کد خبر: ۴۷۷۹۳


مدیرکل دامپزشکی استان همدان از ضبط و معدوم‌سازی 496 تن مواد خام دامی غیرقابل مصرف طی 11 ماهه امسال در همدان خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، «دکتر محمودرضا رسولی» از ضبط و معدوم‌سازی 496 تن مواد خام دامی غیرقابل مصرف طی 11 ماه اخیر در همدان خبر داد و افزود: این کشفیات با انجام بیش از 104 هزار مورد بازدید از کشتارگاه‌ها و مراکز عرضه به دست آمد.

وی با اشاره به اعزام 6 اکیپ برای واکسیناسیون دام‌های عشایر همدان به مناطق قشلاقی خاطرنشان کرد: این اکیپ‌ها به استان‌های لرستان، خوزستان و ایلام اعزام شدند.

مدیرکل دامپزشکی استان همدان با اشاره به ضبط و معدوم‌سازی 31 تن مرغ منجمد فاسد طی روزهای گذشته در همدان بیان کرد: با دوبار آزمایش یکبار در همدان و بار دیگر در تهران فاسد بودن 31 تن مرغ منجمد در یکی از سردخانه‌های همدان مشخص و با حکم دادستان معدوم‌سازی انجام شد.

وی با اشاره به اینکه این مرغ‌ها از مازندران به همدان وارد شده و به همین دلیل بررسی‌ها در حال انجام است تا مشخص شود کی و چه زمانی فساد اتفاق افتاده و مقصر کیست؟ گفت: صورت جلسات موجود است و ورود و خروج مواد به استان مشخص که به دنبال بررسی‌های موارد هستیم.

رسولی با بیان اینکه با اطلاعاتی که همکاران دامپزشکی در استان مازندران خواهند داد که در نهایت با اطلاعات موجود استان به جمع‌بندی لازم خواهیم رسید افزود: در تمام مراحل کشفیات و بررسی‌ها مراجع قضایی حضور داشته‌اند و همچنان بازرسی‌ها نیز ادامه دارد.

وی تصریح کرد: احتمال دارد با شرایط بدی مرغ وارد استان شده و فاسد شده باشد که نتیجه بررسی‌ها در آینده اعلام می‌شود.

 

نظر شما
ادامه