کد خبر: ۴۷۷۹۹
تعداد نظرات: ۳ نظر


معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور گفت: مشکل کمیت واکسن تب برفکی در کشور برطرف شده است و در راستای ارتقای کیفیت پروتکل های خاصی در حال اجرا و پیگیری است، تیم های بررسی همه جانبه در حال انجام است

به گزارش حکیم مهر به نقل از شبستان، «دکتر علی صفر ماکنعلی» در حاشیه برگزاری هشتمین نشست منطقه ای نقشه راه تب برفكی اوراسیا در شیراز، تب برفکی به عنوان یک بیماری فرامرزی است، گفت: کنترل این بیماری نیازمند هماهنگی کشورها در منطقه است و یک کشور نمی تواند به تنهایی این بیماری را کنترل کند.

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه کنترل بیماری تب برفکی نیازمند پنج محور عملیاتی است، افزود: «رصد و پایش»، «راه اندازی شبکه تشخیص»، «محورهای کنترلی»، «آموزش و ترویج» و «ارزیابی و مراقبت» پنج محور کنترلی این بیماری دامی است.

وی با اشاره به طراحی برنامه ها در راستای این محورها، بیان کرد: بر اساس این برنامه ریزی ها، کانون های این بیماری بیش از 67 درصد در کشور کاهش یافته است و این کاهش در طی 11 سال اخیر بی سابقه بوده است. 

ماکنعلی خاطرنشان کرد: مشکل کمیت واکسن تب برفکی در کشور برطرف شده است و در راستای ارتقای کیفیت پروتکل های خاصی در حال اجرا و پیگیری است، تیم های بررسی همه جانبه در حال انجام است.

 

 

انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
France
|
۲۰:۵۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۴
0
2
معاونت سازمان دامپزشکی لطفا اعلام نمایند در این مدت چه اقدامات خاصی صورت گرفته که بیماری کاهش یافته و دلیل این کاهش انجام این اقدامات خاص میباشد.
ناشناس
|
France
|
۲۲:۱۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۴
0
2
این ویروس هر چند وقت یکبار طغیان میکند و کانونهای بیماری سریعتر زیاد میشوند و سپس چندین وقت هم طغیان نمیکند و این دلیل اقدامات صورت گرفته خاصی نیست چون اگر هم اقداماتی صورت گرفته نظیر واکسیناسیون هر ساله صورت گرفته و اقدامات خاصی صورت نگرفته که واقعا خاص و چمشگیر باشد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۵
0
1
در استان ................ کاهشی نسبت به 11 سال گذشته دیده نمی شود.
نظر شما
ادامه