کد خبر: ۴۷۸۰۵


نماینده سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) در ایران گفت: تب برفکی بیماری فرامرزی است که مبارزه با آن مستلزم تلاش همه کشورهای جهان است و تلاش های این سازمان به کنترل این بیماری در سال 2025 میلادی متمرکز است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «گرولد بودکر» دوشنبه در حاشیه هشتمین نشست منطقه ای نقشه راه اورآسیا غربی درباره بیماری تب برفکی در شیراز افزود: برنامه ریزی‌های انجام شده به گونه ای است که بیماری تب برفکی در سال 2025 کنترل شود و در جهت دستیابی به این هدف نیاز است که همه کشورهای عضو و خصوصا ایران در این مسیر تلاش لازم را انجام دهند.

نماینده سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) در جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: خاصیت بیماری های فرامرزی این است که به همکاری همه کشورهای برای مهار آن نیاز است و در کنار این مساله برای مهار بیماری باید راهکارهای لازم تدوین و اجرای برنامه ها به صورت دقیق در دستور کار قرار گیرد.

وی ادامه داد: در مسیر کنترل بیماری های فرامرزی نظیر تب برفکی تلاش نه تنها کشورهای منطقه بلکه سایر کشورهای جهان نیز ضروری است تا این بیماری کنترل شود.

وی با اشاره به جایگاه و موقعیت ایران در منطقه خاورمیانه ،افزود: ایران یکی از کوریدورهای اصلی در مسیر اروپا است و همکاری های مستمر با این کشور در جهت کنترل بیماری تب برفکی امر بسیار مهمی است که باید کشورها به آن توجه ویژه ای داشته باشند.

عامل بیماری تب برفکی یک نوع ویروس است که در بین دام ها و به ویژه گوسفندان شایع است

تب برفکی به نام بیماری دهان و پا نیز مشهور است زیرا دهان و پای دام ها را مبتلا می کند

راه های درمان بیماری تب برفکی شامل واکسن زدن دام ها، قرنطینه کردن دام و ضد عفونی کردن محل دام هاست.

 هشتمین نشست منطقه ای نقشه راه اوراسیای غربی در زمینه بیماری تب برفکی دوشنبه 13 اسفندماه 97 با حضور روسای دامپزشکیکشورهای پاکستان، ترکیه، ارمنستان، آذربایجان، گرجستان، ایران، عراق، سوریه، قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان، ترکمنستان، ازبکستان، روسیه، افغانستان و نمایندگان سازمان بهداشت جهانی دام و همچنین نمایندگان سازمان خواروبار و مواد غذایی ملل متحد در شیراز آغاز شد و تا 15 اسفند ادامه دارد.



نظر شما
ادامه