کد خبر: ۴۷۸۰۹


معاون توسعه بازرگانی و صنعت وزیر جهاد کشاورزی، در پاسخ به برخی اخبار منتشر شده در هفته های اخیر مبنی بر تخصیص ۷٫۵ میلیون دلار  ارز یارانه ای برای واردات گوشت به شرکت واردکننده منتسب به وی، از اتهامات وارده نسبت به خود دفاع کرد و گفت که پیش از پذیرش مسئولیت دوباره در دولت، تمامی سهام خود و فرزندش را واگذار کرده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از اگنا، «علی اکبر مهرفرد»، در این نامه آورده است:

 همیاران عزیز

باعرض سلام و تجدید ارادت،

نظر به اینکه اخیرا در فضای مجازی و برخی از مطبوعات و خبر گزاری ها عنوان نموده اند که "آقای مهرفرد، معاون بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی به شرکت خود جهت واردات گوشت، ارز داده است”، موارد زیر را به اطلاع می رسانم:

اولا در اواخر سال ١٣٨۵ پس از خروج از دولت و بازنشستگی زودهنگام به همراه تعدادی از دوستان، شرکتی به نام توسعه و ابتکار نور البرز (را) تاسیس نمودیم که بعدها آن شرکت، شرکت دیگری به نام فراسوی اندیشه توانا تشکیل داد.

ثانیاً درسال ١٣٩۴ که به طور ناخواسته و با تقدیر الهی مقرر شد مسئولیت دولتی بپذیرم، با توجه به دو قانون منع مداخله … و منع تصدی بیش از یک شغل… ، درحالی که طبق قوانین مذکور امکان حفظ ۴ درصد سهم برای خود و حفظ کل سهام فرزندم را داشتم، قبل از پذیرش مسئولیت، تمامی سهام خود و فرزندم را در شرکت های مذکور واگذار نمودم. گواهی وزارت اقتصاد و دارایی در این باره موجود است. همچنین از هیات مدیره هر دو شرکت، قبل از انتصاب به سمت کنونی، استعفا داده و خارج شدم که آگهی روزنامه رسمی در این باره نیز موجود است.

 

بنابراین قبل از شروع مسئولیت دولتی، هیچ گونه منافعی در شرکت های مذکور نداشته و اصولا هیچ گونه دخالت و حتی اطلاعی از تصمیمات آن شرکت ها  ندارم.

ثالثاً از تاریخ ٢۵ تیرماه ١٣٩٧ که بنا به تصمیم دولت، تایید ثبت سفارشات کالاهای کشاورزی برای دریافت ارز به اینجانب محول شد، با استقرار یک سامانه هوشمند برای تایید اهلیت و …، رویه ای ایجاد نمودم که هر ثبت سفارش توسط سه نفر؛ یک کارشناس، مدیر مربوط و مدیر کنترل، بررسی و تایید می شود. حتی یک مورد خارج از این رویه تایید نشده و حتی یک مورد را شخصا بررسی و تایید نکرده ام. همه این موارد در سامانه ثبت شده و قابل بازیابی و مشاهده است.

رابعاً شرکت اندیشه توانا درسال ١٣٩۶ منحل شده است. اینجانب در آن سال هیچ گونه اختیاری برای تایید تخصیص ارز نداشته ام.

مدارک برای رویت دوستان آماده است. لذا اعلام می دارم که در پرتو عنایات حضرت حق، همواره و تا پای جان بر عهد خود استوارم و هیچ گاه به آرمان ها و امانت ملت ایران خیانت نخواهم کرد و سزای تهمت انسان های زبون و کوچک را به آن قادر بی همتا می سپارم.

ارادتمند مهرفرد

 

نظر شما
ادامه