کد خبر: ۴۷۸۱۱
تعداد نظرات: ۴ نظر


رییس سازمان دامپزشکی گفت: در ۲ سال گذشته بیش از ۶۷ درصد کاهش کانون های تب برفکی در کشور داشتیم که اگر به سطح ۸۵ درصدی برسد نگرانی ها حل می شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از شبستان، «دکتر علیرضا رفیعی پور» در حاشیه اولین روز برگزاری هشتمین نشست منطقه ای نقشه راه تب برفكی اوراسیا با اشاره به برگزاری این همایش برای دومین بار در کشور، گفت: تب برفکی پرخطرترین حوزه بیماری دامی ما محسوب می شود و خسارات سنگینی را به صنعت دامداری می زند.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه این بیماری به دامداران صنعتی و سنتی خساران جبران ناپذیری وارد می کند، اظهار کرد: با برگزاری این نشست ها در حال برنامه ریزی برای ریشه کن کردن این بیماری تا سال 2030 در منطقه اورسیا هستیم.

وی افزود: در 2 سال گذشته برنامه هایش را در این راستا با همکاری های بین المللی آغاز کرده و ما امروز شاهد حضور کارشناسان و مسئولان سراسر کشور از پنج قاره دنیا در این نشست هستیم، همچنین سازمان های جهانی مرتب با این حوزه در این برنامه حضور یافتند.

رفیعی پور با اشاره به اجرای نقشه 2 ساله اخیر، گفت: در نقشه جدید به دنبال همکاری در هماهنگی بین آزمایشگاهی و کشتارگاه ها با کشورهای همسایه و ترانزیت و تجارت دام هستیم و این به کنترل بیماری تب برفکی می کند چرا که بیشترین راه انتقال این بیماری انتقال و تحرک است.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به شیوع بیماری تب برفکی در سال 94 که 31 استان از 32 استان کشور درگیر این بیماری شدند، بیان کرد: امید است با توافق نامه ها و پروتکل های انعقاد شده با کشورها به ویژه کشور ترکیه در حوزه حمل و شناسای عوامل بیماری در این راستا کمک کند، این بیماری در حال تغییر تیپ خود است که نیازمند همکاری کشورها در این راستا است.

وی متذکر شد: واکسن های ساخته شده باید حتما حاوی ویروس های موجود در منطقه باشد تا با تردیق به دام ها سبب ایمان سازی شود، در 2 سال گذشته بیش از 67 درصد کاهش کانون های تب برفکی در کشور داشتیم که اگر به سطح 85 درصدی برسد نگرانی ها حل می شود.

رفیعی پور با بیان اینکه این بیماری اختصاص دام ها است و به انسان ها آسیب نمی رساند، گفت: این بیماری قابل انتقال به انسان نیست و بعد از درمان گوشت قابل استفاده می شود اما خسارات سنگینی را به دام ها می رساند و تولیدات یک دامداری را کاهش می دهد و بزرگترین بیماری اقتصادی جهان در حوزه دامی است



انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۴
1
0
خدا قوت
این خداقوت به ویروس عزیز تب برفکی و خانواده محترم پیکورنا ویریده بود. هر وقت دلش خواست طغیان می کنه و همه جا درگیر بیماری میشه؛ هر وقت هم خسته شد آروم یه گوشه میشینه
حالا توی این بالا و پایین شدن فعالیت ویروس بعضی عزیزان هم کلاس می گذارند که به همت ما بیماری فروکش کرد.
رهرو آن نیست که گه تند و گهی خسته رود
رهرو آن است که آهسته و‌ پیوسته رود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۵
1
0
این اماری که دادند برای کدام کشور بود!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۷
0
0
تهران پارسال حدود 50 کانون داشت امسال حدود 15 کانون
بقیه استان ها هم امار بشدت کاهش یافته است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۷
0
0
حتما منظور ایشان افزایش بوده و یا شوخی میکنند .
نظر شما
ادامه