کد خبر: ۴۷۸۷۳
تعداد نظرات: ۳ نظر


رییس نظام دامپزشکی همدان گفت: 300 ناظر بهداشتی بر فعالیت حدود 500 رستوران‌ و مراکز طبخ این استان نظارت دارند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «دکتر مسعود ذوالحواریه» روز شنبه در کارگاه آموزشی «بهداشت و بازرسی فرآورده های خام دامی» افزود: امنیت غذایی به نظارت دقیق مسئولان فنی بهداشتی و ناظرین دامپزشکی بستگی دارد و این افراد باید در عمل استقلال داشته باشند

وی ادامه داد: دامپزشک نقش مهمی در سلامت غذا دارد و حضور این ناظران در مکان های عرضه و طبخ مواد خامی دادمی ضروری است که سازمان دامپزشکی نیز با جدیت این موضوع را پیگیری می کند.

ذوالحواریه اظهار داشت: با نزدیک شدن به ایام نوروز و حضور گردشگران در استان همدان نظارت بر مواد خام دامی بیشتر تشدید شده است و برگزاری این کارگاه آموزشی در راستای ایجاد امنیت غذایی ضروری است.

رییس نظام دامپزشکی همدان ادامه داد: نظام دامپزشکی در صدد است با همکاری اداره کل دامپزشکی استان همدان و اتحادیه رستوران‌ داران همدان، نظارت بر رستوران‌ها و واحد‌های طبخ غذا را گسترده تر کند، تا شهروندان و مسافران با اطمینان خاطر از عرضه کامل بهداشتی غذا در استان، از ایام تعطیلات نوروزی خود، استفاده و بهره کافی ببرند.

ذوالحواریه با بیان اینکه همکاری واحدهای رستورانی استان همدان با نظارت بهداشتی دامپزشکی قابل تقدیر است، گفت: با همکاری اتحادیه رستوران‌ داران همدان نسبت به معرفی واحدهای معدودی که همکاری کمتری با دامپزشکی استان دارند اقدام می شود.

ذوالحواریه تاکید کرد: بر اساس آیین نامه نظارت بهداشتی، ابلاغی هیات وزیران تمامی واحد‌های عرضه و طبخ مواد غذایی با منشا دامی موظف به بکارگیری مسئول بهداشتی دامپزشکی هستند و نیز براساس آیین نامه اجرایی ماده 34 قانون برنامه ششم توسعه، هر واحدی که از بکارگیری مسئول فنی بهداشتی دامپزشکی امتناع کند مشمول مجازات تعیین شده در قانون نظارت بهداشتی می شود.

گفتنی است؛ در این کارگاه آموزشی، مباحث مرتبط ، در سه بخش، بیماری های منتقله از غذا به انسان، قوانین و مقررات سازمان دامپزشکی کشور در حوزه بهداشت و بازرسی مواد خام دامی و بیماریهای انگلی منتقله از مواد خام دامی به انسان ارایه شد.



 
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۸
0
0
رستورانهای همدان هزارتا ناظر هم داشته باشن باز گوشت خر و سگ سرو میکنن.بویژه اونهایی که تو جاده هستند
ناشناس
|
Spain
|
۱۹:۱۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۸
0
0
باید این طرح تو مشهدم اجرا بشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۹
0
1
بازم آمار ساختگی
کل کارمندای اداره کل دامپزشکی و شهرستانهای تابعه به صد و پنجاه نفر ننیرسه اونوقت سیصد ناظر از کجا اومدن؟
تازه اگه همه کارمندان اعم از واکسیناتورها را هم لحاظ کنیم
نظر شما
ادامه