کد خبر: ۴۷۸۹۵
تعداد نظرات: ۲ نظر


مدیر کل دامپزشکی استان خراسان رضوی در جمع نمایندگان دستگاه های قضایی و اجرایی و نیز اعضای اتحادیه زنبورداران استان اظهار داشت: وجود عسل های تقلبی سبب می شود تا در عرضه عسل طبیعی و اصیل نیز دچار مشکل شویم.

 به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خراسان رضوی، «دکتر احمد شریعتی» افزود: شرایط مناسبی در زمینه عسل دیده نمی شود و وجود متوليان زیاد در زمینه این ماده مغذی سبب شده تا اختلالاتی در زمینه تولید عسل طبیعی پیش آید چراکه وظیفه مندی متوليان به صورت انفرادی انجام می شود.

وی یادآور شد: وظیفه مندی ما در حوزه دامپزشکی صرفا در زمینه سلامت و بهداشت عسل است. شریعتی اعلام داشت: لازم است تمامی دستگاه ها و نهادهای متولی در این زمینه از زنبورداران حمایت کنند و از پراکنده کاری پرهیز شود.  

وی گفت: عسل می تواند یک کالای باکیفیت در عرصه صادرات باشد اما وجود عسل های تقلبی سبب می شود تا جایگاه عسل طبیعی و اصیل کشور در بین کشورهای منطقه صدمه ببیند. 

مدیر کل دامپزشکی استان یادآور شد: وجود متوليان مختلف در حوزه زنبور عسل سبب سردرگمی زنبورداران می شود و زنبورداران نیاز به هماهنگی بین بخشی بین ادارات مختلف دارند تا مشکلات آنها به حداقل برسد.  

شریعتی با برشمردن مخاطرات عسل های تقلبی افزود: لزوم برخورد جدی تعزیرات و دستگاه قضایی با تولید کنندگان عسل تقلبی احساس می شود و لازم است تولیدات عسل استان در مقابل عسل های وارداتی و بی هویت مورد حمایت جدی قرار گیرد. 

او در پایان یادآور شد امیدوارم با برگزاری چنین جلساتی زمینه بازدیدهای مشترک و فعالیت های ترویجی بین بخشی پیش آید تا مشکلات تولیدکنندگان این بخش رفع گردد.

 

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
منوچهر ناصردوست
|
United States of America
|
۱۸:۲۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۹
0
0
اگر واقعا" اراده عملی برای مقابله با تقلبات عسل در کشور وجود دارد بنده بعنوان مدیر عامل شرکت فرآیند دانش آرین که نماینده شرکت Randox Food Diagnostics ایرلند در ایران اعلام مینمایم آماده تجهیز و راه اندازی آزمایشگاه تخصصی تشخیص تقلبات عسل و تشخیص و اندازه گیری بقایای داروهای دامپزشکی با روشهای جدید هستیم.
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۲۱:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۹
0
0
جناب دکتر شریعتی عزیز لطفا از بخش خصوصی بیشتر حمایت بفرمایین
نظر شما
ادامه