کد خبر: ۴۷۹۰
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر - جامعه دامپزشکان ایران در اطلاعیه‎ای اعلام کرد :

در طول تاریخ انسان همواره در کنار حیوانات زندگی می کرده و از وجود آنها به طور مستقیم و یا غیر مستقیم بهره می‌برده. حضور انسان در میان دنیای گیاهان و حیوانات تا دوران شهرنشینی به صورت تعاملی سودمند ادامه داشته است.

انسان شهرنشین نیز که اینک خود را از طبیعت جدا می بیند، تلاش می کند تا با فراهم آوردن فضای سبز و حیوانات مختلف به دور خود حس طبیعت گرایی خود را زنده نگاه دارد.

در این مقال و به منظور حفظ سلامت در کنار طبیت، نقش دامپزشکی دوچندان نمایان می گردد.

برای درک این موضوع انسان متفکر نباید منتظر بروز مشکل باشد تا دست بکار بهره وری علمی از متخصصین گردد.

بروز مشکلات اخیر در باغ وحش تهران که متاسفانه سابقه دیرینه داشته و در سایر مراکز نگهداری حیوانات نیز گاه رخ داده است، یکی از ده ها بزنگاهی است که لزوم حضور متخصصین دامپزشک را در عرصه های مختلف بهداشتی کشور نشان می دهد.

گرچه اینک شاید برای ببر و شیرهای از دست رفته باغ وحش جبرانی نخواهد بود؛ اما لازم است تا به دور از تشنجات موجود و به منظور پیشگیری از بروز پدیده هایی مشابه از هم اکنون چاره علمی و منطقی اندیشید و لااقل از بی برنامگی و سطحی نگری هایی که تاکنون مشکلات فراوانی برای کشور  به ارمغان آورده و خواهد آورد، بپرهیزیم.

لذا جامعه دامپزشکان ایران ضمن تاکید بر جایگاه دامپزشکی کشور در تامین سلامت حیوانات و بهداشت عمومی خواستار تشکیل دوره های تخصصی در زمینه دامپزشکی حیات وحش و همچنین اجباری شدن وجود مسوول فنی دامپزشک برای تمامی مراکز نگهداری حیوانات از جمله باغ وحش ها می‌باشد.

ضرورت وجود مسوول فنی امر مهمی است که بی توجهی مجدد به آن ممکن است در آینده خسارات جبران ناپذیری به سلامت جامعه وارد نماید.

 

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
رزیدنت
|
-
|
۲۳:۵۱ - ۱۳۸۹/۱۱/۰۲
0
0
با توجه به شرایط ایده آل که نه، اما حتی زیر استاندارد دوره های رزیدنتی موجود، دیگه حتما وقتشه تا دوره تخصصی حیات وحش هم دایر بشه تا یک افتخار دیگه اضافه بشه...
یک فکری به حال شرایط اسف بار آموزش دوره عمومی بکنید، دوره های رزیدنتی جدید پیشکش......
نظر شما
ادامه