کد خبر: ۴۷۹۰۳
تعداد نظرات: ۱۴ نظر
مسئول تیم درمانی پلنگ تندوره:
«دکتر امیر مقدم جعفری» استادیار دانشکده دامپزشکی دانشگاه فردوسی مشهد و مسئول تیم درمانی این پلنگ افزود: حرف و حدیث‌ها در زمینه مسری بودن بیماری آن بی‌پایه است ...


حکیم مهر: به رغم بهبود پلنگ درگزی، عدهای در تلاش برای انتقال این حیوان به پایتخت هستند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از شهرآرا آنلاین، نخستین روزهای دیماه ٩٧ بود که محیطبانان پارک ملی تندوره ماده پلنگی را یافتند و کاشف به عمل آمد که پلنگ بینوا دچار نوعی بیماری انگلی خونی، نابینا و ناشنواست و حتی قدرت جویدن و بلعندارد. پیرو این موضوع، حیوان به مشهد انتقال یافت و پس از یک و نیم ماه درمان، سرانجام سلامتی به این ماده پلنگ چهارساله بازگشت.

بعد از گذشت بیش از ٢ ماه و به رغم اعلام مدیرکل محیط زیست استان که بارها و بارها بر رهاسازی حیوان زبانبسته در طبیعت تأکید کرده است،زمزمههایی مبنی بر انتقال پلنگ پارک ملی تندوره به تهران شنیده میشود.

این در حالی است که «دکتر امیر مقدمجعفری» استادیار دانشکده دامپزشکی دانشگاه فردوسی مشهد و مسئول تیم درمانی پلنگ تندوره، با اشاره به اینکه این حیوان به طور کامل بهبود یافته تأکید میکند که این پلنگ متعلق به استان است و برای همین، ادارهکل محیط زیست خراسانرضوی مخالف انتقال آن به تهران است.

دکتر امیر مقدمجعفری در ادامه با بیان اینکه در همان روزهای ابتدای انتقال حیوان به مشهد همه معتقد بودنداین پلنگ زنده نمیماند، میگوید:با این حال، امروز همه بر روند درمانی ما صحه گذاشتند و حتی علاقه دارند بدانند چه برنامه درمانیای برای مداوای پلنگ تندوره استفاده شده است.

یک تارنمای خبری چندی پیش مدعی شده استتجهیزات کافی شامل دستگاه امآرآی در مشهد وجود ندارد، اما مسئول تیم درمانی پلنگ تندوره در واکنش به این موضوع تأکید میکند: همه امکانات، تجهیزات و تیم درمانی متخصص را در مشهد داریم؛ به همین دلیل، هماکنون علائم بیماری در حیوان از بین رفته است و مشکل خاصی ندارد.

او در ادامه با تأکید بر اینکه پلنگ تندوره متعلق به استان است، میگوید: با توجه به اینکه حال حیوان بهبود یافته، رهاسازی حق آن است؛ ضمن اینکه حرف و حدیثها در زمینه مسری بودن بیماری آن بیپایه است و هیچ خطری در این زمینه برای دیگر حیوانات پارک ملی تندوره وجود ندارد.

دامپزشک معالج پلنگ تندوره در ادامه تأکید میکند: دلیلی برای انتقال این پلنگ به تهران نمیبینم. برای همین، با مقامات قضایی مکاتباتی داشتهام و تمامقد مقابل این اتفاق میایستم تا حیوان به طبیعت بازگردد.

یک فعال حقوق حیوانات هم با تأیید بحث انتقال پلنگ تندوره به تهران میگوید: همان پنجم دیماه که حیوان به باغ وحش مشهد انتقال یافت، هیچکس اعتقادی به بهبود آن نداشت، ولی با همکاری بخشهای مختلف، امروز این پلنگ بهبود یافته است و اکنون عدهای خیال تصاحب آن را در سر دارند.

«علی کشمیری» در ادامه با اشاره به بهبود پلنگ تندوره تأکید میکنداین حیوان طبق پروتکلها باید در طبیعت رهاسازی شود.

طبق اعلام او، گویا «تورج همتی» مدیرکل محیط زیست خراسانرضوی، هم در آخرین موضعگیری خود، بر رهاسازی این پلنگ در تندوره تأکید دارد.

 
 
انتشار یافته: ۱۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۹
3
2
تا جایی که اطلاع دارم آقای دکتر مقدم تخصص سم شناسی دارند!
پاسخ ها
دکتر ایزدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۴۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۰
از کجا همچین اطلاعی دارید؟
ایشان شاگرد اول دکترای دانپزشکی عمومی دانشگاه مشهد و نفر اول بورد تخصصی دانشگاه شیراز در رشته بیماری های داخلی دام بزرگ هستند.
درد آشنا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۰
لطفا اطلاعاتتون رو به روز کنید تا دچار لغزش در ارائه اطلاعات سوخته نشوید و در ادامه مجبور به عذرخواهی....عذرخواهی...عذرخواهی فاصله بهشت تا جهنم چهار انگشت است دیده ها و شنیده هااااااا
یک دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۰
3
4
"دلیلی برای انتقال این پلنگ به تهران نمی بینم. برای همین، با مقامات قضایی مکاتباتی داشته ام و تمام قد مقابل این اتفاق می ایستم تا حیوان به طبیعت بازگردد".
صرفنظر از اینکه مشکل این حیوان که سبب کوری و ناشنوایی گذرای آن شده و عفونی و غیر عفونی بودن بیماری که قطعا پاسخ به این سوالات نیاز به بررسی تخصصی و پاراکلینیکی دارد، این رفتارها (مکاتبه با مقام قضایی!!! و تمام قد ایستادن در مقابل مسئولین حیات وحش سازمان محیط زیست!!!!!) نشان می دهد که چقدر حیات وحش ایران بدون متولی است .............. که یک دامپزشک با تخصص غیر مرتبط به تنهایی برای آن تصمیم می گیرد.
پاسخ ها
فردوسی وت90
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۵۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۰
دوست گرامی لطفا متن خبر را کامل بخوانید سپس اظهار نظر بفرمایید

1. شما از کجا میدانید مشکل پلنگ چه بوده و با چه علم و چه منطقی با این حجم از اعتماد به نفس از گذرا بودن کوری و ناشنوایی حیوان صحبت میکنید ؟
2. آیا دانشگاه فردوسی و شهر مشهد فاقد امکانات پاراکلینیکی و آزمایشگاهی است ؟
3. از کدام رفتار صحبت میکنید ؟
قویا احتمال میدهم کسی که این متن را نوشته ( یک دامپزشک ) خود بارها و بارها همین مسئولین حیات وحش سازمان محیط زیست را متناسب با نیاز خود و برای منافع شخصی زیر سوال برده. بعلاوه مشخص است که ایستادن دکتر جعفری در مقابل سازمان نیست بلکه در مقابل افراد سودجویی است که به سازمان برای انتقال این پلنگ فشار وارد میکردند.
4. حیات وحش کشور بی متولی نیست ولی مطمئنا شما و امثالتان متولی این امر نیستید.
5. کشور ایران هیچگونه متخصص رسمی حیات وحش ندارد و در ایران فعالیت در این زمینه صرفا بر پایه مطالعه و تجارب شخصی است نه تحصیلات تخصصی دانشگاهی. پس بکار بردن کلمه "متخصص" دور از حقیقت و واقعیت حاضر در ایران است. پیشتر شخصی مدعی دارا بودن مدارک تخصصی حیات وحش شده بود که در نهایت همه دریافتند که جز گواهی مشارکت در چند پروژه بازپروری حیات وحش انجمنهای حمایتی در یکی دو کشور خارجی چیزی در توشه علمی و سوابق دانشگاهی خود نداشتند. در صورت نیاز میتوانیم مفصل در این مورد با اسناد و مدارک بحث کنیم
6. تمام اقدامات با هماهنگی و زیر نظر مدیرکل محیط زیست استان ما انجام گرفته و با کمال احترام، مقلطه و بازی با کلمات توسط جنابعالی کاملا بی اساس و عامدانه است
یک دامپزشک
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۰
دوست عزیز بهتر است جنابعالی متن خبر را کامل بخوانید. عین مطلب پاراگراف اول:
"پلنگ بینوا دچار نوعی بیماری انگلی خونی، نابینا و ناشنوا ست"
بنده از اینجا می دانم که دچار نابینایی و ناشنوایی بوده است.!!! ولی لطفا بفرمایید که شما از کجا می دانید که حیوان مبتلا به بیماری عفونی نبوده است!!
تا زمانی که حیات وحش کشور متولی درست و حسابی پیدا نکند همین آش و همین کاسه است.
فردوسی ۹۰
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۰
متاسفانه دلایل حضرتعالی ( یک دامپزشک ) برای تخریب دکتر جعفری کافی و قانع کننده نیست
مشخصا ادامه بحث بی فایده است چونکه شما هر جایی که مصلحتتان است پاسخ غیرمرتبط میدهید و هرکجا که به ضررتان بود ناشنوا و نابینا میشوید
مثل پلنگ زبان بسته تندوره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۰
3
1
آقای دکتر مقدم جعفری دارای مدرک دکترای تخصصی داخلی دامهای بزرگ از دانشکده دامپزشکی دانشگاه شیراز هستند و تز تخصصی خود را هم با راهنمائی جناب آقای دکتر مستغنی با رتبه ممتاز گذرانده اند. تمام مدارک در دانشگاه شیراز موجود است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۰
با این حساب پلنگ هم احتمالا دام بزرگ (نشخوارکننده یا تک سمی) محسوب می شود که مسئولیت درمان آن را آقای دکتر مقدم جعفری بر عهده گرفته اند و در مورد مسری نبودن بیماری آن اظهار نظر می فرمایند.!!
غریب اشنا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۰
دوستان زحمت بکشند در برنامه درسی دانشکده دامپزشکی به جای واژه نا مبارک دام بزرگ به تفکیک همه حیوانات را نامبرده تا اینگونه دوستان فضل خود را به رخ دیگران نکشند
ومن ا... توفیق
فردوسی وت90
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۰
2
2
تاسف تاسف تاسف
و باز هم تاسف بخاطر لابیگری عده ای سودجو و شومن در پایتخت که گوش به زنگ خبرگزاریهای محیط زیست استانها نشستند تا هر موردی از حیات وحش در کل کشور پیدا شد را با روابط و اعمال فشارهای بیجا به محل کسب درامد خود بکشانند و آن را تبدیل به قلک و سکوی پرتاب معروفیت خود کنند
عده ای قلیل تصور کردند که قحط الرجال در حیات وحش کشور ابدی خواهد بود و میتوانند تا ابد یکه تاز بلامنازع این عرصه باشند
خیر برادر
کشور پیشرفت خواهد کرد و کسانی با نیت پاکتر و مستعدتر و باسوادتر از شما خواهند آمد
این مورد موفق در دانشگاه ما و دیگر دانشگاهها گواهی بود بر لزوم پایان یافتن توهمات آن عده مذکور و البته کم شمار
به امید موفقیت همه دامپزشکان ایران در همه عرصه ها
ناشناس
|
United States of America
|
۰۸:۰۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۰
2
1
کسی که مدرک دام بزرگ داره چرا باید در مورد پلنگ نظر تخصصی بده؟ .................... همین موضوع نشون میده که چقدر اون تیم تخصصی حفاظت پلنگ ضعیف هست ...........
ناشناس
|
United States of America
|
۱۷:۱۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۱
1
1
اقای محترم شما اطلاع داری که اقای دکتر مقدم ۱۰۰۰ تومان بابت مداوای این حیوان پولی نگرفته که می گی واسه منافع شخصی
نخیر اقا فقط به خاطر عشق به حیوانات و کشورش این کارو کرده
بهروزیان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۳
3
3
درود بر آقای دکتر مقدم جعفری دارای دو مدرک تخصصی دام بزرک و سم شناسی و افتخار دانشگاه فردوسی مشهد که بدون هیچ چشمداشتی همیشه کمک دامپزشکی استان هستند آقای دکتر بخاطر تمام زحماتتون از شما متشکرم
نظر شما
ادامه