کد خبر: ۴۷۹۰۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
 
 

رییس گروه آزمایشگاه مرجع دامپزشکی پربرایت (pirbright ) ضمن تایید سطح کیفی آزمایشگاه‌های ایران از امکان توسعه همکاری های تحقیقاتی در راستای ادامه همکاری‌های تثبیت شده در سال های اخیر خبر داد .

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، «دکتر دونالد کینگ» (Dr Donald King ) رییس گروه آزمایشگاه مرجع دامپزشکی پربرایت در انگلستان، در واپسین روز برگزاری نشست منطقه ای اورسیای غربی و دیدار با دکتر علیرضا رفیعی پور، رییس سازمان دامپزشکی کشورمان در حاشیه برگزاری هشتمین نشست منطقه ای اوراسیای غربی برای کنترل بیماری تب برفکی، گفت و گوی کوتاهی با خبرنگار ما داشتیم که در آن به سطح همکاری های پربرایت با ایران اشاره کرده است.

آقای کینگ، برای چندمین بار است در ایران حضور یافته اید؟

پس از سال 2017 این دومین سفرم به ایران هست. در آن سفر با ماموریت از سوی فائو به تهران آمده بودم تا در رابطه با امکان آزمایش شیرخام برای تشخیص تب برفکی ارزیابی ای داشته باشیم.

پس در این میان فرصت کردید از آزمایشگاه‌های ایران بازدید کنید؟

بله. فرصتی یافتم تا یک روز را در آزمایشگاه مرکزی دامپزشکی ایران سپری کنم.

ارزیابی شما از کیفیت آزمایشگاه دامپزشکی ایران واقع در تهران به عنوان آزمایشگاه مرجع چگونه بود؟

بر اساس بازدهی اش می‌توانم بگویم آزمایشگاه ایران می‌تواند اطلاعات دقیقی را در مورد بیماری این بیماری مهم بدهد. از طرف دیگر باید اضافه کنم شفافیت آزمایشگاه‌های ایران خیلی خوب بود و این رو باید به جامعه دامپزشکی و دامداران ایرانی تبریک گفت.

بر اساس مشاهدات خودتان این آزمایشگاه نیاز به توسعه بیشتر دارد؟

اگر از هر مدیر آزمایشگاهی بپرسید تسهیلات و امکانات بیشتری می‌خواهید، می‌گویند بله (با خنده)؛ اما با این همه، آزمایشگاهی که من دیدم، مجهز بود و امکانات خوب و اصلی را داشت، اما تردیدی نیست باز هم امکان تجهیز بیشتر وجود دارد.

سطح همکاری آزمایشگاه پربرایت با آزمایشگاه ایران چگونه است؟

از سال‌های قبل همکاری خیلی‌خوبی داشته ایم و این همکاری تثبیت شده است؛ ما معمولا نمونه‌های خوبی را از ایران به صورت ثابت دریافت می‌کنیم.

ارزیابی شما از امکان توسعه همکاری‌ها در آینده، به ویژه پس از این نشست چیست؟

در رابطه با همکاری‌های آینده، همچون همکاری‌های نزدیک گذشته، راه همکاری به ویژه برای اشتراک گذاشتن تحقیقات جدید و دستاوردهای آن باز خواهد بود.

 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۳۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۰
0
0
چرا ما ایرانی ها بخاطر نداشتن ازمایشگاه مورد تایید اقیانوسیه نتونیم حیوانات خانگی خودمون به خارج ببریم. من چند سال با سگم زندگی کردم الان بخاطر مشکل دامپزشکی ایران مجبورم اونو واگذار کنم چون اونا دامپزشکی ایران قبول ندارن
نظر شما
ادامه