کد خبر: ۴۷۹۳۰
تعداد نظرات: ۱ نظر


اولین رویداد ملی طراحی و ساخت نانوحسگرهای زیستی برای ارائه روش‌های تشخیص سریع از سوی شبکه پیشران طراحی و ساخت حسگرهای زیستی تشخیص سریع و با همکاری ستاد زیست‌فناوری در خرداد ماه سال آینده برگزار می‌شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، تست‌های تشخیصی سریع Rapid Tests Diagnostic یا RTD یکی از روش‌های تشخیصی هستند که برای تشخیص عوامل مختلف زیستی و یا شیمیایی در کاربردهای متنوعی مانند تشخیص پزشکی، کشاورزی و امنیت غذایی، دفاعی و امنیتی، بهداشت محیط، دارو، پزشکی قانونی، دامپزشکی و صنعت در کوتاه‌ترین زمان ممکن استفاده می‌شوند. روش RDT ارزان، آسان و ساده از نظر عملکرد و خواندن نتایج، حساس، اختصاصی، پایدار در دمای بالا و تشخیص در مدت زمان کم است.

بی‌نیازی از نمونه‌سازی پیچیده، بی‌نیاز از دستگاه‌های پیچیده و تخصصی برای رسیدن به پاسخ قابل اعتماد و دقت بالا از مزایای روش RTD به شمار می‌رود. از این رو امروزه انواع و اشکال مختلفی از تست‌های تشخیص سریع در جهان طراحی و تولید شده است که از آن جمله می‌توان به تست‌های پایش مستمر، تست‌های رنگ‌سنجی ، سنسورهای تشخیصی پوشیدنی، سنسورهای بر پایه تتو ، انواع کیت‌های تشخیص آزمایشگاهی و تست‌های تشخیص بر پایه تلفن هوشمند اشاره کرد.

بر این اساس اولین رویداد ملی طراحی و ساخت نانو حسگرهای زیستی تشخیص سریع از سوی شبکه پیشران طراحی و ساخت حسگرهای زیستی تشخیص سریع با همکاری ستاد زیست‌فناوری کشور و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با هدف شناسایی گروه‌های دانش‌بنیان، نوپا و حمایت از آنها با هدف طراحی و ساخت نانو حسگر زیستی تشخیص سریع برگزار می‌شود. علاقه‌مندان برای شرکت در این رویداد تا 23 فروردین‌ماه سال 1398 فرصت دارند تا نسبت به ثبت‌نام خود اقدام کنند. زمان برگزاری رویداد، خرداد ماه 1398 تعیین شده است.

گروه‌های دانش‌بنیان خلاق و نوآور، دانشجویان و اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها و سایر پژوهشگران و فناوران از داخل و خارج کشور می‌توانند در این رویداد شرکت کنند و از جوایز و گرنت تحقیقاتی به مبلغ 100 میلیون ریال و از فرصت جذب تسهیلات ستاد توسعه زیست‌فناوری کشور، صندوق حمایت از سرمایه‌گذاری زیست‌فناوری و سایر شتابدهنده‌ها و صندوق‌های سرمایه‌گذاری همکار در رویداد تجاری‌سازی برای برندگان نهایی رویداد بهره‌مند شوند.

مساله محوری این چالش، "طراحی و ساخت انواع نانوحسگرهای زیستی تشخیص سریع" در کاربردهای متنوعی مانند تشخیص پزشکی، کشاورزی و امنیت غذایی، دفاعی و امنیتی، بهداشت محیط، دارو، پزشکی قانونی، دامپزشکی، صنعت و سایر کاربردها است. نانوحسگرهای ارائه شده در این چالش باید امکان به کارگیری عملیاتی و استفاده مستقیم توسط مصرف کننده را داشته باشند.

حسگرهای پوشیدنی، حسگرهای تشخیص سریع غیرمتعارف، طراحی و ساخت حسگرهای زیستی، طراحی و ساخت نانوحسگرهای Lateral Flow Assay و حسگرهای تشخیص سریع بر پایه سامانه‌های میکروفلوییدیک از جمله محورهای این رویداد است.

این رویداد در دو بخش طرح پیشنهادی و ساخت نمونه آزمایشگاهی برگزار می‌شود. معیارهای ارزیابی در بخش طرح پیشنهادی تطابق طرح پیشنهادی با موضوع رویداد، امکان‌سنجی اجرا و بررسی توانمندی‌ها و ظرفیت‌های ارائه دهنده طرح و همچنین تکرارپذیری فرآیند ساخت می‌شود.

نمونه‌های آزمایشگاهی ارائه شده نیز بر اساس جنس و شکل حسگر زیستی، میزان حساسیت، تکرارپذیری نتیجه آزمایش برای یک نمونه غلظتی مشخص لازم (حداقل 3 بار تکرار)، سطح نوآوری و توجیه اقتصادی داوری خواهند شد.

 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دکتر متخصص
|
United States of America
|
۲۲:۲۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۰
0
0
با سلام باستحضار دوستان و محققین عزیزم میرساند که بنده سال گذشته در این رویداد شرکت کردم و باصطلاح جزء افراد برگزیده هم انتخاب شدم.متاسفانه این جماعت فقط اطلاعات شما رو با عناوین مختلف؛این فرم رو پر کن اون فرم رو پر کن می گیرند و در نهایت هیچگونه کمکی هم نمی کنند و شرایطی را در آخر رو می کنند که باید بگیی خیرت الله خیر و رها کنی ، تو می مونی و مقداری هزینه های رفت و امد و.....
نظر شما
ادامه