کد خبر: ۴۷۹۶۸
تعداد نظرات: ۴ نظر

یک جراح و چشم پزشک متخصص تبریزی در یک اقدام کم نظیر، در طول ۱۱ سال اخیر موفق به جراحی ۱۱ هزار چشم شده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از مهر، «دکتر بهنام غفارزاده» جراح و متخصص چشم، ابراز داشت: با توجه به بار مراجعات و با استفاده از توان و تجهیزات بیمارستان چشم پزشکی دولتی علوی تبریز، موفق شدم رکود جراحی چشم را در کمترین زمان بشکنم.

وی افزود: در طول ۱۱ سال اخیر ۱۱ هزار جراحی چشم انجام دادم که در زمان محدود در سه شیفت کاری ۱۲۰ عمل جراحی انجام دادیم که رکوردی در داخل کشور و جهان محسوب می‌شود و مزیت این رکوردشکنی این است که می‌توان در مواقع بحرانی با سرعت به مصدومان حوادث طبیعی و غیرطبیعی رسیدگی کرد.

این جراح و متخصص چشم با اشاره به اینکه این بیمارستان آماده ارائه خدمات به بیماران نیازمند است، گفت: اگر خیرین سلامت بتوانند بیمارستان جدید چشم را در استان آذربایجان شرقی احداث کنند می‌تواند مفید باشد.

غفارزاده که جراحی‌های با ریسک بالا را نیز انجام می‌دهد، ابراز داشت: ۲ سال پیش عمل آب مروارید یک اردک را نیز با موفقیت انجام دادم، این در حالی است که بیشترین عمل آب مروارید در دنیا در طوطی‌های خانگی و سگ و گربه صورت می‌گیرد و عمل اردک برای اولین بار صورت گرفت.

این پزشک خیر تبریزی در بخش دیگری با اشاره به حضور خود در مناطق محروم استان تصریح کرد: در تمامی شهرهای محروم استان حداقل یکی دو بار حضور داشته‌ام، برای نمونه قبل و بعد از زلزله در ورزقان حدود ۲۰۰ نفر را عمل کردم و عمل‌های جراحی مختلفی در استان‌های آذربایجان شرقی، غربی، اردبیل، کردستان، اراک و سیستان و بلوچستان انجام دادم.

وی با اشاره به اینکه طبابت در مناطق محروم برای انسان آرامش خاطر می‌آورد، افزود: گاهی می‌شد در سیستان و بلوچستان تا ساعت ۳ شب عمل جراحی داشتیم، با یاری خداوند، با توجه به کثرت ویزیت‌ها و عمل‌های جراحی، بیماران ما با عوارض خاصی روبرو نمی‌شوند و این از برکات کار خداپسندانه است.

 

خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
1
5
یاشاسین دکتر بهنام غفارزاده لیاقتین وار
دکتر حسین زاده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
2
2
در پزشکی و مقوله بهداشت و درمان ، جلوتر و مهمتر از کمیت و تعداد موارد ، کیفیت و نتیجه خدمات ارائه شده است وگرنه هر نوع دستکاری به ظاهر پزشکی را اگر از کیفیت و نتیجه مناسب برخوردار نباشد، نمیتوان نام آن را اقدامات درمانی و پزشکی گذاشت !!
اصل بر دقت و سلامت عملکرد و رعایت اصول علمی و اخلاقی در اقدامات بهداشتی و درمانی است نه رکورد شکنی در تعداد و احتمالا" درآمدزایی !!!؟؟؟
البته اگر دقت و کیفیت فدای سرعت و کمیت نشود مشکلی نیست ، اما در عمل چنین امکانی تقریبا در امور پزشکی که دقت در آن بسیار حائز اهمیت است وجود ندارد مگر در ایران که جان و مال مردم از اهمیت چندانی برخوردار نیست و کسی هم مواخذه نمیشود !!
دکتر ملک محمدی
|
Canada
|
۱۷:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
1
1
بسیاری از رزیدنت های چشم پزشکی انسان که بریتانیایی هستند ، سالیانه هزاران نفر سیه پوست آفریقایی را در مستعمرات خود ، مورد جراحی چشم قرار میدهند که تجربه بدست آورند و هر روز رکورد میزنند و نتیجه غایی هم مهم نیست. در مورد فوق آقای پزشک و نه دامپزشک ، ممکن است تکنیک جراحی را درست انجام دهند ولی در مورد فیزوپاتولوژی چشم حیوانات و پرندگان و دارو درمانی قبل و بعد عمل حتما اطلاعات لازم و کافی را ندارند چون هرگز نه وقت مطالعه در این موارد پیچیده را نداشته اند و در حال رکورد زنی بودند و نه منابع اطلاعاتی و علمی لازم را ! از حکیم مهر تقاضا دارم ، موارد خلاف عرف( جراحی حیوان توسط پزشک انسان) را پوشش خبری ندهند و بالعکس آن را محکوم کنند .
نجاریان
|
Germany
|
۲۱:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
0
1
کاش شما ها که در مورد نتیجه کار و یا تمرکز در مورد رکورد زنی اقای دکتر نطر میدین کمی اطلاعات کسب میکردین و بعد نطر میدادین.من خودم دیدم که اقای دکتر چسم سگ رو عمل کردن و بعد عمل طرف اومد کلی تشکر کرد که اقای دکتر واقعا دستتون درد نکنه.
ایا اطلاع دارین که همین دکتری که شما احساس میکنین فکر و ذکرش زدن رکرد هست جزو بهترین دکترهای اذربایجان شرقی هس؟میدونین که اقای دکتر میتونه توی ۷ تا ۸ دقیقه اب مروارید رو عمل کنه با روش بیحسی.
جالب اینجاس که اقای دکتر هیچ هزینه ای از بابت عمل چشم حیوانات دریافت نمیکنه.
من خودم در جریان چنتا از عملاش هستم
نظر شما
ادامه