کد خبر: ۴۸۰۱۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
 
 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران گفت: 90 هزار راس دام سبک زنده پنجشنبه و جمعه هفته جاری از طریق بندر شهید رجایی برای جبران کسری گوشت قرمز وارد کشور می شود

به گزارش حکیم مهر به نقل از انتخاب، «محمد امامی امین» افزود: برای کنترل و جلوگیری از قاچاق دام زنده، طرح شناسنامه دار کردن احشام در دستور کار قرار گرفته است .

وی با بیان اینکه یک میلیون راس دام سبک در استان تهران وجود دارد، تصریح کرد: متاسفانه عده ای دلال منافق صفت برای لطمه زدن به اقتصاد ایران، اقدام به قاچاق دام زنده از کشور می کنند .

امامی امین اظهار داشت: متاسفانه کشورهای عربی در این موضوع دخیل هستند، کشورهایی که بغض، کینه و عداوت نسبت به جمهوری اسلامی دارند و به دنبال لطمه زدن به اقتصاد ایران هستند دام زنده را به دست همین دلالان با قیمت غیر واقعی خریداری و از کشور خارج می کنند .

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران تاکید کرد: این کشورها حاضر هستند که به خود ضرر برسانند اما اقتصاد ایران را در فشار و معرض آسیب قرار دهند .

وی به اقدامات انجام شده بابت کاهش قیمت مرغ در استان تهران اشاره و خاطرنشان کرد: علت گران شدن گوشت مرغ هم بررسی شد، متاسفانه استانداران استان های همجوار ابلاغ کرده بودند که 20 درصد از تولیدات مرغداران در استان خود و به قیمت 11 هزار و 500 تومان توزیع شود تا برای مابقی مجوز صادرات دریافت کنند .

امامی امین ادامه داد: تولیدکننده ای که قصد دارد 20 درصد گوشت مرغ خود را به قیمت 11 هزار و 500 تومان عرضه کند تا موفق به صادرات باقی تولیدات خود به استان های دیگر شود، مجبور به افزایش قیمت محصول خود می شود .

وی گفت: سه شنبه شب استاندار تهران با همین استانداران صحبت کرد چون خود این مجوزها یک رانتی شده و فساد ایجاد می کند، دولت هم به وزیر کشور دستور باطل کردن این مجوزها را صادر کرده است .

معاون استاندار تهران یادآورشد: تولید خود استان تهران پاسخگویی 20 درصد از نیاز این استان است و 80 درصد مابقی از استان هایی گلستان، مازندران و اراک تامین می شود .

وی اضافه کرد: به هر صورت در آخرین جلسه ستاد تنظیم بازار بنا شد 500 تن مرغ منجمد به قیمت 10 هزار و 500 تومان و 250 تن به نرخ 11 هزار و 500 تومان در میادین میوه و تره بار و فروشگاه هایی زنجیره ای به صورت روزانه توزیع شود .

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران به استقرار نیروهای تعزیرات حکومتی در میدان بهمن برای جلوگیری از فعالیت دلالان و تخلف در فروش اشاره کرد و گفت: توزیع این 750 تن در حالی که است که روزانه 600 تا 700 تن مرغ گرم به قیمت آزاد در میدان بهمن و نزدیک 300 تن در میدان پیروزی توزیع می شود .

وی تاکید کرد: اکنون با توزیع نزدیک دو هزار تن مرغ منجمد و گرم به صورت روزانه در بازار از این پس باید شاهد کاهش قیمت این محصول باشیم .

امامی امین با بیان اینکه مصرف روزانه مردم استان تهران به یک هزار تن می رسد، تقاضای بالای این روزها را به علت روزهای پایانی سال جاری و نزدیک شدن به عید نوروز برشمرد.

 
 
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۳
0
0
متاسفانه به ایشان اطلاعات اشتباه داده اند.

به گفته رئیس محترم نیروی انتظامی کشور و نیز ستاد مبارزه با قاچاق، بزرگ نمایی موضوع قاچاق فرافکنی است و تاثیر اندکی در گرانی گوشت دارد!

در کشور کمبود گوشت وجود ندارد. قصابی ها سرشار از گوشت هستند ولی مشتری ندارند. مردم قدرت خرید ندارند.
پرواربندی ها و مرغداری ها به علت کاهش کشتار در حال ورشکست شدن هستند.
ناشناس
|
France
|
۰۱:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۶
0
0
دلال منافق صفت دیگه چه صیغه ایه .!!اگر راه قاچاق همراه باشه و پول وپله توش زیاد باشه بخاطر کاهش ارزش پول ما هرکسی دستش برسه ارزون میخره گرون میفروشه . حالا ما مگه میتونیم برای دلالها کلاس اخلاق برگزار کنیم که صفتشون بهتر بشه . تو این مملکت یک نفر مسئول تریبون بدست جرات گفتن حقایق را ندارد . صفت این مسئولین ....... را چه میشود گفت .
نظر شما
ادامه