کد خبر: ۴۸۰۲۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
 
 

 «مهندس علی بختیار» نماینده مردم شریف شهرستان های گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی با مدیرکل، معاونین و کارکنان اداره کل دامپزشکی استان اصفهان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان اصفهان، مهندس علی بختیار با حضور در این اداره کل طی نشستی صمیمی با «دکتر شهرام موحدی» مدیر کل، بر سر موضوعات مختلف در حوزه دامپزشکی به گفتگو پرداختند.

دکتر شهرام موحدی مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان ابتدا با عرض خیر مقدم به مهندس بختیار، در ادامه روند شکل گیری دامپزشکی در ایران، قوانین و اهداف عالیه سازمان دامپزشکی کشور را بیان نمود.

 وی با ارائه گزارشی اجمالی در خصوص عملکرد دامپزشکی استان افزود: همکاران ما با هدف پیشگیری از بروز بیماری های واگیردار دامی و مشترک بین انسان و دام و تلاش بی وقفه در جهت حفظ و حراست از صنعت دامپروری، سالیانه بطور متوسط 12 میلیون سر نوبت واکسیناسیون دام را با حضور در محل اماکن دامی (شهر، روستا و مناطق عشایری) انجام می دهند.

دکتر موحدی در این خصوص اظهار داشت: استان اصفهان با وسعت جغرافیایی وسیع و تنوع پرورش انواع دام، در راستای ارائه خدمات خود با مشکلاتی عدیده همچون محدودیت نیروی انسانی و کمبود خودروی عملیاتی مواجه است که در صورت عدم رفع این مشکلات، می تواند خدمت رسانی مطلوب را تحت الشعاع قرار دهد.

مدیرکل دامپزشکی استان در بخشی دیگر تصریح نمود: اقدامات سازمان دامپزشکی کشور همسو با اهداف بهداشتی و سلامت کشور می باشد اما متاسفانه در طرح تحول نظام سلامت هیچ جایگاهی نداشته که نیاز است مسئولین امر در سال های آتی این موضوع را مد نظر قرار دهند.

سپس مهندس بختیار نماینده مردم شریف شهرستان های گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی با بیان برخی از نتایج اقدامات دامپزشکی در سطح جامعه، خاطرنشان کرد: همواره تامین امنیت غذایی کشور در گرو فعالیت های شبانه روزی سازمانی خدمت رسان، به نام دامپزشکی است.

در این جلسه موضوعاتی مختلف همچون مساعدت دستگاه های مرتبط در تامین واکسن های دامی و تحت پوشش واکسیناسیون قراردادن دام های روستایی و عشایری، تسهیل رفع برخی محدودیت ها در نظارت های بهداشتی بر تولید، توزیع و عرضه انواع فرآورده های خام دامی و ... مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.

مهندس بختیار رئیس فراکسیون پاسخگو مجلس شورای اسلامی در پایان با قول پیگیری موضوعات مختلف مطرح شده و مساعدت در راستای پیشبرد اهداف عالیه دامپزشکی، خاطر نشان کرد: سعی همه ی ما بر این است که در راه توسعه و آبادانی کشور عزیزمان با تمام توان در جهت رفع مشکلات موجود عمل نماییم.

آشنایی نزدیک با وظایف و فعالیت های دامپزشکی استان اصفهان همچون بازدید از آزمایشگاه مرجع تشخیص دامپزشکی، اداره قرنطینه و امنیت زیستی، اداره فناوری اطلاعات و ارتباطات از دیگر برنامه های حضور مهندس بختیار نماینده مردم شریف شهرستان های گلپایگان و خوانسار در محل این اداره کل بود.

 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Canada
|
۲۰:۲۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۴
0
0
مراکز واکسیناسیون بخاطر کمبود واکسن رو به ورشکستگی اند
نظر شما
ادامه