کد خبر: ۴۸۰۳۱
تعداد نظرات: ۱ نظر


عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: در شرایط عادی و اینکه که خشکسالی نباشد حدودا بین ۱۲ تا ۱۵ میلیون دام مازاد عشایر به بازار تزریق می‌گردد که بخشی از آن به کشتارگاه و بخشی دیگر به واحدهای پرواربندی عرضه می‌شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از خانه ملت، «علی اکبری» عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، در خصوص کاهش عرضه دام زنده در بازار و افزایش قیمت گوشت قرمز به واسطه همین موضوع، گفت: قیمت گوشت قرمز و دام زنده در بازار به اندازه کافی برای کسانی که دام زنده داشته باشند وسوسه انگیز هست تا محصولات تولیدی خود را به کشتارگاه عرضه کنند.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اکنون فصل عرضه دام‌های زنده عشایر به بازار نیست، تصریح کرد: در این فصل و مقطع از زمان معمولا دام‌های پرواری که در فضاها بسته نگهداری شده‌اند برای کشتار به بازار عرضه می‌شوند.

کمبود دام زنده در بازار وجود ندارد

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بخشی از افزایش قیمت‌ها ناشی از جو روانی در بازار و تاثیرات شب عید است، ادامه داد: بر اساس برآوردها و بررسی‌هایی که تاکنون انجام داده‌ایم مشخص شده است که در بازار با کمبود دام زنده مواجه نیستیم و مسائل حوزه سوداگری و دلالی موجب افزایش قیمت گوشت قرمز و سفید شده است.

عرضه دام عشایر و روستاییان قیمت گوشت قرمز را کاهش می‌دهد

عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در پایان با تاکید بر اینکه با رسیدن به فصل عرضه دام عشایر و روستاییان قیمت گوشت قرمز کاهش پیدا می‌کند، خاطرنشان کرد: در شرایط عادی و اینکه که خشکسالی نباشد حدودا بین 12 تا 15 میلیون دام مازاد عشایربه بازار تزریق می‌گردد که بخشی از آن به کشتارگاه و بخشی دیگر به واحدهای پرواربندی عرضه می‌شود.



انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۵
0
0
آقای نماینده محترم متاسفانه مثل اینکه جناب عالی اصلا به اصطلاح توی باغ نیستید!
توان خرید مردم پایین است و نمی توانند گوشت کیلویی 120 هزار تومان را بخرند!
بنابراین قصابی ها پر از گوشت بدون مشتری هستند و بالطبع کشتارگاه ها هم کاهش کشتار دارند و این را هر کس که در زمینه دام و دامپزشکی می خواهد نظر بدهد می داند!

با این وضع اگر فکری به حالت افزایش قدرت خرید مردم و یارانه مستقیم به آنها نشود دامداران و مرغداران ورشکست خواهند شد و سال بعد وضع گرانی از این هم بدتر شده و حتی به 200 هزار تومان هم ممکن است برسد.
نظر شما
ادامه