کد خبر: ۴۸۰۳۲
تعداد نظرات: ۱ نظر


استاندار کردستان گفت: در رسانه‌ها و فضای مجازی موضوع مسمومیت در قروه را به گوشت ربط دادند و در سطح گسترده‌ای اطلاع‌رسانی شد اما این موضوع ربطی به گوشت توزیع شده ندارد و وزارت بهداشت هم این موضوع را تکذیب کرده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، «بهمن مرادنیا» پیش از ظهر امروز در جلسه کمیسیون تنظیم بازار استان کردستان در سنندج اظهار کرد: مشکلاتی که امروز در کردستان وجود دارد یک موضوع کشوری است که تمام مسوولان و مردم به این واقف هستیم که ایران در جنگ اقتصادی با آمریکا و متحدان آن است، اما بیش از تحریم، مسئله فضای رسانه‌ای است که به موضوع دامن زده می‌شود.

به گفته استاندار کردستان، در فضای مجازی مطلبی به دروغ اطلاع‌رسانی می‌شود و دیگران نیز این مطلب را در گروه‌ها فوروارد کرده و یک بحران روانی ایجاد می‌کنند.

مرادنیا گفت: در رسانه‌ها و فضای مجازی موضوع مسمومیت افراد در قروه را به گوشت ربط دادند و در سطح گسترده‌ای اطلاع‌رسانی شد تا جاییکه روابط عمومی وزارت بهداشت اعلام کرد این موضوع هیچ ربطی به گوشت توزیع شده ندارد.

وی خاطرنشان کرد: واقعیت این است که در چنین شرایطی روابط عمومی دستگاه‌ها ضعیف عمل می‌کنند و همین مسئله به شایعات و فضاسازی‌های غیرواقعی در فضای مجازی بیشتر دامن می‌زند.

استاندار کردستان گفت: رسانه‌ها باید در این مقطع حساس کشور که همه می‌دانیم، مملکت درگیر جنگ اقتصادی است به کاهش نگرانی و رفع استرس مردم کمک کنند.

مرادنیا فزود: یک تیم در کشور و تیم‌های مختلف هم در خارج از کشور فضاسازی رسانه‌ای می‌کنند و در این شرایط حساس، یک سری رسانه‌ از خارج خط می‌گیرند و یک سری هم متاسفانه در داخل به این موارد دامن می‌زنند.

وی اظهار کرد: نباید این مشکلات را فقط ناشی از ضعف دولت بدانیم چون دولت هم همین مردم هستند و رسانه‌ها باید به رفع این مشکلات کمک کنند.

مرادنیا در پاسخ به برخی انتقادات نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران به وضعیت استان در زمینه فقر نقطه‌به نفطه عنوان کرد: مشکلاتی که در کردستان وجود دارد، مربوط به گذشته است وقتی می‌بینیم در استانی صنعت و کشاورزی فعال است قاعدتا مشکلات در این حوزه کمتر خواهد بود.

استاندار کردستان تصریح کرد: در بحث تخصیص آب و جلوگیری از ایجاد چاه‌های آب در کردستان در گذشته به خاطر برنامه احیای دریاچه ارومیه به شدت سخت‌گیری شد، استانی مانند آذربایجان غربی توجهی به این محدودیت‌ها نکرد و نه تنها چاه‌ها را پر نکردند بلکه به آمار آن افزودند.

مرادنیا افزود:‌ وقتی استانی به محدودیت توجه نمی‌کند و استانی همه قوانین را اجرا می‌کند وضعیت بهتر از امروز را نمی‌توان متصور شد.

وی با بیان اینکه 80 درصد از مالیات در استانی مانند تهران از واحدهای صنعتی و کارخانجات و 20 درصد مالیات از اصناف و مردم اخذ می‌شود، اظهار کرد: این رویه به دلیل نبود واحد صنعتی در کردستان برعکس است و بیشترین فشار مالیاتی بر مردم و اصناف است.

استاندار کردستان اضافه کرد: اینها عوامل و مشکلات موروثی است که به استان رسیده و زائیده امروز و دیروز نیست اما رفع آن نیازمند تلاش و همت عمومی و صرف زمان است.

به گفته مرادنیا، الان هم در شرایطی قرار داریم که برای اهمیت دادن بیشتر به بخش خصوصی، دولت از سرمایه‌گذاری ممنوع شده است و حتی باید شرکت‌های خود را سبک‌سازی کند.

وی ضمن بیان اینکه همه باید کردستان را دریابیم و برای رفع مشکلات آن همت بگماریم، خطاب به نماینده سنندج، کامیاران و دیواندره گفت: از همکارانتان بخواهید به جای برخی فضاسازی‌ها به فکر توسعه استان باشند.

استاندار کردستان خاطرنشان کرد: یک شهرستان ما 6 ماهه بخاطر اینکه نماینده مردم دوست دارد نیروی خودش فرماندار شود بدون فرماندار اداره می‌شود.

مرادنیا تصریح کرد: همه ما به جای منافع شخصی باید توسعه استان را مدنظر قرار دهیم و امیدواریم سال آینده با تعامل و همراهی مردم و مسوولان سالی باشد که جمهوری اسلامی بیش از امروز بدرخشد و در عرصه‌های مختلف درخشندگی بیشتری داشته باشد.

 


انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
کیوان نوری
|
Canada
|
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۵
0
0
متأسفانه ماجرای این مسمومیت‌ها مَثل همان جمله «کی بود کی بود من نبودم» است...
هر ارگانی بیانیه می‌دهد و خود را مبرا از این داستان می‌داند.
بالاخره مسمومیت غذایی یعنی مقداری توکسین از طریق گوارشی وارد بدن انسان شده است حالا یا از طریق آب آشامیدنی یا از طریق غذایی!!
تکذیبیه ارگانها و دستگاههای دست اندرکار طوری به مخاطب القا می‌کنند که انگار عامل بیماریزا بصورت جادو جنبل بر بدن مردم شریف قروه و سریش آباد نازل شده است که این خود جای بسی تعجب دارد...!!!
جناب آقای استاندار بهتر است بجای متهم دانستن رسانه‌ها، ریشه موضوع را واکاوی نمائید تا از رخداد دیگر در شهری دیگر پیشگیری بعمل آید.
نظر شما
ادامه