کد خبر: ۴۸۰۳۵
تعداد نظرات: ۴ نظر


رئیس شبکه دامپزشکی نهبندان گفت:۱۷  نفر شتر مبتلا به بیماری تب مالت از ابتدای امسال در این شهرستان از چرخه مصرف خارج و معدوم شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «راه انجام» رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان نهبندان با اشاره به انجام آزمایش تب مالت از ۳ هزار و ۱۱۰ نفر شتر از ۴۰ واحد شترداری در این شهرستان گفت: باکتری بروسلا که ایجاد کننده بیماری بروسلوز یا تب مالت است، طیف وسیعی از پستانداران اهلی و وحشی را مبتلا می‌کند که موجب بروز خسارت‌های فراوان می‌شود.

وی افزود: با توجه به اینکه بیماری تب مالت یک بیماری خطرناک مشترک بین انسان و دام است برای ریشه کنی آن از روش تست و کشتار برای دام‌های آلوده و  واکسیناسیون به منظور پیشگیری از بیماری استفاده می‌شود.

راه انجام یکی از اصلی‌ترین راه‌های انتقال بروسلوز از شتر به انسان را مصرف شیر و سایر محصولات غیر لبنی پاستوریزه دانست و گفت: باید از محصولات پاستوریزه و استریلیزه استفاده کرد و اگر مردم به هر دلیل تمایل به استفاده از سیستم سنتی دارند باید حتما قبل از مصرف شیر را بجوشانند.



انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۵
0
1
با عنایت به قابل مصرف بودن گوشتهای بروسلوزی و مس از طی فرلیندی به نطر میرسد رئیس محترم فرق ذبح اجباری و معددم شدن را نمیدونند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۵
0
0
به هر حال گوشت مصرف صنعتی با قیمت پایین تر خریدازی می شود و برای دامدار ضرر است
روابط عمومی دامپزشکی نهبندان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۵
0
0
سلام
البته تیتر خبر را خبرنگار محترم اشتباه زده و تیتر اصلی این بوده حذف 17 نفر شتر مبتلا به تب مالت از چرخه تولید در نهبندان
امیر نیاسری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۶
0
1
با سلام خدمت دوستان و بویژه دست اندرکاران شبکه دامپزشکی نهبندان که پس از گذشت بالغ بر ده سال از اعلام خطر اینجانب مبنی بر نمونه گیری و اتخاذ سیاست مناسب در خصوص بروسلوز در شتر همانند گاو و گوسفند و بز، بالاخره در بخشی از سازمان دامپزشکی این امر به تحقق پیوست. متاسفانه بدلیل بالا رفتن قیمت دام و عدم امکان پرداخت غرامت توسط سازمان دامپزشکی، تقریبا هیچگونه برنامه کنترلی برای بروسلوز شتر وجود ندارد. و اینکه با توجه به تبلیغ روزافزون در فواید شیر و دوغ شتر این احتمال می رود که در سالهای پیش رو تعداد مبتلایان به این بیماری در پی استفاده از این محصولات در جمعیت انسانی افزایش یابد.
نظر شما
ادامه