کد خبر: ۴۸۰۵۰


معاون فنی و سلامت اداره کل دامپزشکی استان کردستان گفت: تاکنون بیش از یک هزار تن گوشت به استان وارد شده و طبق نمونه‌برداری‌هایی که انجام شده، موردی مبنی بر آلودگی این گوشت‌ها مشاهده نشده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، «دکتر ناصر مخدوم» شنبه‌شب در برنامه تلویزیونی گفتمان که به صورت زنده از شبکه استان کردستان پخش شد با اشاره به بروز اپیدمی مسمومیت در بخش‌هایی از استان کردستان از جمله قروه و سریش‌آباد و شایعاتی مبنی بر ارتباط‌دهی آن به مصرف گوشت‌های منجمد و آلوده، اظهار کرد: اواسط اسفندماه امسال قریب به ۱۵ تن گوشت سرد منجمد برزیلی در استان کردستان توزیع شد که از این مقدار، یک تن در قروه، ۳ تن در سنندج و باقیمانده به تناوب در دیگر نقاط استان توزیع شده است.

معاون فنی و سلامت اداره کل دامپزشکی استان کردستان اذعان داشت:  تاکنون در هیچ نقطه‌ای از استان موردی دال بر آلودگی این گوشت‌ها مشاهده نشده است.

وی افزود: با شیوع این بیماری و گزارش مسمومیت عده زیادی از شهروندان در قروه و سریش‌آباد، بلافاصله تیمی به این شهرستان اعزام شد ولی خوشبختانه با آزمایش و بررسی‌های مختلف از گوشت‌های منجمد هیچ گونه آلودگی و دلیلی مبنی بر ناسالمی آن گزارش نشد.

معاون سلامت و فنی اداره‌کل دامپزشکی استان کردستان گفت: گوشت‌های وارداتی یارانه‌ای توسط کارشناس دامپزشکی مقیم در کشور مبدا در خصوص سلامت و بحث حلالی گوشت کاملا بررسی می‌شود و با کانتینرهای مخصوص و مجهز به سردخانه و حمل گوشت به دیگر کشوهای مقصد منتقل می‌شود.

مخدوم از سلامت کامل گوشت‌های وارداتی و منجمد خبر داد و افزود: با سختگیری جدی نظارت‌های بهداشتی را در بحث فراورده‌های گوشتی ادامه می‌دهیم.

وی ادامه داد: بیش از یک هزار تن گوشت وارداتی وارد استان شده و طبق نمونه‌برداری تاکنون هیچ موردی مبنی بر آلودگی این گوشت‌ها مشاهده نشده است.

مخدوم با بیان اینکه امسال حدود ۵ هزار و ۴۳۳ تن گوشت از دام‌های سبک و سنگین در استان ذبح شده است، گفت: از این مقدار قریب به ۳۲ تن گوشت ضبط و معدوم شده است.

معاون سلامت و فنی اداره‌کل دامپزشکی استان کردستان تصریح کرد: از ۳ هزار و ۷۱ مرکز عرضه فراورده‌های گوشتی شامل مرغ، ماهی و گوشت قرمز در استان هر ماه بیش از ۴ بار توسط گشت‌های نظارت بازرسی می‌شوند که طی امسال ۱۱۶ تن فراورده غیرقابل مصرف ضبط شد.

مخدوم در پایان از شهروندان تقاضا کرد هر گونه تخلف در زمینه مواد خام دامی را به شماره ۱۵۱۲ اطلاع‌رسانی کنند.

 


نظر شما
ادامه