کد خبر: ۴۸۰۵۱


نماینده مجلس دهم گفت: با تصمیم جدید ستاد تنظیم بازار، گوشت گرم تنها توسط یک شرکت به صورت انحصاری به مردم فروخته می شود، که این اعتراض خریداران را به دنبال داشته است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از خانه ملت، «مجید کیانپور» عضو کمیسیون عمران مجلس، با انتقاد از رویکرد مدیریتی در توزیع گوشت در شهرها، گفت: متأسفانه در چند روز اخیر وضعیت توزیع گوشت گرم بدتر از هفته‌های گذشته شده و این مسئله موجب اعتراض مردم و خریداران شده است.

تصمیم بحث برانگیز در نحوه توزیع گوشت؛ انحصار برای یک فروشگاه خاص

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با تصمیم جدید ستاد تنظیم بازار، گوشت گرم تنها توسط یک شرکت به صورت انحصاری به مردم فروخته می شود، این در حالی است که گوشت گرم تولید داخل تا هفته گذشته، در تمام فروشگاه های زنجیره ای به مردم عرضه می شد هر چند ایراداتی داشت که باید برطرف می شد.

صف های طولانی مردم تنها نتیجه انحصار در فرآیند عرضه گوشت گرم

وی با انتقاد از ایجاد انحصار در فرآیند عرضه گوشت گرم، گفت: ایجاد انحصار برای یک فروشگاه جهت عرضه گوشت گرم تولید داخل موجب شده که صف های طولانی برای خرید گوشت ایجاد شود، این در حالی است که مسئولان می توانستند با مدیریت درست زمینه را برای توزیع عادلانه این محصول فراهم کنند.

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: متأسفانه طبق بررسی های صورت گرفته، از زمان محدود کردن فروشگاه ها برای عرضه گوشت، قیمت یک بسته گوشت گرم تولید داخل چند برابر شده است، از این رو مشخص نیست که مدیران مربوطه چه اهدافی را برای انحصاری کردن عرضه گوشت دنبال می کردند.

وزارت صمت هر چه سریع تر نحوه توزیع گوشت گرم را اصلاح کند

عضو کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: وزارت صمت و ستاد تنظیم بازار با توجه به فرا رسیدن عید نوروز، باید هر چه سریع تر زمینه را برای اصلاح وضعیت کنونی و ایجاد یک سامانه عادلانه جهت توزیع کالاهای اساسی از جمله گوشت گرم فراهم کند.

 

نظر شما
ادامه