کد خبر: ۴۸۰۶۳
تعداد نظرات: ۶ نظر

تشخیص گوشت گاو و گوسفند از گوشت های قرمز دیگر مانند گوشت الاغ و گاها اسب برای بعضی از افراد مشکل است به همین دلیل قدم اول در خرید گوشت سالم خرید از قصابی های معتبر و مطمئن است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از نمناک، امروزه خیلی از گوشت ها بسته بندی شده و از کارخانجات معتبر هستند و معمولاً قسمت های مختلف گوشت به صورت جداگانه به فروش می رسند بنابراین از روی لاشه حیوان نیز می توان به نوع آن پی برد.

اما گوشت هایی که تکه شده یا چرخ کرده هستند، خیلی مشخص نیست از چه حیوانی تهیه شده اند، بنابراین در اینجا فقط می توان از روی اعتماد به قصاب و کارخانه، گوشت را خریداری کرد. 

از لحاظ طعم و مزه نیز باید گفت طعم گوشت گاو و گوسفند خیلی با گوشت الاغ و... متفاوت نیست. حتی خیلی ها معتقدند گوشت الاغ شیرین است اما چنین موضوعی حقیقت ندارد و افراد عادی نمی توانند نوع گوشت را تشخیص دهند و فقط در آزمایشگاه های مخصوص می توان به این موضوع پی برد.

ویژگی انواع گوشت ها

مهم ترین ویژگی گوشت الاغ از نظر متخصصان این است که بعد از استفاده از گوشت الاغ بسیار سریع و به مدت طولانی احساس سیری ایجاد می شود اما اگر بخواهیم از روی شکل ظاهری گوشت تشخیص دهیم باید ویژگی های گوشت سالم گاو و یا گوسفند را بشناسیم که عبارت است از:

گوشت بره گوشتی روشن صورتی پررنگ کم چرب و لطیف است، زود می پزد و طعم بسیار خوبی دارد.
گوشت گوسفند استخوان دار است و چربی آن نسبت به چربی گوشت گاو یک به 10 است.
رنگ گوشت گوسفند، قرمز روشن است. در ماه های مهر و آ بان دوره فراوانی اش است و از اوایل فروردین تا 15 اردیبهشت کمتر در بازار پیدا می شود.

رنگ گوشت گوساله و گاو قرمز پررنگ است و البته گوشت گوساله چربی کمتری دارد. زمان فراوانی گوشت گوساله و گاو از اواخر بهار تا اوایل پاییز است.

چون طبع گوشت گوساله و گاو سردتر از طبع گوشت گوسفند است بعضی ها تمایل بیشتری به خوردن گوشت گوسفند دارند ولی گوشت گاو ارزان تر از گوشت گوسفند است.

نتیجه:

در تمام سایتهای معتبر دنیا این مطلب منتشر شده است که گوشت گاو و گوشت الاغ بسیار شبیه به هم هستند و به سختی می توان تفاوت انها را تشخیص داد بنابراین تا حد امکان از قصابی ها و فروشگاههای معتبر گوشت مصرفی را خریداری کنید، چرا که در تمام دنیا سودجویان بسیاری گوشت الاغ را به جای گوشت گاو می فروشند.

 

انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Germany
|
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۶
3
0
میشه بگید مشکل اصلی خوردن گوشت الاغ چی هست؟
حرام که نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۶
عقل کل!!! خوردن گوشت الاغ یا اسب هیچ اشکالی نداره به شرطه اینکه بری قصابی بگی دو کیلو گوشت الاغ میخوام و قصاب محترم هم بهتون بده و برید خونه نوش جان کنید.نه اینکه برید قصابی و درخواست گوشت بره داشته باشید و پول گوش بره رو حساب کنید و قصاب محترم گوشت الاغ تو پاچتون کنه.
در ایران چه خبره!
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۶
داداش گوشت تک سمیان مکروه هست فقط وقتی که هیچی دم دست نباشه و شرایط خاصی باشه شما مجاز به خوردن اون هستید،نه در شرایط نرمال باعث پول های باد آورده برای یه عده فرصت طلب بشیم.به قول آقا،وقتی پول گوساله یا بره می دید نباید در معامله غش انجام شود و به شما چیز دیگری اونهم مکروه بدهد.
در ایران چه خبره!
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۶
0
3
مطرح شدن این چنین چیزها دال بر بی کفایتی دولت و سازمان دامپزشکی هست.موقعی که این همه آدم می گن وابسته مالی مسئول فنی به کشتارگاه معنی نداره،و حضرات و مقامات اهمیت نداده و پشت گوش می اندازن،به هیچ جا نمی شه مطلق اعتماد کرد.وقتی حمایت دامپزشکی از مسئولین فنی الکی هست و در اصل هیچ حمایتی نیست و گاها خیانت به مسئول فنی هم از طرف دولتی ها انجام می شه،گوشت تک سمی بخوریم باید شکر کنیم چیز دیگه ای نباشه.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۸
0
1
البته فرق های دبداری مشخص از لحاظ اناتومی بین گوشت تک سمی ها و سم شکافته ها وجود دارد وبا معاینه گوشت تاحدود زیادی می شود تشخیص داد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۹
0
0
فكر كنم گوشت الاغ چربي زرد تري نسبت به بقيه داره
در ضمن در چرخ شده بايد به خدا توكل كني
نظر شما
ادامه