کد خبر: ۴۸۰۶۵
تعداد نظرات: ۴ نظر


نخستین جلسه کمیته "ارتقاء سلامت محصولات غذایی با منشاء دامی در زنجیره تامین، تولید و واردات" در سازمان دامپزشکی کشور برگزار شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، پیرو تصویب تشکیل کمیته های فنی ده گانه در ذیل کارگروه تخصصی امنیت غذایی و تغذیه (شورای عالی سلامت و امنیت غذایی) در دی­ماه سال جاری، مقرر گردید کمیته فنی "ارتقاء سلامت محصولات غذایی با منشاء دامی در زنجیره تامین، تولید و واردات" با مسئولیت سازمان دامپزشکی کشور تشکیل گردد.

بنابراین گزارش در همین راستا، نخستین جلسه کمیته مذکور روز شنبه مورخ 25 اسفند 97 با حضور دکتر سامد برومندفر مدیرکل دفتر نظارت بر بهداشتی عمومی و مواد غذایی سازمان دامپزشکی کشور، مسئولین و کارشناسان دفتر نظارت بر بهداشت عمومی سازمان دامپزشکی کشور، نمایندگان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی (سازمان غذا و دارو، مرکز کنترل بیماری­ها و مرکز سلامت محیط و کار)، دفتر محیط زیست و سلامت غذا (وزارت جهاد کشاورزی)، سازمان ملی استاندارد و سازمان نظام دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران در سالن جلسات سازمان دامپزشکی کشور برگزار شد.

برومندفر مدیرکل دفتر نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی سازمان دامپزشکی کشور، در مورد مباحث اصلی اتخاذ شده در این جلسه گفت: در این جلسه موضوعات و مسائل اولویت دار مورد نظر سازمان دامپزشکی کشور در خصوص ارتقای سلامت مواد غذایی با منشاء دامی برای ایجاد هماهنگی­ها و همکاری­های بین بخشی، مورد بحث و بررسی حاضرین قرار گرفت تا به‌صورت موضوعات اولویت دار این کمیته در دستور کار سال آتی دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی قرار گیرد.

وی یکی از موضوعات اولویت‌داری که در این جلسه به تصویب حاضرین رسید را "طراحی و استقرار سامانه ملی مراقبت از بیماری‌های منتقله از محصولات غذایی با منشاء دامی" اعلام کرد و افزود: این سامانه نیاز به یک برنامه جامع ملی با مشارکت ارگان­های دولتی ذی‌ربط، تشکل­های صنفی و صنایع غذایی دارد که همه جنبه های پایش، ارزیابی خطر، هشدار و واکنش سریع و اقدامات لازم برای مدیریت مخاطرات بهداشتی در موارد عدم انطباق محصولات غذایی با منشاء غذایی با معیارهای بهداشتی در آن لحاظ شود و ارتباط منطقی و اشتراک گذاری داده‌ها فی­مابین سامانه های مرتبط در هر یک از نهادهای دولتی سلامت محور برقرار گردد.

وی خبر داد: در این نشست مقرر گردید از نمایندگان سایر نهادهای دولتی و تشکل­های صنفی نظیر انستیتو تحقیقات تغذیه، انجمن فرآورده های گوشتی ایران، کانون انجمن‌های صنایع غذایی ایران، آزمایشگاه‌های مرجع سلامت وزارت بهداشت، آزمایشگاه مرجع کنترل موادغذایی سازمان غذا و دارو و مرکز تشخیص و آزمایشگاه‌های مرجع و سایر متخصصین بهداشت مواد غذایی برای شرکت در جلسات کمیته دعوت گردد.



انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۶
0
0
عالی است
هر چه همکاری های سازمان سلامت محور دامپزشکی با وزارت بهداشت عمیق تر شود هم به نفع دامداران است و هم بهداشت و سلامت مردم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۶
0
0
عکس مربوط به جلسه شورای مدیران هست
دکتر سلطانی منش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۷
0
0
اصلا اتفاق خوبی نیست
در بحث نظارت ها سازمان دامپزشکی محدود به فراورده های خام هست و حتی لبنیات را هم به وزارت بهداشت داده اند (بر خلاف قوانین همه ی کشورهای دنیا)۰ اونوقت همین نظارت به فراورده های خام را هم با وزارت بهداشت شریک میشوید؟؟
ارام ارام تمام بخش های دامپزشکی از بدنه ی سازمان را جدا میکنند. مدیران سازمان چه میکنید؟
مرادی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۸
0
0
بلا در پانوشت مصاحبه اقای دکتر برومند نوشته بودم که اهل علم وتحرک وتحول است واین حرکت زیبای ایشان موید عرض بنده است. موفق باشی عزیز
نظر شما
ادامه