کد خبر: ۴۸۰۷۶
تعداد نظرات: ۸ نظر
دیدار رئیس نظام دامپزشکی استان تهران با مدیرکل تدوین قوانین مجلس:
«دکتر رامین سلامتی» افزود: بعد از جدا شدن بخش آموزش پزشکی از وزارت علوم و پیوستن آن به وزارت بهداشت، رشته دامپزشکی در برخی موارد جدا از دیگر رشته‌های پزشکی در نظر گرفته شد ...
 
 

حکیم مهر: قانون تاسیس مطب پزشکی و دامپزشکی در اماکن مسکونی در شهرستانهای مختلف تفسیر متفاوت دارد. برخورد سلیقه‌ای شهرداری‌ها با این موضوع مشکلات متعددی به همراه دارد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی نظام دامپزشکی استان تهران، صبح دیروز رئیس نظام دامپزشکی استان به همراه معاون برنامه‌ریزی و پشتیبانی نظام دامپزشکی استان تهران طی نشستی صمیمانه با «ابوالفضل الموتیان» مدیرکل تدوین قوانین مجلس شورای اسلامی، خواستار رسیدگی به موضوع تاسیس مطب دامپزشکی در اماکن مسکونی شدند.

در ابتدای این نشست، «دکتر رامین سلامتی» رئیس نظام دامپزشکی استان تهران، با حمایت از تلاش‌های همکاران دامپزشک در حوزه دام کوچک و ارائه آماری از وجود دام‌های کوچک در استان تهران، این جمعیت را غیرقابل انکار دانست و گفت: «به‌دلیل بیماری‌های مشترکی که در این بین وجود دارد، بحث خدمات بهداشتی بیش از هر موضوعی حائز اهمیت است.»

سلامتی با اشاره به این موضوع که در حال حاضر ساختار دولتی به شکلی است که در خصوص حیوانات خانگی، اداره کلی برای رسیدگی به موضوعات مربوطه وجود ندارد، گفت: «عمده خدمات دامپزشکی از طریق دامپزشکان شاغل در بخش خصوصی صورت می‌پذیرد.»

وی با اشاره به قوانین متعددی که نشان دهنده این است که دامپزشکی جزو حرف پزشکی محسوب می شود، خواستار رسیدگی به این موضوع شد.

رئیس نظام دامپزشکی استان تهران همچنین یادآور شد: «بعد از جدا شدن بخش آموزش پزشکی از وزارت علوم و پیوستن آن به وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، رشته دامپزشکی در برخی موارد جدا از دیگر رشته‌های پزشکی در نظر گرفته شد.»

در ادامه این نشست، «ابوالفضل الموتیان» مدیرکل تدوین قوانین مجلس گفت: «در مباحث منطقی ممکن است به نتایج و توافقاتی رسیده شود اما نیاز است که قوانین را در نظر گرفت و با بررسی قوانین موجود دست به اصلاح و اقدام زد.»

در پایان با توافق طرفین قرار بر این شد که با در نظر گرفتن قوانین متعدد و بررسی موارد مربوطه جلسه‌ای دیگر در سال آینده به منظور رسیدگی و نهایی کردن موضوع گذاشته شود و در آن جلسه با ارائه مدارک و قوانین به نتایج نهایی رسید.

 
 
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۷
8
0
با سلام به اطلاع می رساند که در حال حاضر بقدری سگ و گربه خانگی در تهران و در منازل مسکونی و اماکن عمومی نگهداری می شود ؟ که بخاطر آزار و اذیت که در این خصوص متوجه شهروندان تهرانی می شود بهتر است که یک فکر اساسی بعمل آید . و مطب پزشکان را نباید با مطب دامپزشکان مقاسیه و یکی دانست . بهتر است که مطب دامپزشکان در حومه شهر باشد تا در داخل مناطق مسکونی ؟
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۷
مطمئنا شما دامپزشك نيستيد كه اينقدر وقيحانه مي نويسيد. مطب دامپزشكان طبق قانون بايد در داخل بافت مسكوني باشد و شما هم هيچ كاري نمي توني بكني. دامپزشكي حافظ سلامت شهروندان است و بايد در داخل بافت مسكوني باشه تا بتواند از وضعيت بهداشتي حيوانات شهري كه در داخل بافت مسكوني نگهداري مي شوند اطمينان يابد
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۷
3
0
دوست ......... اولا من دامپزشک هستم و خودت را که ناشناس معرفی می کنی ؟ ............. چون اگر دامپزشک واقعی و فیلدی بودی متوجه می شدی که توحین و بی احترامی نباید به همکار کنی و علت آنکه دامپزشکان مثل پزشکان در جامعه رشد نمی کنند وجود امثال شما هستند ؟ بله کار ما دامپزشکان خدمت به دامداران و مداوای دام های آنها ومبارزه با بیماری های مشترک بین انسان و حیوان و حفظ بهداشت عمومی و بهداشت موا د غذایی می باشد . و اگر دقت می کردی به نوشته ها متوجه می شدی که یک معظل اجتماعی ایجاد شده , در آپارتمان ها بخاطر نگهداری حیوانات خانگی ( سگ و گربه ) در مناطق شهری و آزار و اذیت آنها برای همسایه ها ؟ حال اگر مطب هم در مناطق مسکونی باشد مشکلات و معضلات اجتماعی را بیشتر خواهد کرد که بایستی در این خصوص چاره اندیشی کرد .
پاسخ ها
ناشناس
| Singapore |
۲۲:۳۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۷
با توجه به اشتباهات فراوان و متنوع شما در نگارش همین چند خط، بعید است اصلا تحصیلات دانشگاهی داشته باشید؛ که اگر داشته باشید، بدا به حال دانشگاه ...!
ناشناس
| Germany |
۰۰:۱۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۹
دوست عزیز از املا متن شما و طرز تفکرتون کاملا مشخصه که فاقد هرگونه تحصیلات دانشگاهی هستید.
دکتر دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۸
0
1
خودت تحصیلات دانشگاهی داری یا نه ؟ .....................؟ شاید تا کنون نه دانشگاه رفته ای و نمی دانی که رشته دامپزشکی چیست ؟ شاید در آینده می خواهی دانشگاه بروی . فعلا برو درس بخوان تا ادب و حرمت دیگران را نگهداری و احترام بزرگتر را حفظ نمایی .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۸
0
1
........... مستندات واضح قانونی و سوابق مکرر احکام قضایی صادره از دیوان عدالت اداری و صورتجلسه وحدت رویه ،کوچکترین جای شک و شبهه ای را باقی نگذاشته اند و توسل به کسانی که در عمل، کوچکترین تاثیری بر روند این مووضوع ندارند کاری بیهوده و بی مورد است !! بجای این .... ، بهتر بود مستقیما" با شهردار یا شهرداران و استانداران مربوطه جلسه گذاشته میشد و دقیقا" و کتبا" و بطور رسمی از آنها نظر و مستندات مد نظرشان را دریافت میکردند و بعد با استفاده از حقوقدانهای متبحر یک بار و برای همیشه با ارجاع شکایت به دیوان عدالت اداری مشترکا"توسط نظام و سازمان دامپزشکی و انجمنهای صنفی مربوطه، به عنوان شاکی ، به این معضل نقطه پایانی گذاشته می شد !
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۹
0
0
بجای این همه این ور و اونور رفتن ، یک بار یک نامه اداری و رسمی با امضای مسئولین دامپزشکی ، یعنی ریاست سازمان دامپزشکی و ریاست نظام دامپزشکی و حتی روسای نظام استانها به وزارت کشور که مسئول استانداریها و شهرداریها است ، نوشته میشد و کسب تکلیف میشد که اگر مستنداتی دارند ارائه دهند و بر آن اساس و در سطوح بالا با مذاکرات حقوقی یکبار برای همیشه تکلیف همه را روشن میکردند .
نظر شما
ادامه