کد خبر: ۴۸۰۷۹


معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: تاکنون افزون بر ۲ هزار راس گوسفند وارداتی کشور رومانی در ۲ کشتارگاه چابهار کشتار شدند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «حسین سرابندی» معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: نخستین کشتی محموله دام زنده کشور از ۲۴ اسفند به تعداد ۴۷ هزار و ۹۰ راس از مبدا کشور رومانی در حال وارد شدن به بندر شهیدبهشتی چابهار است.

وی افزود: تاکنون ۳۰ هزار راس این محموله دام وارد چابهار شده است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: واردات هزاران راس دام زنده از طریق بندر چابهار با هدف تنظیم بازار، تامین و توزیع گوشت قرمز و کاهش قیمت‌ها در سطح استان و کشور درحال انجام است.

وی گفت: دام وارداتی بعد از طی مرحله استراحت در ۲ کشتارگاه چابهار ذبح شده و لاشه دام کشتاری پس از دوره پیش سرد با صدور مجوز بهداشتی قرنطینه‌ای از کشتارگاه با خودرو‌های یخچال دار به سمت مقصد ارسال می‌شود.

سرابندی بیان کرد: برای تسریع در روند کشتار این دام‌ها ۲ کشتارگاه دیگر نیز در جنوب سیستان و بلوچستان بزودی وارد عمل خواهند شد.

وی اظهار داشت: همچنین برای تغذیه این دام‌ها قبل از کشتار خوراک مورد نیاز از شهرستان‌های دلگان، ایرانشهر و تهران تهیه شده است.


 

نظر شما
ادامه