کد خبر: ۴۸۰۸۲
تعداد نظرات: ۳ نظر


سخنگوی کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس، گفت: عملکردها در تامین معیشت مردم نامناسب بوده و باید وزارتخانه های جهادکشاورزی و صمت، سازمان تعزیرات حکومتی و سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان پاسخگو باشند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از خانه ملت، «رحیم زارع» با اشاره به وضعیت نامناسب تنظیم بازار کالاهای اساسی، گفت: در حالی که در سال جاری میلیاردها دلار بابت خرید کالاهای اساسی هزینه شده است، اما باید پذیرفت بازار کالاهای اساسی از وضعیت بسیار نامناسبی برخوردار بوده و مردم از این بابت گلایه جدی دارند.

سخنگوی کمیسیون حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل 44 قانون اساسی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه این موضوع که ماه هاست در رسانه ها اعلام می‌شود که قیمت گوشت و مرغ کاهش خواهد یافت، اما همچنان قیمت‌ها روند صعودی را طی کرده قابل پذیرش نیست، افزود: متاسفانه برای این موضوع میلیاردها دلار ارز دولتی هزینه می شود، اما هر روز اجناسی مانند گوشت قرمز و مرغ گران تر می شود.

اگر این وضعیت ادامه یابد گرانی‌ها به سال آینده نیز منتقل خواهد شد

وی با اشاره به اینکه دشمنان جمهوری اسلامی همواره علیه ایران کارشکنی کردند اما بسیاری از گرانی هایی که در بازار وجود دارد به دلیل سوء مدیریت است، ادامه داد: در حال حاضر تامین معیشت مردم یکی از اولویت‌های اساسی مسئولان محسوب می شود و این موضوع که هر روز به مردم وعده داده شود که در آینده قیمت مرغ و گوشت تعدیل می شود، اما  گرانی ها بیشتر شود قابل پذیرش نیست، چرا که علاوه بر لبنیات و میوه، گوشت و مرغ نیز از سفره خانوارها حذف شده که طبیعی است بر روی سلامتی خانوارها و فرزندان تاثیر گذار است.

نماینده مردم آباده، بوانات و خرمبید در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه وزارت جهاد کشاورزی با وجود اینکه ماه هاست مرغ با قیمت بالا به مردم عرضه می‌شود همچنان وعده می‌دهد که قیمت ها را تعدیل می کند، اظهار داشت: متاسفانه  اتفاقی در این زمینه رخ نداده و اگر این وضعیت ادامه یابد گرانی‌ها به سال آینده نیز منتقل خواهد شد.

وزارت جهاد کشاورزی در زمینه ی تنظیم بازار گوشت و مرغ عملکرد قابل قبولی ندارد

وی با تاکید بر اینکه وزارت جهاد کشاورزی در زمینه ی تنظیم بازار گوشت و مرغ عملکرد قابل قبولی ندارد، افزود: با توجه به این عملکرد ضعیف باید اشخاص مسئول استعفا دهند، چرا که این موضوع که ارز دولتی برای کالاهای اساسی اختصاص یافته اما همچنان مردم مجبور باشند گوشت و مرغ را با قیمت نجومی خریداری کنند محلی از اعراب ندارد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه مدت زمان کوتاهی تا آغاز ماه مبارک رمضان مانده اما اگر مدیریت جهادی تنظیم بازار انجام نشود مردم برای تامین مایحتاج با چالش‌های دشواری روبرو می شوند، ادامه داد: عملکردها در تامین معیشت مردم نامناسب است و باید وزارت صنعت معدن و تجارت و جهاد کشاورزی و همچنین سازمان تعزیرات حکومتی و سازمان حمایت از حقوق مصرف کننده و تولیدکنندگان پاسخگو باشند و با گرانفروشی به شدت برخورد شود چرا که مطالبه عمومی در حال حاضر روی موضوع تامین معیشت است.

تنظیم بازارهای کالاهای اساسی با وجود اختصاص ارز دولتی کار چندان مشکلی نیز نیست

سخنگوی کمیسیون حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل 44 قانون اساسی مجلس شورای اسلامی، اگر مسئولان سازمان‌های مذکور نمی توانند اقدامی عملیاتی انجام دهند بهتر است خودشان مسئولیت را به افراد دلسوزتر  دهند، چرا که تنظیم بازارهای کالاهای اساسی با وجود اختصاص ارز دولتی کار چندان مشکلی نیست.

 
 
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۷
0
0
دلال بازی و رانت خواری از طربق واردات دولتی نهاده های های دامی و گوشت و مرغ و واکسن و داروهای دامپزشکی در سایه وزارت جهادکشاورزی باعث فلاکت و بدبختی تولیدکنندگان و گرانی وحشتناک تولیدات دامی شده است.

یکی از نمایندگان مجلس گفت
که گرانی در کالاهایی که با ارز آزاد وارد شده است، به مراتب پایین تر از کالاهایی است که با دلار یارانه ای وارد شده اند؟؟!

و در اینجا از حکیم مهر عزیز درخواست می شود در این رابطه یک گزارش خبری تهیه کند.
ناشناس
|
United States of America
|
۱۹:۵۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۷
0
0
سلام آقای نماینده بازی استعفا یا استیضاح را تمام کنید مردم گرفتار وتعدادی انگشت شمار هم سود کلان می برند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۸
0
0
این دوره وزارت اقای حجتی نشان داد که توانمندی قبل را ندارد واطراف ایشان نیز تماما افراد مسن و بازنشته ها هستند و یا کسانی که خود وارد کننده اند می باشند بنابراین بایستی جای خود را به افراد توانمند بدهد
نظر شما
ادامه