کد خبر: ۴۸۰۸۶


رئیس اداره جهاد کشاورزی اندیمشک با اشاره به ثبت و شماره‌گذاری دام در زمان خروج دام از شهرستان گفت: سیستم نظارت بر ثبت اطلاعات دام زنده راه‌اندازی شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از مهر، «سید هدایت‌الله موسوی» اظهار کرد: قاچاق دام زنده از کشور را یکی از عوامل نوسانات در قیمت دام و فراورده‌های گوشت در کشور بیان کرد.

وی افزود: با هدف ممانعت از قاچاق زیرساخت لازم برای ثبت سیستمی دام زنده و هویت دام، شماره‌گذاری برای مقابله با قاچاق دام زنده راه‌اندازی شد.

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان اندیمشک از ایجاد ۱۵۶ فرصت شغلی در اندیمشک خبر داد و تصریح کرد: در طرح‌های بزرگ، متوسط و کوچک کارخانه روغن، گلخانه صنعتی، پرواربندی دام و زنبور عسل با هدف حمایت از کارآفرینی از محل اشتغال روستایی و شهری از صندوق توسعه ملی کلیه تسهیلات پرداخت شد.

وی تخصیص سه هزار و دویست ملیون ریال در حوزه مشاغل خانگی در سال جاری را گام بلند در مسیر حمایت از طرح‌های خوداشتغالی و مشاغل خانگی دانست و افزود: ۳۲ طرح در حوزه اشتغال خانگی به بانک‌های معرفی و تسهیلات این حوزه نیز با نظارت دفتر سرمایه‌گذاری شهرستان تخصیص یافت.

موسوی با بیان اینکه سیستم نظارت بر ثبت اطلاعات دام زنده راه‌اندازی شد، گفت: در گذشته به دلیل عدم ثبت سیستمی اطلاعات دام زنده شاهد سودجویی‌هایی بودیم که با ثبت سیستمی خروج دام زنده و نظارت تا زمان عرضه دام در بازار شاهد آرامش بازار و کاهش نوسانات در این حوزه خواهیم بود.

توزیع نهاده‌های دامی با ارز مصوب آغاز می‌شود

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان اندیمشک گفت: با هدف تأمین و حمایت از دام‌داران و مرغ‌داران نهاده‌های دامی با نرخ ارز مصوب با نظارت جهاد کشاورزی، شبکه دامپزشکی اندیمشک به واحدهای تولید دام و مرغداری‌ها توزیع خواهد شد.

وی نظارت بر توزیع نهاده‌های دام را امری مهم برای کاهش نوسانات بهای دام نامید و افزود: تأمین نهاده‌های دام و نظارت بر توزیع عادلانه و صحیح به آرامش بازار، رضایت‌مندی تولیدکنندگان و شهروندان خواهد انجامید.

موسوی در پایان عنوان کرد: با توجه به نزدیکی به فصل برداشت محصولات و به ویژه کلزا در ارتباط با انتقال محصول در کوتاه‌ترین زمان ممکنه در حال پیگیری با کارخانجات روغن کشی هستیم.

شهرستان اندیمشک در شمال استان خوزستان افزون بر ۱۷۰ هزار نفر جمعیت دارد که بیش از ۷۵ هزار نفر از جمعیت شهرستان از طریق دامداری و کشاورزی امرار معاش می‌کنند.


نظر شما
ادامه