کد خبر: ۴۸۰۹۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
 
 

پنجمین جلسه رسیدگی به اتهامات «حسین هدایتی» و ۱۰ متهم دیگر به اخلال در نظام اقتصادی صبح امروز برگزار شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «قاضی مسعودی مقام» در ابتدای این جلسه، پس از تفهیم مواد ۱۹۳ و ۱۹۴ قانون آیین دادرسی کیفری به متهمین حاضر در جلسه، اظهار کرد: جلسه دادگاه رسمی است. در جلسه قبل آقای حسین هدایتی دولابی بخشی از دفاعیات خود را در قالب آخرین دفاعیات بیان کردند.

وی، از هدایتی پرسید: دفاعیات دیگری دارید؟

هدایتی پاسخ داد: بله

قاضی مسعودی مقام تاکید کرد: شما و آقای موسوی نژاد خطاب به هم مطالب را مطرح نکنید و سعی کنید به اختصار توضیحات خود را بیان کنید.

وی ضمن رد کیفرخواست، عنوان کرد: اینکه ادعا می‌شود پس از گذشت دو ماه، سپرده برداشته شده کذب محض است. در حالیکه سپرده یک ساله و قابل تمدید تا پنج سال بوده است. آقای موسوی نژاد شما باید پاسخگوی اقدامات قانونی و غیرقانونی خود باشند. هیچ مدرکی دال بر خرید غیرقانونی ملک از سوی من وجود ندارد. تبانی یعنی چه؟ اگر تبانی ثابت شود یعنی مجرمیت. اگر می‌گویید در سال ۹۴ تبانی کردم اسم از قائم مقام بانک آوردید که تنها دو ماه مسئولیت داشته است.

هدایتی، عنوان کرد: مدیران شرکت‌ها کارمندان آقای یقینی هستند و ارتباطی به بنده ندارند در جلسه اول بنده مستنداتی ارائه کردم که اسناد شرکت ها درشت هستند و حال که شما می گویید این اسناد درست نیستند حتما جعل شده است که یقینی خودش باید ییاید و جوابگو باشد.

وی گفت: ریاست محترم شعبه سوم دادگاه ویژه جرایم اقتصادی! بنده حسین هدایتی دولابی، تولید کننده هستم و به نظر بنده اخلالگر در نظام اقتصادی کسی است که منابع ارزی کشور را به تاراج برده است. سکه، طلا و ارز گرفته و منابع کشور را از بین برده است. بنده نه ارز ۴۲۰۰ تومانی گرفتم و نه واردات داشتم. در ۴۰ سال فعالیت اقتصادی در حوزه کشاورزی، تولید، به ویژه پرورش میگو یار نظام بودم و در دوران دفاع مقدس در جبهه‌ها حضر داشتم. نماینده دادستان در جلسات گذشته گفته بود که بنده برای کسب شهرت دست به این اقدامات زده‌ام که باید پاسخ بدهد این شهرت به چه درد من می‌خورد؟ من اگر شهرت نداشتم نمی‌توانستم وام بگیرم؟ چه بسا افراد زیادی هستند که شهرت ندارند اما از بانک سرمایه وام گرفتند.

وی، افزود: بنده تنها یک ملک خریدم و وام گرفتم. در تاریخ  ۱۵/ ۱۰/ ۱۳۹۵ بانک سرمایه درحالیکه هنوز سر رسید وامم نرسیده بود اقدام به تشکیل پرونده کرد. بنده استعلام کردم گرفتن وام از بانک جنبه کیفری ندارد و جرم نیست.  اگر کارشناسی املاک نیز اشتباه بوده آن هم جرم نیست مگر اینکه تبانی رخ داده باشد.

هدایتی، بیان کرد: در تاریخ ۸/۳/ ۱۳۹۷ پرونده بنده در شعبه ۹ دادگاه کیفری تشدید شد و به اتهام مشارکت و اخلال در نظام اقتصادی به دادگاه ویژه جرایم اقتصادی ارسال شد. این پرونده قبل از استجازه از مقام معظم رهبری تشکیل شده و مشمول این استجازه نمی شود. من تلفنی از کمیسیون حقوقی مجلس استعلام گرفتم و آنها گفتند این پرونده مشمول استجازه رهبری نمی‌شود.


قاضی مسعودی مقام خطاب به هدایتی گفت: آقایان که این مطلب را بیان می‌کنند آیا آیین نامه استجازه را خوانده‌اند. آیا آقایان حاضر هستند مکتوب هم نظر دهند؟

حضور من در بخش ورزش ۱۲ سال قبل از آنکه وام بگیرم بوده است

هدایتی، گفت: از سال ۵۷ کارآفرین هستم و موجب اشتغال هزاران نفر شده‌ام. در بخش ورزش و کمک به پرسپولیس محبوبم از سال ۸۲تا ۹۴ اقدام به ورود به بخش ورزش کردم. نکته مهم این که حضور من در بخش ورزش ۱۲ سال قبل از آنکه وام بگیرم بوده است. توسعه بنگاه های اقتصادی اعم از تاسیس شرکت استیل اذین از اقدامات دیگر من بوده است. من اولین تولید کننده تزئینات ساختمانی هستم. راه اندازس دانشگاه علمی کاربردی استیل آذین، احداث کارخانه قیر در غرب کشور از اقدامات دیگر بنده است.

وی، افزود: ۲۰ سال است بزرگترین پرورش دهنده میگو هستم و به همین دلیل شرکت پست عکس بنده را به عنوان بزرگترین تولید کننده میگو تمبر کرده است. بنده اقدام به خرید ملکی از آقای سید مهدی موسوی نژاد کردم و تمام اقدامات کارشناسی ملک و اخذ تسهیلات توسط ایشان در سال ۸۹ و قبل از آشنایی بنده با ایشان توسط خودش انجام شده است.

هدایتی در بخش دیگری از اظهارات خود، عنوان کرد: من حسین هدایتی نقشی دز اخذ تسهیلات نداشتم بلکه تمام این موارد قبل از ورود بنده بوده است. من فقط سپرده به بانک آوردم و این کار هم جرم نیست. در توافق موسوی نژاد با بانک صراحتا قید شده تسهیلات یک ساله و قابل تمدید به ۵ سال هستند.

وی، ادامه داد: موسوی نژاد باید خودش پاسخگوی اقدامات قانونی و غیرقانونی خود باشد. بنده چندین بار گفتم کارشناسان را هم به دادگاه بیاورید. اما این کار انجام نشد و جرا فقط برای آقای فیروزگرانی که فوت کرده کیفرخواست صادر شده است. اگر تایید شود که کارشناسی‌ها درست بوده جرمی رخ نداده است و اگر تمام کارشناسی‌ها جعلی هستند افراد دیگر پاسخگو باشند. حتی موسوی نژاد هم بی گناه است و کارشناسان باید جوابگوی کارشان باشند.

هدایتی، خاطرنشان کرد: در کیفرخواست چندین بار آمده است که بنده و آقای موسوی نژاد تبانی کرده‌ایم. تبانی یعنی چه؟ یعنی ما با مدیران چایی و شیرینی خورده و رشوه داده ایم که این موضوع باید ثابت شود.

وی در بخش دیگری از آخرین دفاعیات خود، گفت: هیئت کارشناسی امروز قرار است نظر خود را در مورد ملک جاده مخصوص کرج بگوید. ملک جاده مخصوص را برای فروش گذاشتیم و کارشناسی آن بیش از اولین کارشناسی دادگاه بوده است. در جریان هستید که ملک دو یا سه برابر شده و مشمول ارزش افزوده شده است. شما بیش از ۵۰ مورد مطالب کذب به من نسبت دادید که من می توانم در دادگاه انتظامی قضات از شما شکایت کنم. اما ترجیح میدهم شما را به خدا واگذار کنم.

دم من گرم که وام گرفتم و برای ورزش کشور هزینه کردم

وی خطاب به نماینده دادستان، عنوان کرد: شما در مورد همسر و فرزند من در جلسات دادگاه مطالبی را بیان کردید و گفتید همسرم تابعیت کانادا دارد. قرار بود مدرک بیاورید، چه شد؟ باید آنها را ثابت کنید. ایشان گفتند من وام گرفتم و آن را در ورزش جهت کسب شهرت هزینه کردم. دم من گرم که وام گرفتم و برای ورزش کشور هزینه کردم.

هدایتی، گفت: ده‌ها بار آقای کیان پیشه به جهرم مراجعه کرده است و نامه نوشته که کارشناس تعیین شود. شما که اصل نامه را دارید اجازه می دادید ملک کارشناسی می شد و قیمت اصلی ملک مشخص می شد. گفته شده است ملک به قیمت ۶ سال پیش کارشناسی شود و بر اساس قیمت آن زمان ملک ۳۲ میلیارد کارشناسی شده. چرا ملک را زیر قیمت بازار کارشناسی کردند؟

وی ادامه داد: شما در جایی هم گفته‌اید شاید ما اصلا نخواهیم ملک را کارشناسی کنیم. آمدیم و مالک مرد، ورشکسته شد یا فرار کرد، آن زمان وثایق او را ضبط می کنند. من که زنده هستم. مدیران بانک باید...

رای مدیران بانک سرمایه صادر شده است

قاضی مسعودی مقام صحبت‌های او را قطع کرد و واکنش نشان داد: رای مدیران بانک سرمایه صادر شده و امشب اعلام می‌شود.

هدایتی در ادامه دفاعیات خود، عنوان کرد: من 1140 میلیارد تومان وثیقه نزد بانک داشتم اما بانک گفته بود وثیقه من صفر است.

قاضی مسعودی مقام، گفت: شما که مالک نبودید چطور نزد بانک وثیقه گذاشتید؟

هدایتی پاسخ داد: در ادامه دفاعیات خود به این موضوع هم می‌رسم.

وی افزود: ما بارها می‌رفتیم که با بانک توافق کنیم و ملک را فروخته و پولش را به بانک واریز کنیم. 100 میلیارد واریز کردیم ولی نه در زمان خودش، باقی را هم وثیقه ملکی گذاشتیم.

هدایتی، ادامه داد: این شرکت‌ها و صورت‌های حسابرسی شده مالیات هم داده‌اند و سرمایه ثبتی هم داشتند. آقای وافی کارمند من و مدیرعامل شرکت من است و در دسترس و قابل رسیدگی است.

وی افزود: آقای وافی مدیرعامل شرکت من، در سال 94 تمام اختیارات خود را به بانک تفویض کرد. من براساس قولی که در جلسه اول دادم قول می‌دهم که تسویه حساب ریالی و ملک در تهران، شمیران یا لواسان را انجام می دهم. بانک چرا با در دست داشتن اصل اسناد بلاعزل از ترهین ممانعت کرده است؟

هدایتی، عنوان کرد: 65 میلیارد و 500 میلیون تومان به سه نفر داده‌اند که اسناد آنها را به دادگاه ارائه کرده‌ام و ضابطان قول داده‌اند آن را وصول کنند. 13 میلیارد و 650 میلیون تومان هم به یقینی بابت خرید شرکت‌ها داده‌ام و فکر می‌کردم این شرکت‌ها درست هستند اما بعدا فهمیدم که اسناد آنها صوری هستند و یقینی باید جواب دهد چرا شرکت‌های صوری و قلابی به ما معرفی کرده است که امروز گرفتار شویم خودمان می‌توانستیم شرکت ثبت کنیم و گرفتار این مشکلات نشویم.

وی گفت: 18 میلیارد تومان هم از بابت ۱۰ درصد سپرده بانکی پرداخت کرده‌ام. ۵۰ میلیارد تومان ضمانت‌نامه از بانک گردشگری گرفتیم که آن را به شرکت نورد اهواز بودیم. 4 و 5 سال از این موضوع می گذرد و هنوز شرکت نورد اهواز با ما تسویه نکرده است.

هدایتی گفت: قرار بود شرکت نورد اهواز برای ما  34 تا اسلپ بسازد که این کار را نکرده است و بنده برای این که به بانک گردشگری بدهکار نباشد 43 میلیارد پرداخت کردم امروز قیمت 34 اسلپ 177 میلیارد تومان است.

47 میلیارد تومان هم از بانک صندوق ذخیره فرهنگیان در زمان تصدی ضیایی وام گرفتیم

وی، ادامه داد: 47 میلیارد تومان هم از بانک صندوق ذخیره فرهنگیان در زمان تصدی آقای ضیایی وام گرفتیم که با این پول از عراق نفت خریداری کردیم و به پتروشیمی‌ها دادیم. چون آقای قندالی و ضیائی با هم دعوا داشتند این حساب را هم تسویه کردیم. ‌

وی گفت: آقای م. الف و م.ه از صندوق ذخیره فرهنگیان وام گرفته‌اند و تسویه نکرده‌اند. آقای ورزشکاری هم که دوست بنده است و بارها به خاطر قهرمانی از من تشکر کرده از صندوق ذخیره فرهنگیان وام گرفته و هنوز تسویه نکرده است.

در ادامه نماینده دادستان گفت این فرد وام خود را تسویه کرده است.

 هدایتی، بیان کرد: بنده برای خرید یک شرکت از سازمان خصوصی‌سازی در مناقصه شرکت کردم و بابت آن 300 میلیارد تومان دادم. این شرکت 795 میلیارد تومان بدهی انباشته داشت که بعد از چهار سال بدهی آن را به چهارصد میلیارد رساندیم.

از آقای پوری حسینی رئیس سازمان خصوصی‌سازی و آقای مهریزی شکایت کرده‌ایم

وی در ادامه دفاعیات خود گفت: در حال حاضر از آقای پوری حسینی رئیس سازمان خصوصی‌سازی و آقای مهریزی شکایت کرده‌ایم زیرا آنها به ما گفته بودند این شرکت 1200 کارگر دارد که نداشت.

250 میلیارد تومان به 14 فدراسیون ورزشی کمک کرده‌ام

هدایتی افزود: بنده در بخش ورزش از سال 82 تا 94 هزینه کردم. در کیفرخواست آمده است که بنده 30 میلیارد تومان به ورزش داده‌ام که اشتباه است، بلکه 250 میلیارد تومان به 14 فدراسیون ورزشی به پاس کار خیر و توسعه ورزش کمک کرده‌ام.

 ۱۳  هزار زندانی را آزاد کرده‌ام، حال به من اخلالگر نظام اقتصادی می‌گویند

وی خاطرنشان کرد: وزیر وقت ورزش و رئیس کمیته المپیک من را دعوت می‌کردند و کمک می‌خواستند، بنده هم این کار خیر را انجام می‌دادم و به آن افتخار می‌کنم. ۱۳ هزار زندانی را آزاد کرده‌ام که اسناد آن هم موجود است حال به من اخلالگر نظام اقتصادی می‌گویند.

هدایتی ادامه داد: من به یک مداح هم پول نداده‌ام اگر یک ریال داده ام مدارک آن را بیاورید. مداحان و ذاکرانی که به منزل من می‌آمدند یک ریال هم از من پول نگرفته اند. من با آنها از دوران جنگ دوست بوده ام و آنها نه از من و نه از کس دیگری پول دریافت نمی‌کردند.

آقای تاج از بنده ۲ میلیون دلار پول گرفته است

وی، گفت: آقای تاج از بنده ۲ میلیون دلار پول گرفته است که آن را هم تأیید کرد. چند بار به آقای تاج گفتم که از سپاه و دادستانی مجوز بگیر که از من پول می گیری اما او گفت که بنده اسم سه نفر را برای دریافت پول معرفی کرده‌ام که آنها گفته اند فقط از حسین هدایتی پول بگیر.

این متهم به اخلال در نظام اقتصادی، ادامه داد: آقای تاج، حقوق کی روش، پول لباس تیم ملی و ۵ هزار دلار پاداش اعضای تیم ملی را از من گرفت.

هدایتی، افزود: بنده افتخار می‌کنم که به کی روش و کار آن پاداش داده‌ام. زمانی که تیم ملی والیبال با تیم آمریکا بازی داشت و توانست این تیم را شکست دهد آقای داورزنی با بنده تماس گرفتند و گفتند ۱۵۰ هزار دلار به عنوان پاداش به ما پول بده که بنده گفتم ما با لهستان مراودات بانکی نداریم اما بعد از دو ساعت پول را از هلند به هتل هیلتون ورشو انتقال دادم. حسینیه‌سازی و مدرسه سازی و … من را نمی‌بینید.

ای کاش می‌شد مسائل جبهه مقاومت و مسائل داعش را عنوان کنم

وی گفت: اینها به کنار، به خاطر گرفتن وام با وثیقه به من اخلال گر می‌گویند. ای کاش می‌شد مسائل جبهه مقاومت و مسائل داعش را عنوان کنم.

هدایتی خطاب به قهرمانی نماینده دادستان، گفت: من خواهش می‌کنم شما سراغ کابین ورزشکاران نرو، من به آقای قاضی قول دادم تا بدهی‌هایم را صاف کنم.

وی، ادامه داد: شما با کلی گویی سخن می‌گوئید. آن ۱۴۵ میلیارد تومان حق الزحمه بوده که به آقای موسوی نژاد پرداخت کردم. تمامی اقدامات قبل از آشنایی بنده با موسوی نژاد به انجام رسیده است. مگر می‌شود در مقابل ۳۴۰ میلیارد تومان وام ۱۴۵ میلیارد حق الزحمه پرداخت شود؟ این رفتار غیر منصفانه و دور از اخلاق اسلامی است.

هدایتی، خاطرنشان کرد: این کیفرخواست پر از تناقض است. یکی از کیفرخواست‌ها می‌گوید هدایتی و موسوی نژاد با هم تبانی کرده‌اند. در یک جای دیگر می‌گوید هدایتی به موسوی نژاد شرکت معرفی کرده، در کیفرخواست موسوی نژاد می‌گویند که هدایتی مبایعه نامه را نقض کرده است.

وی افزود: بنده در قرض الحسنه جاوید از سال ۶۵ به هزاران نفر، مبلغی وام بدون کسر یک ریال داده‌ام اما خودم امروز به خاطر دریافت یک وام با وثیقه زندانی هستم.

هدایتی، ادامه داد: من مثل برادر رئیس جمهور ترسی از اسم بردن افراد ندارم. چرا دادگاه برادر رئیس جمهور به کیفری دو می‌رود و غیر علنی است اما برای من علنی برگزار می‌شود؟


این متهم به اخلال در نظام اقتصادی کشور، گفت: از پنج بدهکاری که من دارم مثل حاجیان، برومند تهیه کننده فیلم امام علی و سیما فیلم و خیلی‌های دیگر ۵۰۰ میلیارد بیرون می‌آید. آیا اخذ تسهیلات را می‌شود با خرید ارز و دلار و سکه یکی کرد؟ قطعاً نمی‌شود. انتساب اتهام پولشویی به من درست نیست.

قاضی در پاسخ، گفت: آن موارد در دادگاه صالحه رسیدگی می‌شود و ارتباطی به این دادگاه ندارد. پولشویی یک جرمی است که از آن عایدی حاصل می‌شود. اگر ثابت شود که عایدات حاصل از جرم نزد افراد است، اگر عالم باشند قابل تعقیب است اما اگر عالم نباشند مرجع قضائی باید تکلیف عایدات حاصل از جرم را مشخص کند.

هدایتی خطاب به نماینده دادستان گفت: شما فرمودید که همسر بنده برای آقای ضیایی سند گذاشتند و آزاد شدند، این مطلب کذب است. به من گفتند که برو برای ایشان سند بگذار، ما ۲۰ روز دیگر ایشان را بازداشت می‌کنیم و سند تو آزاد می‌شود. اگر آقای ضیایی دخل و تصرفی در اموال کرده‌اند به من چه ارتباطی دارد؟ مثلاً اگر ایشان پولی به اکبر شاندیزی دادند به من چه ارتباطی دارد؟

بانک سرمایه حدود ۴۰۰ متهم دارد، بخشی از متهمان متواری هستند

نماینده دادستان پس از حضور در جایگاه، گفت: ایشان می‌فرمایند که بنده را قربانی کردید و بدهکاران دیگر، راست راست در خیابان می‌چرخند. اولاً در مورد بانک سرمایه که حدود ۴۰۰ متهم دارد بخشی از متهمان متواری هستند ولی پرونده شأن در مسیر رسیدگی است، بخشی از متهمان مانند رضوی و جهانبانی پرونده‌هایشان در نوبت رسیدگی است. افراد دیگری مانند آقای م. الف که یکی از مفسدین بانک سرمایه است در مجموع ۱,۵ میلیارد تومان تحصیل مجرمانه داشته است. مبالغی را به خارج از کشور برده اند و این پرونده در پیچ و خم زیادی قرار دارد برای ۸ مدیر بانک سرمایه کیفرخواست صادر شده است و ۳۲ مدیر دیگر کیفرخواستشان بعد از تعطیلات صادر می‌شود . آقای رضوی هم کیفرخواستشان در مسیر دادگاه است.

نماینده دادستان در ادامه، افزود: با قاطعیت عرض می‌کنم فعالیت اقتصادی شما در حد صفر است. تنها شرکت فعال شما که بسیار محدود هم هست مربوط به استیل آذین است. در مورد میگو هم هیچ مدرکی موجود نیست. در مورد کارخانه نورد و لوله با ۳۶ و ۳۷ میلیارد تومان و سرمایه گذاری در صندوق ذخیره، آن را در مزایده برنده شدید. این کارخانه را خریدید، مدیرعامل فعلی کارخانه نورد و لوله اهواز با بنده ارتباط دارد، چک‌هایی می‌فرستد و می‌گوید که آقای ضیایی این چک‌ها را داده اند. آقای ضیایی و مهریزی را چه کسی در آنجا گذاشته است؟ آنها کارمندان شما هستند. شما حتی یک سیم کارت هم به نامتان نیست.

وی بیان کرد: کارخانه نورد و لوله اهواز اوضاع بسیار هولناکی دارد. شما می‌فرمایید که کسی برای آقای ضیایی واسطه گری کرده است، من می گویم آن مأمور غلط کرده این کار را کرده است، همان آقایی که شما می‌گوئید را ما از دادستانی بیرون انداختیم.

قهرمانی در توضیح اتهام اخلال عمده در نظام اقتصادی منتسب به هدایتی، گفت: قبلاً در پرونده آقای هدایتی بحث اخلال مطرح نبود. ما تعاملاتی با بانک مرکزی داشتیم و گفتیم به عنوان بزرگترین نهاد پولی کشور آیا این پول، نظام پولی کشور را دچار اخلال می‌کند یا خیر؟ بانک مرکزی اعلام کرد و گفت سال ۹۲ اگر ۴۰ میلیارد پول خلاف مسیر مصوبه خودش باشد اخلال در نظام است، در سال ۹۵، این مبلغ ۵۰ میلیارد بوده، شما از شهریور ۹۲ تا اردیبهشت ۹۵ مبلغ ۵۸۶ میلیارد را از بانک بردید و بانک مرکزی اعلام کرده اقدام آقای هدایتی موجب اخلال در نظام اقتصادی کشور شده است. تعیین عنوان اخلال منتسب به آقای هدایتی، تشخیصش بر عهده ناظر عرفی یعنی بانک مرکزی بوده است.

نماینده دادستان، گفت: اینکه شما اخلالگر محسوب شده‌اید، حسب استعلام بانک مرکزی است مبنی بر اینکه پول را از مسیر خودش خارج کردید. شما می‌فرمایید سپرده‌ها آمد، و ۲ ساله خارج شده، من توافق نامه‌ای دارم که آقای شریعتی گفته که قرار بوده سررسید تسهیلات یک ماه قبل از خارج کردن پول باشد، یعنی شما باید در ۲۳ ماه تسویه می‌کردید. این توافق نامه یک پشتوانه مالی برای اقدامات آقای هدایتی بوده است.

وی، افزود: یک جا فرمودید من ۱۰۰ میلیارد تومان به بانک دادم، کل وصولی ما از شما بابت این تسهیلات ۵۸۶ میلیارد تومانی، مبلغ ۱۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون بوده است که أن هم نقدی نیست بلکه بخشی حواله بوده، بخشی نقدی بوده، ایشان بیش از آنکه پول به کارخانه نورد ببرند حواله برده‌اند که هیچ وصولی هم نداشته و کارخانه نورد هم اعلام می‌کند ما نمی‌توانیم این پول را بدهیم.

قهرمانی بیان کرد: کارخانه لوله و نورد اعلام کرده ما تنها پولی که می‌توانیم بدهیم فقط به میزان اسلپ واقعی است. در حال حاضر سازمان خصوصی سازی اعلام کرده چون آقای هدایتی نتوانسته چک‌های خود را پاس کند ما آن پول را بر می‌داریم ولی من اینجا از آقای هدایتی دفاع می‌کنم و می‌گویم که خیر، باید در سازمان خصوصی‌سازی مزایده برگزار شود و پول شما باید به شما برگردد.

نماینده دادستان، خاطرنشان کرد: آقای تقوایی چقدر پول از بانک ملت برای شما آورده است؟ یک توافق نامه بدون موضوع است. ایشان بارها گفتند که کارشناسان با موسوی نژاد تبانی کردند تا ملک ۳۲ میلیاردی را ۱۳ برابر بالاتر بفروشند. آقای هدایتی ۲ ملک را از آقای موسوی نژاد به قیمت ۱۴۵ میلیارد تومان می‌خرد و آن ملک را به عنوان وثیقه ۴۳۰ میلیارد تومانی می‌گذارد، این را شما انجام دادید یا آقای موسوی نژاد؟ آقای کیان پیشه ترهین کرده اند و مبایعه نامه اش موجود است. شما ۴۳۰ میلیارد ترهین کردید و ۳۴۰ میلیارد وام گرفتید. شما می‌دانستید این ملک ۱۴۵ میلیارد ارزش دارد؟ می‌گوئید بله، می‌دانستید ۳۴۵ میلیارد ترهین شده؟ می‌فرمایید بله.

وی افزود: شما ملکی که ۷۰ میلیارد خریدید را ۱۴۰ میلیارد ترهین کردید، شما در مسیر کارشناسی آمدید و مسیر را طی کردید، ما نمی‌گوییم شما کارشناسی کردید. تبانی شما با آقای ضیایی طی ۲ ماه محرز است شما قرار بوده وثیقه بیاورید. یک ملک در جاده مخصوص کرج هست که هیچ مالکی ندارد و مالک اصلی بیش از ۲۰ میلیارد طلبکار است و شما آن ملک را به بانک وکالت دادید؟ این کاملاً خلاف است.

نماینده دادستان خطاب به نماینده بانک پرسید که آیا اخذ تسهیلات کلان در قبال وکالت بلاعزل قانونی است یا خیر؟

نماینده بانک، گفت: کاملاً غیر قانونی است.

قهرمانی افزود: آقای هدایتی ملک جاده مخصوص را می‌آورد و زمان آقای ضیایی ملک ارزیابی می‌شود و سر و صدا ایجاد می‌کند. تسهیلات بعدی را هم آقای هدایتی با همین ملک دریافت می‌کند. زمان حیدر آبادی ملک ۶۰۰ میلیارد ارزیابی می‌شود. در زمان آقای ضیایی ۲۰ میلیارد ارزیابی می‌شود و در زمان آقای حیدرآبادی ۶۰۰ میلیارد! ۴۰۰ میلیارد برای بنده ابهام دارد.

وی افزود: ما درخواست ارزیابی مجدد می‌دهیم اما با یک توضیح، بانک اعلام می‌کند ما نمی‌توانیم این ملک را قبول کنیم، بانک گفته ما پول نقد دادیم و پول نقد هم گرفتیم. آقای هدایتی من جدای از محکمه رابطه دوستی با شما دارم. من گفتم هرکس آقای هدایتی به او پول داده، بگویید من بروم بگیرم آقای هدایتی زورش نمی‌رسد ولی من زورم می‌رسد.

نماینده دادستان بیان کرد: ان‌شاءالله بتوانید ملک را بفروشید اگر هم کاری از دست ما بر می‌آید بگویید کمکتان کنیم. اما بدانید تسویه ملک موجب رفع اتهام از شما نمی‌شود. اگر یک تولیدکننده با حسن نیت تسهیلاتی بگیرد و نتواند پس دهد اصلاً جنبه کیفری ندارد. حرف ما با شما این است که شما تسهیلات را گرفتید و رفتید جاهای دیگر خرج کردید.

قهرمانی، گفت: در شرکت جاوید گشت هیرمند یک پول کلانی به حساب شرکت تدبیرگران اطلس سرمایه واریز شده است. در این شرکت چه کسانی بودند؟ آقای ضیایی و حیدرآبادی نقشی نداشتند؟

هدایتی گفت: بله بودند.

نماینده دادستان گفت: شما یک پولی ریختید که یک بخشی از آن رفته به حساب توللی. شرکت تدبیرگران اطلس سرمایه برای چه کسانی بوده که شما به حساب آنها پول ریختید.

هدایتی گفت: من نمی‌دانم.

نماینده دادستان گفت: معلوم است که نمی‌دانید چون توافقات تلفنی صورت گرفته است. این پول کلان، بخشی از سپرده‌های فرهنگیان بوده که اگر این پول در صنعت، کشاورزی، در تولید و ارائه خدمات می‌رفت می‌توانست مرهمی بر زخم‌ها باشد. شما با تسویه کردن این پول نمی ت. انید به راحتی خلاص شوید. قرار بوده با این تسهیلات آلومینیوم و میل سیاه تولید و خرید کنید. رفتید باشگاه ورزشی؟ ما که بخیل نیستیم، ولی اگر از مسیر صحیح پولی تهیه شود و تسهیلاتی مشروعاً خرج شود، همه شاد می شویم، چه کسی با ورزش مخالف است؟

وی افزود: یک عده بی بضاعت می آیند وسط و فاکتورهای جعلی صادر می‌شود و این پول‌ها حیف و میل می‌شود، این جرم است. اگر شما تولید داشتید من حساسیت ویژه داشتم که حداقل بازداشت نشوید. اگر شما تولیدی داشتید و یا خدمتی به کشور داشتید مطمئن باشید بازداشت نمی شدید. یک فردی در جهت تولید خدمت می‌کند و ما او را بازداشت نکردیم به جهت اینکه در حال خدمت به کشور است.

قهرمانی عنوان کرد: می‌فرمایید که رفتم بانک تسویه کنم ولی مدیران می‌ترسیدند. آقای هدایتی در جلسه وصول مطالبات یک بسته بزرگی سند آورد و گذاشت روی میز و گفت معدن می‌خواهید، کارخانه می‌خواهید و هرچه می‌خواهید من می‌دهم. ما رفتیم سراغ آن کارخانه‌ها و املاک دیگر دیدیم اصلاً یک مالک دیگری دارند و اصلاً قبول نمی‌کنند. در یک موردی کارشناس رفته بود و او را از ملک بیرون کرده بودند.

در ادامه این جلسه، قاضی از وکیل مدافع حسین هدایتی خواست تا اگر دفاعیاتی دارد به عنوان آخرین دفاع در جایگاه حضر یابد.

مدیرخراسانی وکیل مدافع هدایتی در توضیحات خود، بیان کرد: در رابطه با اتهامات انتسابی به موکلم باید بگویم برای اخلال در نظام اقتصادی باید قصد خاص وجود داشته باشد.

وی، افزود: لوایح تنظیمی تقدیم خواهد شد.

قاضی مسعودی مقام پس از اظهارات وکیل مدافع هدایتی، گفت: با توجه به اینکه اذان داده شد و هنوز یک جلسه دیگر برای رسیدگی به این پرونده نیاز است ختم این جلسه را اعلام می‌کنم و جلسه بعدی متعاقباً اعلام خواهد شد .

به گزارش ایسنا، قاضی مسعودی مقام در حاشیه پنجمین جلسه رسیدگی به اتهامات حسین هدایتی در جمع خبرنگاران در رابطه با صدور حکم مدیران بانک سرمایه، اظهار کرد: حکم ۳ نفر از اعضای هیئت مدیره بانک سرمایه یعنی علی بخشایش، محمدرضا توسلی و کاظمی صادر شده است .

وی، افزود: هر سه این متهمین به ۲۰ سال حبس، تحمل ۷۴ ضربه شلاق در انظار عمومی و محرومیت از مشاغل دولتی به طور دائم محکوم شده‌اند .

 
 
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۷
0
0
راست میگه بنده خدا . و چقد پول داره این شخص محترم . حسودیم شد .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۸
0
0
اینکه ایشان رانت خواری و پولشویی کرده شکی نیست اما قطعا خیلی همدست داشته و الان طعمه و سیبل شده است
نظر شما
ادامه