کد خبر: ۴۸۱۰
تعداد نظرات: ۳ نظر

حکیم مهر - رییس سازمان دامپزشکی کشور گفت: منبع فعلی تغذیه‌ای باغ‌ وحش تهران بدلیل تردید در مورد داشتن مشکل، از چرخه مصرف حیوانات این باغ وحش خارج شد.
دکتر سید محسن دستور گفت: نوع تغذیه حیوانات موجود در باغ وحش تغییر نمی‌کند و همچنان بنا بر دستورالعمل سازمان حفاظت از محیط زیست و باغ وحش تهران تغذیه حیوانات تامین می‌شود.
دستور با بیان اینکه نتایج آزمایش‌ها همچنان علت ابتلای حیوانات باغ وحش تهران به بیماری مشمشه را مشخص نکرده است، گفت: پس از بروز این مشکلات، مسایل قرنطینه‌ای در اولویت قرار داشت و پس از آن بدنبال علت آن هستیم که عامل اصلی همچنان مشخص نشده اما بیشترین تردید راجع به ناسالم بودن تغذیه این حیوانات است.
رییس سازمان دامپزشکی کشور افزود: مهمترین مساله برای سازمان دامپزشکی، تشخیص بیماری و مشترک بودن آن بود بنابر این در مرحله نخست برنامه ما روی تشخیص بیماری و اقداماتی که باید انجام شود متمرکز است.
به گفته وی، هم اکنون قسمت گوشتخواران باغ وحش تهران ضد عفونی و شعله پاشی شده و تحت نظارت سازمان دامپزشکی است.
یادآور می‌شود، طی هفته گذشته بدنبال مشکوک بودن بیماری هشت قلاده شیر در باغ وحش تهران، جلساتی مشترک متشکل از نمایندگان سازمان دامپزشکی کشور، وزارت بهداشت و سازمان حفاظت محیط زیست برگزار و در رابطه با اقدامات مورد نیاز توسط هر یک از دستگاه‌های مسئول تصمیمات لازم اتخاذ شد که بدنبال آن مقرر گردید تعداد 8 قلاده شیر حذف شوند.

 

خبر مرتبط :

انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دامپزشک
|
-
|
۰۸:۳۰ - ۱۳۸۹/۱۱/۰۴
0
0
احسنت به این تیم مدیریتی در دنیا بی نظیر است مشکوک که میشوند به بیماریهای وحوش حذف میکنند هنوز تایید نهایی بیماری ببر مرحوم هم توسط آزمایشگاه خارجه نیامده شاید هم اعلام نمیکنند البته حکیم مهر هر جای متن را بخواهد میتواند نقطه چین کند
دکتر محمد ر.
|
-
|
۱۰:۳۹ - ۱۳۸۹/۱۱/۰۴
0
0
با سلام.
جناب آقای دکتر دستور
به معترضین آزمون استخدامی هم به اندازه مقامات رده چندم کشور سودان اهمیت میدهید؟؟؟؟!!!!
آخرین مهلت مقرر برای اعتراض به نتیجه آزمون 89/10/10 بوده نزدیک یکماه پیش. به همین راحتی به فراموشی محض سپرده بشه؟
چطور مرگ یک ببر وارداتی اینهمه سروصدا کنه ولی طرح اعتراض جوانان تحصیلکرده این مملکت اینقدر سهل و سبک شمرده بشه.
دكتر حقگو
|
-
|
۱۸:۵۷ - ۱۳۸۹/۱۱/۱۱
0
0
لطفا به جناب دكتر دستور بفرماييد بنده هم شخصا بعلت بعضي اشتباهات و خطاهاي فاحش اطرافيان شما در سازمان دامپزشكي ..............................
نظر شما
ادامه