کد خبر: ۴۸۱۱۱
تعداد نظرات: ۶ نظر
 
 

سرپرست اداره کل دفتر مرکزی حراست سازمان دامپزشکی کشور پیشنهاد کرد با توجه به اهمیت صیانت از حقوق دولت و بیت المال، در هر اداره کل استانی این سازمان، ستادی تحت عنوان کنترل نظارت و بازرسی کالاهای وارداتی با ارز دولتی و تمرکز امور مرتبط در قالب دبیرخانه این ستاد در سازمان دامپزشکی تشکیل شود .

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی سازمان دامپزشكی كشور، «حبیب کاظمی» سرپرست اداره کل دفتر مرکزی حراست سازمان دامپزشکی کشور در چهارمین نشست شورای مدیران دامپزشکی استان ها با اشاره به تعبیر مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه ایادی استکبار جهانی با تحریم همه جانبه جمهوری اسلامی با رویکرد تضعیف روحیه مردم غیور و شهیدپرور کشورمان وارد جنگ اقتصادی شده‌ است، اظهارکرد: در واقع دشمنان انقلاب یک هدف خاص که همان معیشت مردم و مقوله امنیت غذایی است را نشانه رفته‌اند.

وی با بیان اینکه مسوولان در این فضا باید آرایش جنگی از جنس اقتصادی را به خود بگیرند تا بتوانند با این جهت گیری تبعات ناشی از اهداف شوم دشمنان را به حداقل برسانند، گفت: یکی از موارد مهم این جهت گیری‌ها موضوع صیانت از منابع ارزی است که علاوه بر اینکه از وظایف و ماموریت های اداری است، به لحاظ شرعی و منطقی نیز باید در سرلوحه کار مدیران کل دامپزشکی کشور قرار گیرد.

سرپرست اداره کل دفتر مرکزی حراست سازمان دامپزشکی کشور یکی از موارد مهم و استراتژیک در حوزه دامپزشکی را تامین نهاده‌ها و داروهای دامی و سایر محصولات وابسته در حوزه دامپزشکی برشمرد که پس از شروع نوسانات نرخ ارز و کمبود منابع ارزی و لزوم تخصیص ارز مرجع برای واردات کالاهای هدف، واردات این محصولات در ردیف کالاهایی قرار گرفته است که نرخ ارزی تخصیصی به آن بر مبنای 4200 تومان است.

کاظمی در ادامه اشارات فوق خطاب به مدیران کل دامپزشکی استان‌ها، افزود: در همین راستا مدیران کل دامپزشکی استان ها باید ضمن تشدید اقدامات نظارتی بر فرآیند واردات، از شبکه توزیع صحیح و مناسب اطمینان حاصل کنند و در عین حال نسبت به صدور بخشنامه ها و هشدارهای نظارتی ابلاغی که ناشی از درک شرایط حساس کنونی و اهمیت استراتژیک این اقلام در سبد مصرفی خانوار است، اقدام کنند.

این مقام مسوول پیشنهاد کرد در هر اداره کل استانی، ستادی تحت عنوان کنترل نظارت و بازرسی کالاهای وارداتی با ارز دولتی و تمرکز امور مرتبط در قالب دبیرخانه این ستاد در سازمان دامپزشکی به راهبری مراتب یادشده در سطح کشور با هماهنگی سایر دستگاه‌های مرتبط اقدام شود.

سرپرست اداره کل دفتر مرکزی حراست سازمان دامپزشکی کشور اضافه کرد: به طور طبیعی در این میان نظارت و پایش عملکرد واردکنندگان اقلام مذکور به لحاظ اهمیت استراتژیک آن باید با دقت و حساسیت مضاعفی پیگیری و با متخلفان احتمالی نیز طبق مقررات و قوانین جاری برخورد قانونی شود.

کاظمی تصریح کرد: از آنجا که قیمت‌گذاری کالاهای وارداتی بر عهده سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان است، لذا مسوولان دامپزشکی استان‌ها کنترل خود را بر اساس این قیمت گذاری‌ها معطوف کنند. وی با یادآوری موردی از انحراف در شبکه توزیع که در سال های 90 و 91 رخ داد، هشدار داد: هرچند با موارد انحراف برخورد قانونی شده، اما با رصد بهنگام می توان با رویکرد پیشگیرانه از هرگونه تخلف و تضییع حقوق دولت و ملت جلوگیری کرد.

سرپرست اداره کل دفتر مرکزی حراست سازمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه در همین راستا همکاران حراست نیز اخیرا در همایش حراست های تابعه نسبت به این مسوولیت خطیر به طور کامل توجیه شده اند‌؛ اعلام آمادگی اداره کل حراست این سازمان را جهت هرگونه همکاری و هماهنگی در کلیه مراحل با مدیران کل استان های دامپزشکی جهت عمل به این وظیفه شرعی و ملی اعلام کرد.

 
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۱۸:۴۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۹
1
1
آقای عزبز چرا دارید کار اضافی برای دامپزشکی میتراشید ،وارد شدن بدون برنامه و پشتوانه در زمینه های متعدد باعث ضعف سازمان میسه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۹
1
0
با سلام. بعضی ها از سر بیکاری دارند کار می تراشند. عریزان دل بگذارید هر کس کار خود را انجام دهد این کار در مسولیت جهاد کشاورزی است نه دامپزشکی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۹
0
1
بسیار پیشنهاد بجا و ضروری میباشد باید از صفر تا صد خرید و فروش محصولات و کالاهای مرتبط با دامپزشکی رصد شود اینها باعث افزایش اعتبار و قدرت دامپزشکی میشود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۹
0
0
فساد دلالان رانت خوار آن چنان عمیق و سازمان یافته است که با حربه دوگانه تطمیع و تهدید همه قفل ها بر روی آنها باز می شود.

اگر خود ستاد فاسد شد چه کسی به آن رسیدگی کند؟

تنها راه همان طور که کارشناسان گوناگون و نمایندگان محترم بیان کرده اند حذف یارانه ها از دلالان و تخصیص آن به سرپرستان خانوارها برای افزایش قدرت آنهاست.
با این روش ریشه های فساد و رانت خواری به کلی خشکیده خواهد شد و دامداران و مرغداران هم جانی تازه می گیرند.
دکتر خردمند
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۹
0
2
بسیار کار به جا و شایسته ای است که خیلی وقت ها پیش باید صورت می پذیرفت تا جلوی پولشویی گرفته می شد .
و حق ماموریت های کشور های خارجی به طور مستقیم دست دامپزشکان داده نمی شد تا آنها هم فردا در بازار صرافی و باعث اخلال ارزی سیستم اقتصادی و نابسامانی ارزی شوند .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۱
0
0
پبشنهاد جالبی هست
اما رانت ها اجازه چنین کاری را نمی دهند
نظر شما
ادامه