کد خبر: ۴۸۱۲۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
در آستانه آغاز سال نو:
«دکتر رامین سلامتی» رئیس نظام دامپزشکی استان تهران به مناسبت فرا رسیدن نوروز سال ۱۳۹۸ به خانواده دامپزشکی پیام تبریک صادر کرد ...
 
 

حکیم مهر: «دکتر رامین سلامتی» رئیس نظام دامپزشکی استان تهران در پیامی فرارسیدن نوروز باستانی را به جامعه دامپزشکی خصوصا خانواده نظام دامپزشکی استان تهران تبریک و تهنیت گفته، برای ایشان دوام سلامت و توفیق روزافزون از درگاه پروردگار طلب نمود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی نظام دامپزشکی استان تهران، در متن این پیام آمده است:

بسمه تعالی

سال نو با نسیم جان نواز بهاری، دست عنایت خداست که دیگر بار دل و جان ما را به فردایی روشن نوید می‌دهد و سال کهنه با یادگارانی از تلاش‌های ما به گذشته می‌پیوندد.

سال 1398هجری شمسی را در حالی آغاز می کنیم که جامعه بزرگ دامپزشکی کشور با برخی مشکلات از جمله ازدیاد فارغ‌التحصیلان دامپزشکی، عدم پرداخت حقوق مسئولین فنی بهداشتی بر اساس تعرفه‌های مصوب، کاهش جمعیت دامی بر اثر افزایش نرخ ارز و قاچاق دام به خارج از کشور و ... مواجهیم.

با این حال، در سال گذشته به یاری خداوند متعال و همت همکاران صدیق و زحمتکش، شاهد اتفاقات مبارکی هم بودیم که در این خصوص می‌توان به شروع کار دوره چهارم شورای نظام دامپزشکی استان تهران و تعامل خوب اعضای شورا و همچنین تعامل خوب با اداره کل دامپزشکی استان تهران اشاره کرد. امید که از این پس نیز روند رو به رشد ادامه یابد.

ما برآنیم تا با بهره‌گیری از نیروی انسانی کارآمد و با تجربه، استفاده از کلیه منابع و امکانات موجود، ارتقای ساختار اداری و مدیریتی و گسترش آگاهی عمومی، به گونه‌ای عمل نمائیم تا سطح رضایتمندی ذینفعان و توسعه مشارکت عمومی در راستای اهداف و برنامه های نظام دامپزشکی استان تهران تحقق یابد و به یاری خداوند در سال جدید این مسیر تعالی با سرعتی بیش از پیش طی شود.

امروز رویکرد و دیدگاه مثبت رئیس سازمان دامپزشکی کشور به تمامی استانها رسوخ پیدا کرده و همین موضوع تلاش دور جدید شورا را برای ساماندهی به وضعیت موجود نظام دامپزشکی استان افزایش داده است.

در سالی که گذشت در بحث مشکلات موجود در ماده ۱۹ آیین‌نامه نظارت بهداشتی دامپزشکی، با پیگیری‌های صورت گرفته مصوباتی در خصوص نظارت بهداشتی تصویب شد که امید است در سال جدید تصمیمات گرفته شده اجرایی شود. همچنین در خصوص فعالیت و دخالت افراد غیرمجاز در امور درمان دامپزشکی، هماهنگی هایی صورت گرفته است.

گفتنی است به منظور حل مساله مالیات کلینیسین‌های دام کوچک و مرتفع شدن مشکلات آنها با شهرداری و دخالت افراد غیر مجاز، نشست هایی با نمایندگان مجلس به منظور اصلاح و بازبینی قوانین صورت گرفته است.

در نهایت ضمن احترام به جایگاه کلینیسین‌های دام بزرگ، برنامه حذف درمانگرهای غیرمجاز، عدم تحویل دارو بدون نسخه و تعریف دقیق جایگاه این دامپزشکان در صنعت را در پیش رو داریم.

در ساعت مبارک تحویل سال نو، دستیابی به همه این اهداف را از خداوند منان درخواست می‌کنیم.

رامین سلامتی

رئیس نظام دامپزشکی استان تهران
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۲
0
0
با تشکر فراوان از جناب آقای دکتر رامین سلامتی که الحمدلله عزم جدی برای حذف افراد ِغیر مجاز از صحنه طبابت دامپزشکی دارند،
به نظر می رسد که قانون مجازات اسلامی از ظرفیت بالایی برای پیگرد و مجازات قانونی این افراد متخلف به جرم تهدید و ایجاد مخاطرات گسترده بر علیه بهداشت و سلامت عمومی آحاد مردم برخوردار باشد و
خوشبختانه مقامات قضایی کشور هم خصوصا دادستانی های محترم حمایت و پشتیبانی کامل خود را به عنوان مدعی العموم از هر اقدامی که در راستای صیانت از حقوق شهروندی از جمله حق برخورداری از آب غیر آلوده به میکروب های بیماری زا، مواد و سموم شیمیایی مثل داروهای دامپزشکی و نیز فرآورده های پروتئنینی بهداشتی باشد،
مکررا ابراز داشته اند.
نظر شما
ادامه