کد خبر: ۴۸۱۲۹
تعداد نظرات: ۶ نظر
رئیس انجمن صنفی کلینیسین‌های استان فارس در گفت‌وگو با حکیم مهر:
«دکتر شهریار رئوفت» افزود: اخیرا شاهد افزایش درآمد دامپروری‌ها، افزایش قیمت شیر و افزایش قیمت حیوانات بودیم اما متناسب با این افزایش قیمت‌ها، تعرفه‌های دامپزشکی افزایش نیافته است ...
 
 

حکیم مهر: «دکتر شهریار رئوفت» یکی از کلینیسن‌های دام بزرگ در استان فارس است که قریب به ۲۳ سال در این حرفه فعالیت می‌کند. او همچنین از ۱۰ سال پیش و از بدو تاسیس، رئیس انجمن صنفی کلینیسین‌های استان فارس است و در کنار آن، مسئولیت نایب رئیسی نظام دامپزشکی استان فارس را نیز بر عهده دارد.

حکیم مهر: آقای دکتر، مهمترین چالش صنف درمانگران دامپزشکی چیست؟

حفظ امنیت شغلی این عزیزان، یکی از مهمترین اولویت‌هاست. در  کنار آن بحث به‌روز رسانی تعرفه‌ها، سختی کار و بیمه تامین اجتماعی را داریم که اینها هم از معضلات بزرگ ماست که به‌صورت مشترک بین همه استان‌ها دیده می‌شود.

حکیم مهر: به صورت خاص، کلینیسین‌های دام بزرگ با چه مسائلی روبرو هستند؟

ما اخیرا شاهد افزایش درآمد دامپروری‌ها، افزایش قیمت شیر و افزایش قیمت حیوانات بودیم اما متناسب با این افزایش قیمت‌ها، تعرفه‌ها یا نرخ‌ خدماتی که قصد ارائه آنها را داریم، در سطح کشور افزایش نیافته و در این زمینه شاهد عدم همخوانی هستیم. از سوی دیگر بحث مداخلات افراد غیر و افراد فاقد پروانه را در امور مربوط به درمان داریم. مشکلات رفت و آمدهای دامپزشکان نیز یکی دیگر از مسائل ماست. در کنار اینها فضای کاری سخت نیز وجود دارد که در مجموع باعث می‌شود عملکرد کلینسین‌‌های دام بزرگ، نسبت به سایر گروه‌ها کمتر به چشم آید.

حکیم مهر: حضرتعالی نایب رئیس نظام دامپزشکی استان فارس هم هستید. ارتباط انجمن کلینسین‌ها با نظام دامپزشکی به چه صورت است؟

ارتباط ما بسیار تنگاتنگ است و این شکل ارتباط با بخش دولتی هم وجود دارد، کمااینکه از نظر بنده مجموعه بخش دولتی و نظام دامپزشکی ۲ پایه اصلی دامپزشکی به شمار می‌روند که در این زمینه تعامل و هم‌افزایی زیادی داریم. در واقع به‌عنوان یک صنف مستقل، به هیچ عنوان عمکلرد تقابلی با این ۲ مجموعه نخواهیم داشت.

حکیم مهر:‌ آقای دکتر، شما یکی از پایه‌های برگزاری انتخابات و تشکیل هیأت‌مدیره کانون سراسری انجمن‌های صنفی مراکز درمانگاهی و مایه‌کوبی کشور بودید. چه شد که تصمیم به این کار گرفتید؟

از ۲ سال پیش فعالیت‌های تشکیل کانون کشوری را با کمک چند استان که انجمن صنفی مراکز درمانی مایه‌کوبی داشتند، شروع کردیم. با توجه به روند قانونی و طولانی این کار، سرانجام در روز ۲۲ اسفند ماه امسال عملیاتی شد و ما به صورت رسمی مجمع عمومی تشکیل دادیم و اساسنامه را تایید کردیم. در نهایت مراحل قانونی کار انجام و انتخابات هیات مدیره برگزارشد. یکی از ویژگی‌های ترکیب هیات مدیره انجمن این است که افراد عضو، از استان‌های مختلف انتخاب شدند و به نوعی این هیات مدیره ترکیبی از تمام کشور محسوب می‌شود.

حکیم مهر: مهمترین هدف شما از تشکیل این کانون کشوری چه بود؟

اهداف مختلفی را دنبال می‌کردیم که از جمله آن می‌توان به این موارد اشاره کرد: بررسی، جمع‌بندی و پیگیری مشکلات و مطالبات قانونی صنف درمانی در سطح ملی و کشوری، همکاری و همراهی با سازمان دامپزشکی و نظام دامپزشکی در خصوص مسائل مربوط به درمانگران و مراکز مایه کوبی مثل دستورالعمل‌ها، شیوه‌نامه‌ها و نحوه اجرا و عملیاتی کردن این قوانین و دستورالعمل‌ها، پیگیری و تلاش قاطع در خصوص افزایش امنیت شغلی همکاران، افزایش راندمان کاری و وسعت عملکرد همکاران درمانگر و مایه‌کوب ما در سطح کشور. کمااینکه امروز با توجه به افزایش فارغ‌التحصیلان دامپزشکی، بحث امنیت شغلی مقداری خلل‌پذیر شده است و یکی از اهداف اصلی ما تامین امنیت شغلی کلینیسین‌ها و مراکز مایه‌کوبی ماست.

افزایش اتحاد و همدلی داخل صنفی در سطح کشور یکی دیگر از اهداف ماست، به نحوی که بتوانیم اختلاف‌نظرها را به حداقل برسانیم. تشویق و کمک به مراکز درمانی استان‌ها برای تشکیل انجمن صنفی استانی و ورود آنها به تشکیلات کشوری یکی دیگر از اهداف ماست. هدف بعدی ما تعامل و تفاهم با سایر کانون‌های کشوری دامپزشکی مثل کانون داروخانه‌داران، کانون آزمایشگاه‌ها و سایر رده‌های دامپزشکی در خصوص اجرای چارچوب‌ها و حدود قانونی هر صنف و عدم دخالت در عملکرد یکدیگر و ایجاد اخوت و برادری بیشتر درون بخش خصوصی دامپزشکی است.

حکیم مهر: به‌عنوان حرف آخر ...

ما همواره دوستان را تشویق می‌کنیم به اینکه انجمن‌های صنفی استانی را تشکیل دهند تا این حرکت را با وسعت بیشتری در سطح کشور پیگیری کنیم و حق و حقوق قانونی فعالان این حوزه را در حد توان جلو ببریم.

 
 
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۲
0
0
دکتر جان وضع تعرفه و یا افزایش یا کاهش آن در ویزیت دام بزرگ و کوچک در استان ......... ندارد.
ویزیت دام بزرگ 50 هزار تومان است هزینه ایاب و ذهاب هم بر عهده خود دامپزشک است.
زیاد حرف بزنی دفعه بعد به یک دامپزشک دیگر با تعرفه 30 الی 40 هزار تومان زنگ می‌زنند
......................
محمدجمالی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۲
0
1
ممنون از جناب دکتر رئوفت عزیز
بابت نگاه عمیق و دلسوزانه
به جامعه ی دامپزشکی،
علی الخصوص کیلینیسین های زحمت کش.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۲
0
1
با توجه به شناختی که از توانمندی و تجربه ی دکتر رئوفت عزیز سراغ دارم و همچنین محبوبیت ایشان بین اعضای نظام دامپزشکی استان فارس که در انتخابات نظام دامپزشکی بین کلینیسین های کل کشور حائز بیشترین رای بودندامیدوارم که انتخاب ایشان به عنوان ریاست هیئت مدیره کانون سراسری انجمن های صنفی مراکز درمانگاهی و مایه کوبی کشور سبب خیر برای همکاران کلینیسین و مایه کوب شود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۲
0
1
با درود عرض ادب خدمت همکار گرامی و ریاست محترم هیئت مدیره کانون سراسری انجمن های صنفی مراکز درمانگاهی و مایه کوبی کشور
،،جناب دکتر رئوفت و تشکر از تلاش ها و زحمات بی‌دریغ ایشان در راستای بهبود هرچه بیشتر معیشت دامپزشکان کشور .
جناب دکتر متاسفانه ریشه مشکلاتی که حضرتعالی به درستی آنان اشاره فرمودید به این بر می گردد که افرادی که تصمیمات کلی و نهایی را در این رشته و برای ذینفعان آن می گیرند از مشورت بزرگان و پیشکسوتان این رشته مانند شما بهره نمی گیرند.به امید روزی که استفاده از ظرفیت های افراد روشنفکر و با اراده ای مسند های تصمیم گیری چالش های بیشمار پایانی بر نابسامانی های همکاران شاغل در بخش دام درمان بزرگ و مایه کوبی کشور باشد
ارادتمند: روحانی کلنسین دام بزرگ
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۴
0
1
با یک گل بهار نمیشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۶
1
2
اگر این طرز فکر غیر واقع بینانه بر این تشکل تازه تاسیس بدون توجه به ریشه مشکلات برقرار بماند امیدی به نتیجه بخش بودن این حرکت وجود نخواهد داشت !!
مثلا افزایش قیمت دام و شیر نتیجه سقوط ارزش پول ملی و ناشی از شرایط بحرانی اقتصادی است و ارزش مثبتی محسوب نمیشود که کمکی به بهبود وضعیت دامپزشکان بکند !!
این تشکل، اول باید در فکر حمایت از تولید و تثبیت آن و بعد کمک به گسترش دامنه تولید با کاهش ریسک سرمایه گذاری به واسطه ایجاد امنیت بهداشتی در دامپروری ها باشد . این افزایش تولید و افزایش درآمد در دامپروری و کاهش خسارتهای بهداشتی است که فرصت نیاز بیشتر به دامپزشک و دامپزشکی را ایجاد میکند و خود بخود افزایش در آمد برای دامپزشکان را بدنبال خواهد داشت .
نظر شما
ادامه