کد خبر: ۴۸۱۴۲
تعداد نظرات: ۳ نظر
رئیس سازمان دامپزشکی کشور:
«دکتر علیرضا رفیعی‌پور» افزود: در حال حاضر ۱۰ تا ۱۲ تیم دامپزشکی در استان‌های گلستان و مازندران در حالت آماده‌باش هستند و به محل‌های خسارت دیده اعزام شده‌اند ...

حکیم مهر: رییس سازمان دامپزشکی کشور اقدامات این سازمان و استان های گلستان و مازندران را در مناطق سیل زده شمال کشور تشریح کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خراسان رضوی، «دکتر علیرضا رفیعی پور» در مشهد و در بازدید از فعالیت های گروه های نظارتی دامپزشکی استان در ایام نوروز، افزود: طی روزهای گذشته، بروز سیل در استان های گلستان و مازندران خساراتی به حوزه دام و طیور زده است و مهم ترین موضوع این است که سازمان دامپزشکی در حوزه بحران هایی نظیر سیل مسئولیتی دوچندان برای اقدامات بهداشتی خود دارد.

وی افزود: از جمله اولویت ها، انجام واکسیناسیون دام ها علیه شاربن یا سیاه زخم است و با توجه به شرایط جوی و امکان دسترسی به تلفات و خسارات، همکاران دامپزشکی استان ها اقدامات خود را انجام می دهند.

رییس سازمان دامپزشکی کشور گفت: خوشبختانه با گزارشاتی که از استان های گلستان و مازندران داشتیم، دام این استان ها از اسفندماه علیه شاربن ایمن شده و این موضوع در موقعیت کنونی بسیار مهم و اثرگذار است.

رفیعی پور عنوان داشت: فعلا تمام مناطقی که با همکاری مدیریت بحران استان ها امکان ورود دامپزشکی بوده، ارزیابی ها، سم پاشی ها، ضدعفونی مناطق و دفن بهداشتی لاشه ها انجام شده و مناطقی هم که امکان تردد همکاران وجود ندارد، با هماهنگی سازمان مدیریت بحران به محض آغاز امکان تردد چه به صورت زمینی و یا هوایی همکاران ما برای اقدامات بهداشتی نظیر دفن بهداشتی لاشه ها، انجام واکسیناسیون دام ها و نیز استفاده از داروهای ضدانگل و ضدعفونی مناطق به محل اعزام خواهند شد.

رفیعی پور یادآور شد: موضوع حایز اهمیت این است که در حال حاضر 10 تا 12 تیم در استان های گلستان و مازندران در حالت آماده باش هستند و به محل های خسارت دیده اعزام شده اند.

وی افزود: توسط همکاران دامپزشکی استان ها طیور بسیاری از مرغداری های در محاصره آب با هماهنگی مرغداران و کشتارگاه ها قبل از تلف شدن در اثر سیل به کشتارگاه ها اعزام شده تا حداقل خسارات اقتصادی به وقوع بپیوندد و سرمایه طیور منطقه محافظت شود.

وی گفت: گروه های ما در منطقه حضور دارند و امکاناتی مثل واکسن، سم و دارو تا یک هفته موجود می باشد و برای روزهای بعد نیز از تهران مواد لازم را ارسال خواهیم کرد تا اقدامات لازم صورت پذیرد.

رفیعی پور اعلام داشت: با حضور تمام وقت نیروهای دامپزشکی سازمان و ادارات کل استان های گلستان و مازندران در شرایط سخت کنونی بین مردم منطقه هستند و در صورت وقوع خسارت بلافاصله ارزیابی خسارت انجام و هیچ محدودیتی برای ارائه خدمات بهداشتی در مناطق سیل زده نداریم.

وی گفت: بر اساس گزارش های رسیده خسارت وارده در استان گلستان در حوزه دام، طیور و آبزیان 68 میلیارد تومان برآورد شده که در این میان 700 هزار مرغ گوشتی و 2 هزار راس دام سبک و 17 راس دام سنگین نیز تلف شده است و همچنین در استان مازندران نیز 76 هزار قطعه مرغ مادر، 87 هزار قطعه مرغ گوشتی، 8 هزار قطعه مرغ بومی، 25 راس دام سنگین، 540 راس دام سبک و 2 هزار کلنی زنبور عسل از بین رفته اند.


انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
United States of America
|
۰۱:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۵
0
1
..............، دامپزشكي ها حتي كشيك هم باز نبودند ، گواهي حمل مشكل داشتيم
همين سياست غلط .......... باعث شد مرغهامون رو دستمون بمونند ............... مجبورمون ميكنه ٢٠ درصد زير قيمّت به تعاوني بديم آگه نديم گواهي نميده علت تلفات سيل نبود ...............
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۵
0
1
حکیم مهر قسم خورده تا پای جان از سازمان دامپزشکی دفاع کنه . چرا کامنت همکار مرغداررو سانسور میکنی ؟
دکتر شروین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۵
0
2
خوب‌ شد بهانه برای‌ دریافت ارز 4200تومانی و واردات مهیا شد.
نظر شما
ادامه