کد خبر: ۴۸۱۴۴
تعداد نظرات: ۳ نظر

رییس سازمان دامپزشکی کشور در بازدید از مراکز عرضه فرآورده های خام دامی در مشهد و در حاشیه بازدید از ستاد سفر این شهرستان و نیز بازدید از مراکز عرضه فرآورده های خام دامی اظهار داشت: نقش شبکه ها و پست های دامپزشکی در ارتقای سلامت و امنیت غذایی قابل تقدیر است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خراسان رضوی، رییس سازمان دامپزشکی کشور در بازدید از مراکز عرضه فرآورده های خام دامی در مشهد و در حاشیه بازدید از ستاد سفر این شهرستان و نیز بازدید از مراکز عرضه فرآورده های خام دامی، اظهار داشت: نقش شبکه ها و پست های دامپزشکی در ارتقای سلامت و امنیت غذایی قابل تقدیر است.

«دکتر علیرضا رفیعی پور» افزود: حوزه نظارت بر فرآورده های خام دامی از مهم ترین بخش های دامپزشکی است که سلامت مردم به طور مستقیم با آن ارتباط دارد و جای خوشحالی دارد که با نظارت های انجام شده میزان تخلفات در این بخش به طور محسوسی کاهش داشته است.

وی گفت: حضور دامپزشکی اعم از نیروهای خصوصی و دولتی در مراکز تولید در کشتارگاه ها و بسته بندی ها قابل مشاهده است و در حوزه تولید، حمل و نقل، نگهداری و عرضه باید اقدامات نظارتی با شدت بیشتری انجام شود.

رفیعی پور عنوان داشت: باید سعی شود تا با افزایش کیفیت تولیدات و ارتقای سطح نگهداری و عرضه فرآورده های خام دامی هر ساله از میزان معدوم سازی این فرآورده ها کم شود و اگر به این مرحله برسیم می توانیم ادعا کنیم سلامت سفره مردم قابل تضمین است.

وی افزود: این موضوع با مشارکت مردم و تولیدکنندگان امکان پذیر خواهد شد و یادآور می شوم نقش شبکه ها و پست های دامپزشکی به عنوان نیروهای عملیاتی در این میان در جهت تضمین سلامت مزرعه و تولید بسیار قابل توجه است و جای تقدیر دارد.

رییس سازمان دامپزشکی کشور خاطرنشان ساخت: ماده 34 قانون برنامه ششم توسعه کمک بسیار بزرگی به دامپزشکی می کند و جزء مواردی است که باید از آن بهره برداری لازم را برای ارتقای کیفیت و کمیت تولیدات داشته باشیم.

وی در پایان به مساله درجه بندی مراکز عرضه فرآورده های خام دامی نیز اشاره داشت و آن را از پیشنهادات بسیار خوب و کاربردی در جهت حضور هرچه بیشتر دامپزشکی در بین مردم و استفاده از نظرات عموم یاد کرد و عنوان داشت: پی گیری های لازم برای اجرای این مهم در دستور کار قرار گرفته است.

 


انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۰:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۵
0
0
دکتر جان با چه زبونی بگم واکسن انترو کم شده هم دامدارا دارن ضرر میدن هم واکسیناتورها
دکتر xy
|
France
|
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۵
0
0
در رابطه با کشتارگاهها هم درجه بندی لازمه. اینجوری کارفرما به خودش میاد . مسول فنی حرص و جوش وضعیت بهداشتی کشتارگاه رو میزنه ولی کارفرما اصلا واسش مهم نیست.
ناشناس
|
France
|
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۵
0
1
برای موفقیت درجه بندی واحدهای عرضه باید ممیزی و بخش خصوصی فعال گردد و سازمان از تصدی گری دست بردارد و دید مثبت نسبت به همکاران بخش خصوصی داشته باشد
نظر شما
ادامه