کد خبر: ۴۸۱۴۸

مسئول طرح سلامت نوروزی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: 2 تن و 300 کیلوگرم گوشت قرمز خارج از چرخه مصرف در شهر همدان کشف و معدوم شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «افشین حولکی» افزود: این میزان گوشت قرمز در شرایط نامناسب نگهداری شده و چندین بار از فریز خارج و منجمد شده بود.

وی از مسافران و گردشگران نوروزی خواست در رستوران های معتبر و دارای وضعیت بهداشتی مناسب غذا مصرف کنند.

حولکی بیان کرد: با توجه به قیمت گوشت قرمز احتمال تخلف هنگام طبخ غذا زیاد است بنابراین مسافران به جای مراجعه به دکه های حاشیه راه، برای تهیه غذا به رستوران های معتبر مراجعه کنند.

وی اضافه کرد: همچنین شهروندان و مسافران نوروزی در صورت مشاهده تخلف های بهداشتی، در تماس با سامانه 190 موضوع را اطلاع رسانی کنند.

مسئول طرح سلامت نوروزی معاونت بهداشتی استان همدان بیان کرد: 40 تماس مردمی در طرح سلامت نوروزی با سامانه 190 برقرار و موضوع رسیدگی شده است.

حولکی گفت: طرح سلامت نوروزی امسال با گشت های مشترک تعزیرات حکومتی، دامپزشکی، معاونت بهداشتی و ناجا چند تن گوشت فاسد کشف و معدوم شد.

مسئول طرح سلامت نوروزی معاونت بهداشتی استان همدان بیان کرد: 9 هزار و 139 بازدید از مراکز عرضه مواد غذایی و اماکن بین راهی از ابتدای طرح سلامت نوروزی تاکنون صورت گرفته است.

حولکی ادامه داد: تاکنون مسئولان 124 مرکز و مکان بین راهی به مرجع قضایی و دادگاه معرفی و 64 واحد نیز به علت رعایت نکردن نکات بهداشتی پلمب شدند.

وی اضافه کرد: 11 هزار مرکز تهیه و توزیع موادغذایی در همدان فعال است که از این تعداد تاکنون 53 واحد پلمپ و 100 واحد به مرجع قضایی معرفی شدند.

مسئول طرح سلامت نوروزی معاونت بهداشتی استان همدان بیان کرد: برخی از واحدها به علت عرضه موادغذایی فاسد به مرجع قضایی معرفی شده و مواد غذایی آنها نیز ضبط و معدوم می شود برخی دیگر نیز به علت رعایت نکردن مسائل بهداشتی علاوه بر معرفی به دادگاه پلمب می شوند.

حولکی تاکید کرد: 132 مکان در مسیرهای بین راهی و مجتمع های خدماتی رفاهی به مردم خدمات می دهند که تاکنون 6 واحد متخلف به مرجع قضایی معرفی و پنج واحد پلمب شدند.

طرح سلامت نوروزی از 20 اسفند سال گذشته آغاز شده و تا 20 فروردین امسال ادامه دارد.

 

نظر شما
ادامه