کد خبر: ۴۸۱۶۳
تعداد نظرات: ۳ نظر
رئیس سازمان دامپزشکی کشور:
«دکتر علیرضا رفیعی‌پور» از شرکت‌های تولیدکننده و توزیع‌کننده سموم ضدعفونی کننده، دارو و واکسن نیز خواست در تامین این امکانات همکاری‌های لازم را با شبکه‌های دامپزشکی این استان‌ها به عمل آورند ...

حکیم مهر: رئیس سازمان دامپزشکی کشور پس از توصیه و هماهنگی‌هایی که در دیدار با مدیران کل دامپزشکی استان های خراسان رضوی و سمنان انجام داد، این دو استان را به عنوان استان‌های معین گلستان و مازندران معرفی کرد تا از نیروها و امکانات این دو استان برای کمک به جمعیت دامی مناطق سیل زده دو استان شمالی کشور یاری بگیرند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، «دکتر علیرضا رفیعی پور» رئیس سازمان دامپزشکی کشور که از زمان بروز سیل در مناطق گلستان و مازندران در دیدارهایی با مدیران کل دامپزشکی استان‌های خراسان رضوی و سمنان، توصیه‌ها و هماهنگی‌های مدیریتی لازم را انجام داد، اعلام کرد: با هماهنگی‌های صورت گرفته مقرر شد تا نیروهای انسانی و امکانات این دو استان به عنوان 2 استان معین گلستان و مازندران در آمادگی کامل به امدادرسانی در حوزه خدمات دامپزشکی به دامداران و مرغداران این مناطق بپردازند.

وی ضمن آنکه از شرکت های تولیدکننده و توزیع‌کننده سموم ضدعفونی کننده، دارو و واکسن نیز خواست در تامین این امکانات همکاری‌های لازم را با شبکه‌های دامپزشکی این استان‌ها به عمل آورند، افزود: از آنجا که از زمان بروز سیل در استان‌های گلستان و مازندران خساراتی به حوزه دام و طیور وارد شده، مهم‌ترین موضوع این است که سازمان دامپزشکی در حوزه بحران‌های منابع طبیعی نظیر سیل نیز مسئولیتی دوچندان برای اقدامات بهداشتی دارد.

رفیعی پور افزود: نیروهای دامپزشکی سازمان و ادارات کل استان‌های گلستان و مازندران در شرایط سخت کنونی با حضور تمام وقت بین مردم منطقه هستند و در صورت وقوع خسارت بلافاصله ارزیابی خسارت انجام و هیچ محدودیتی برای ارائه خدمات بهداشتی در مناطق سیل زده نداریم.

وی با بیان اینکه بروز حوادث طبیعی نظیر سیل در باران های شدید یک منطقه جغرافیایی خاص علاوه بر تخریب زیرساخت ها و راه های ارتباطی، خدمات‌رسانی در این مناطق را نیز دشوار می‌سازد، اظهار کرد: با تغییر بستر رودخانه ها، آب بندان‌ها، سدهای خاکی، جابجایی زمین و ... به علت عاری شدن مراتع از پوشش گیاهی و تخریب و شست و شوی خاک وقوع برخی بیماری های واگیر دامی نظیر شاربن، شاربن علامتی، تب برفکی، PPR، آبله و لمپی اسکین و حتی بیماری‌های مشترک محتمل است.

رفیعی پور با بیان این که در همین راستا سازمان دامپزشکی کشور از همان روز نخست بروز سیل در منطقه 5 هدف کلی کاهش مخاطرات بهداشتی با پیشگیری و کنترل بیماری های دامی و مشترک، آمادگی و افزایش آگاهی نیروهای دامپزشکی برای مقابله با عوارض ناشی از سیل، کاهش خسارت به دامداران با انجام به موقع واکسیناسیون، مبارزه با بیماری‌های انگلی و درمان دام‌های بیمار، تامین بهداشت عمومی و جلوگیری از بیماری‌های مشترک و تشدید مراقبت از بیماری‌های دامی را پیگیری و پایش می‌کند، اظهار کرد: با اتحاد و همراهی همه مسوولان و کارکنان بخش‌های دولتی و خصوصی دامپزشکی چه در استان های گلستان و مازندران و خدای ناکرده سایر استان‌هایی که هشدارهای لازم در مورد احتمال وقوع سیل طی روزهای جاری در اعلام شده است، به دامداران و مرغداران و سایر فعالان این حوزه حداقل خسارات وارد آید.



انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Brazil
|
۰۴:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۶
0
0
درودبرشما که دربرهه حساس به کمک مردم استان گلستان می روید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۶
0
0
دامپزشکی گلستان
به اکیپ های بیماریاب اعلام نمایید موقع مراجعه بهدامداری حداقل گوشی پزشکی وترمومتر و...... به همراه داشته باشند ودامدار بیچاره وسیل زده را به بخش خصوصی پاس ندهند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۷
0
0
دکتر رفغیی پور عزیز تا کی ما مسولین فنی بهداشتی خراسان باید به خاطر لابی های پشت پرده اداره کل و شبکه حقمان خورده شود .شما که با شعار عدالت آمدید تو رو به خدا یه کاری کنید
نظر شما
ادامه