کد خبر: ۴۸۱۷۳


مدیرکل پشتیبانی امور دام استان گلستان گفت: ۱۵۰۰ راس دام زنده از قزاقستان وارد استان گلستان شد و عملیات ذبح آن نیز از امروز آغاز شده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از تسنیم، «محمد رضا جامی» مدیرکل پشتیبانی امور دام استان گلستان اظهار کرد: در ایام پایانی سال که همزمان با وقع سیل در استان گلستان شد،  8 هزار و 500 تن نهاده برای طیور و 500 تن جو دام استان اختصاص یافت.

وی افزود: این نهاده ها تحویل درب انبار های شرکت پشتیبانی امور دام استان هستند و به قیمت مصوب، جو 1500 تومان،کنجا سویا 2600 تومان و ذرت نیز 1500 تومان در داخل استان  عرضه میشود.

مدیرکل پشتیبانی امور دام استان گلستان در باره قیمت مرغ در استان گفت: قیمت مرغ در استان گلستان از 15 دی ماه سال قبل، 11 هزار و 500 تومان است و حدود 90 تا 95 درصد مرغ مصرفی استان به نرخ مصوب توزیع میشود و تنها رستورانها مرغ خود را به قیمت آزاد خریداری میکنند.

وی تصریح کرد: روزانه برای 10 تا 12 هزار نفر غذای گرم در مساجد طبخ و میان سیل زگان توزیع می‌شود که مواد پروتئینی مورد نیاز آنها توسط شرکت پشتیبانی امور دام تامین شده است

جامی گفت: 1500 راس دام زنده از قزاقستان به گلستان برای تامین نیاز مردم وارد شده که از امروز عملیات کشتار نیز آغاز شده است تا برای تنظیم بازار و تهیه غذا برای سیل زدگان با عاملیت وزارت صنعت، معدن و تجارت انجام شود.

وی اظهار درباره  میزان خسارت وارد شده به بخش دام و طیور در استان گلستان گفت: میزان خسارت دقیق در استان برآورد نشده است اما به تعدادی از تولید کنندگان طیور و دام   خسارت وارد شده و پیش بینی شده 450 هزار تا 500 هزار قطعه از فارم‌های طیور گوشتی و مادر در گیر شده اند؛ دامپزشکی نیز به دنبال آن است که با اقدامات بهداشتی که انجام میدهد طیور به جا مانده را ذبح یا معدوم کنند.

مدیرکل پشتیبانی امور دام استان گلستان با بیان اینکه استان گلستان 10 درصد طیور کشور را تولید میکند اظهار داشت: با وارد آمدن به تولید به این استان به بازار سایراستان ها  نیز آسیب وارد می شود، اما تعدای از کشتارگاه های کشور دوباره فعال شده است.باید از تولیدکنندگان استان حمایت کرد تا دوباره به چرخه تولید برگردد.

وی اظهار داشت: روزانه 600 تا 700 تن مرغ در پیک تولید در استان کشتار می شود که حدود 300 تا 350 تن این مرغ به استان تهران ارسال می شد، امیداوریم با حمایتی که در بخش نهادهها صورت می گیرد دوباره بتوانیم نیاز استان و استان های اطراف که را تامین کنیم.


نظر شما
ادامه