کد خبر: ۴۸۲۱۵
تعداد نظرات: ۹ نظر
 

«دکتر سیامد حسین زاده» از همکاران دامپزشک فعال در آذربایجان غربی در نامه ای به رئیس سازمان نظام دامپزشکی، خواستار اتخاذ هماهنگی های لازم برای اجازه داشتن همکاران داروخانه دار برای فروش داروهای دامپزشکی موجود در داروخانه بر اساس آخرین فاکتور خرید شد.

به گزارش حکیم مهر، متن این نامه به شرح زیر است:

 
 
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
خودی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۸
0
2
این کتاب رو مطالعه فرمایید
Financial Management for Pharmacists: A Decision-making Approach

CPI دارویی در نظام اقتصادی فعلی فرمولی به درستی براش تعیین نشده (تعیین این فرمول بسیار پیچیده است) سریعترین و نه بهترین راهکار تعیین بازه فروش اقلام دارویی هستش به طور مثال اگر قیمت سوم دارویی 10 ریال هست حداکثر 13 ریال مجاز به فروش باشه ولی بازم تعیین فرمول با توجه به شرایط حاکم سخت هستش.
اگر دست صنف باشه که کنترلش نمیشه کرد دولت هم مشکلات خودش رو داره.
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۸
3
4
بسیاری از داروخانه های دامپزشکی همین الان با سرنگ فروشی داروهای بعضاً تاریخ گذشته، ......های خود را دارند! شرکت های پخش حداقل 12 درصد داروهای دامی را ارزانتر از قیمت روی دارو در اختیار داروخانه ها قرار می دهند هر چند بعضی داروهای دامی با حتی بیش از 100 درصد تخفیف به داروخانه های دامپزشکی ارایه می شود! یعنی از چاپ اسکناس هم بهتر!!! در صورتی که اگر تخفیفی هم باشد، حق مصرف کننده نهایی است و نه حق دلال! حالا آقایان طلب کار هم شده اند!!!
حوزه توزیع و فروش داروی دامی نیازمند به بازسازی و بازنگری جدی است اگرچه بعید است که سازمان دامپزشکی بخواهد و بتواند در برابر این ........ بایستد.
با تشکر از سایت وزین حکیم مهر
پاسخ ها
بابک
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۹
دوست عزیز داروخانه نداری که یهو یه مرغدار صد میلیون پولتو ببره من در یک سال کلا صد و پنجاه میلیون تخفیف گرفته بودم ولی ده برابر این پول مرغدارها ورشکست شدن و پولم رفت الانم درمانگاه ها فقط تخفیفه به نظرشون میاد .نه سوخت طلب من
ابراهیمی
| Germany |
۱۸:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۹
جناب لازم است نکات زیر رو خدمت افراد اندکی که چون شما تصورات اشتباهی دارند ذکر کنم:
- دیگر از تخفیفاتی که گفتید خبری نیست
- در ادبیات خود تجدید نظر کنید. استفاده از واژه دلال زیبنده صنف داروخانه نیست و دامپزشکان داروخانه دار بسیار بیش تر از داروسازان داروخانه دار اطلاعات و مشاوره به مراجعان ارائه می کنند.. امیدوارم واقعا دامپزشک باشید.
- آفرها و تخفیفات در هر صنفی و اصولا در اقتصاد و بازاریابی وجود دارد و تعیین اینکه حق مصرف کننده هست یا نه به عهده خود صنف است.
-اگر نمی توانید از حق خود دفاع کنید نسبت به استیفای حق دیگران مغلطه نکنید.
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۰۲:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۹
0
1
دوست و همکار عزیز لطفاً در نوشتن متن دقت بیشتری مبذول فرمایید
«مصتحضر» واقعا از شما بعیده آقای دکتر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۹
1
0
داروخونه هم توش خودشو کشته بیرونش بقیه رو هلاک کرده
لوازم یدکی فروشی خیلی از داروخونه بهتره خودتونو نکشید دامپزشکان محترم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۹
0
2
دراین آشفته بازار همه صنف دامپزشکی متضرر شدن . داروخانه دارها پولاشون سوخت شده و درمانکران خسته و بی درآمد . فقط چند شرکت معدود رانت گیر دارن کارمیکنن و همه مادر خدمت اونها هستیم و برای بقای اونها تلاش میکنیم .
دکتر دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۰
0
3
در این نامه تلاش شده است اعتبار و نقش دامپزشکان در ارتقا و حفظ بهداشت عمومی به نفع دارو فروشان مصادره شود! در حالیکه بر همگان روشن است که با این حجم بی رویه ای که آنتی بیوتیک و هورمون و سم برای سودجویی فروشندگان دارو وارد زنجیره خوراک انسانها می شود، چه ... و ... بزرگی در حق مردم شده و نتایج سهمگین آن دیر یا زود گریبان همه را خواهد گرفت!
در این میان کوتاهی بخش دولتی که باید کارگزاران مردم باشند هم کم نیست. واقعا چرا به جای طرح های ناکارامد رصد و پایش از سامانه ای اینترنتی و دارای شفافیت و دسترسی برای عموم جهت ثبت کلیه داروهای دامی از تولید شده در کارخانجات درون کشور و وارد شده به کشور تا مرحله نهایی یعنی دامدار و مرغدار بهره گیری نمی کنند؟ و با این حرکت از فروش بدون نسخه گرفته تا گرانفروشی و قاچاق و غیره را رصد و کنترل نمی کنند؟
دامپزشك
|
United States of America
|
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۵
0
0
چه داروخانه و چه كلينيك همه جز يك بدنه هستيم
دوست عزيزي كه همكار خودت رو دلال ميدوني و تخفيف رو حق دامدار جالبه بدوني كه الان داروخانه ها نه تنها دلال نيستند بلكه در نقش بانك كشاورزي شدن براي دامدار و مرغدار ، دامدار مياد دارو رو ميبره نسيه و بعد از چند ماه فقط اصل پول رو ميده بخدا از بانك بخواد وام بگيره بانك حداقل ٤ درصد ميكشه رو اصل پول، داروخانه ها الان بايد ٩٠ درصد خريدشون رو نقدي انجام بدن و به اندازه يك سال دارو دپو داشته باشن كه در داروخانه شون بسته نشه ، هر داروخانه ايي بسته به ميزان فروشش الان بين ٣٠٠ ميليون تا يك ميليارد تومن پولش رو به دارو تبديل كرده كه قيمت رو جلد بده! كدام شغلي اينجوريه!!!
نظر شما
ادامه