کد خبر: ۴۸۲۴۵
تعداد نظرات: ۵ نظر
 
 

همزمان با آغاز عقیم سازی سگهای بلاصاحب بوکان، انجمن حمایت از حیوانات بی پناه زیستن (به شدار) با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد که در نظام دامپزشکی مقرر گردیده که هیچ دامپزشکی حق ندارد بصورت رایگان در پناهگاه به امور درمان رسیدگی کند .

به گزارش حکیم مهر به نقل از زریان موکریان، متن کامل اطلاعیه انجمن به شدار به شرح زیر است:

همشهریان گرامی ما اعضای انجمن حمایت از حقوق حیوانات بی پناه زیستن (به شدار) چند شهروند عادی هستیم که داوطلبانه جان و مال و سلامتی خود را به مخاطره انداخته و مانند بازو و اهرمی به شهرداری در راستای ساماندهی سگهای بلاصاحب شهر خود کمک می کنیم.

متاسفانه عده ای حامی نما اشتباها ما را قسمت و پیکره ای از قدرت اجرائی و مسئولان شهر می دانند، در حالی که خود هرگز بدون دستمزد و منفعت مالی و تبلیعاتی حاضر به کمک به پناهگاه نشده اند. بارها به قصد خسته کردن حامیان واقعی به انواع دسیسه چینی پرداخته اند، در حالی که خوب میدانند این چند نفر عضو عاشقانه بدون چشمداشت شبانه روز در حال خدمت به سگهای بی پناه و محبوس در پناهگاه هستند، بسیار وقیحانه و شرم اور است با استفاده از نفوذ و جایگاهی ناپایدار بنا به ادعای خود طی جلسات و تصمیمات اخذ شده در نظام دامپزشکی مقرر گردیده که هیچ دامپزشکی حق ندارد بصورت رایگان در پناهگاه به امور درمان رسیدگی کند. این شخص اگر حامی بود باید در این جایگاه و با سمتی که محرز هم نیست و خود مدعی آن است کلیه دامپزشکان را تشویق به همکاری می کرد، نه تهدید و منع ...

در سال گذشته که ما با مشکل مریضی و درمان ۱۵۰ قلاده سگ جرب دار از جان و سلامت خود مایه گذاشتیم کجا بود این دایه مهربانتر از مادر؟ اکنون که تصمیم بر آن شده که سگهای پناهگاه عقیم سازی شوند و (قرار است) از سوی خیرین هزینه ای برای آن تخصیص یابد، آیا بوی پول حس حیواندوستی ایشان را برانگیخته؟

این در حالیست که انجمن در طول چند ماه تلاش توانست موافقت چند دامپزشک را برای انجام عمل جراحی رایگان جلب کند اما ایشان به طمع کسب مال با استفاده از هر دسیسه و ترغیب و دروغ پراکنی سعی در دور کردن همه ی پزشکان نموده و به نیت ربودن گوی سبقت مدعی آن است که بر اساس مصوبه ای هیچ دامپزشکی حتی داوطلبانه حق همکاری رایگان با پناهگاه را ندارد تا به زعم خود تنها کسی باشد که در پروسه عقیم سازی حضور داشته و پولی به جیب بزند.

این با کدام منطق همسوست که هیچ دامپزشکی حق همکاری با یک انجمن مردم نهاد را بصورت داوطلبانه نداشته باشد؟ آنهم انجمنی که به سلامت روانی و بهداشت شهری کمک می کند.

آیا این اقدام و تصویب اینچنین تصمیمی در یک نظام صنفی چیزی جز ترویج بی مهری در جامعه، حیوان آزاری و کشتار سیستماتیک سگهای پناهگاه بشدار بوکان نیست؟؟؟؟!!!

انجمن حمایت از حیوانات بی پناه زیستن بوکان با تمام توان و با کمک رسانه ها، مردم خیر و حامیان حیوانات بی پناه در سراسر ایران در مقابل چنین اقدامات غیر انسانی و منفعت طلبانه ای خواهد ایستاد و زبان حیوانات بی زبان محبوس در این زندان خواهد شد.

انجمن قادر به تامین دو وعده غذای این درماندگان بی پناه نیست، چه برسد به دادن حق ویزیت و درمان.

در کدام آئین و مسلک و قانونی می توان شخصی را از کار خیر و کمک داوطلبانه در یک امر خیر منع و در صورت انجام آن توبیخ نمود؟ این تصمیم نابخردانه بر پایه و اساس کدام اصول حقوقی، عرف، رویه و... گرفته شده است؟

لذا در کمال احترام بدینوسیله اعلام می نمائیم در صورت تداوم این کار شکنی ها و چوب لای چرخ گذاشتن ها انجمن رسما انحلال خود را اعلام نموده، پناهگاه را به شهرداری تحویل داده، علت انحلال خود را با اسناد و مدارک رسانه ای کرده و در مقام دفاع از حقوق این بی پناهان، داد مظلومیتشان را به گوش همه حامیان جهان می رساند.

از فرماندار محترم و معاونین دلسوز شان، دستگاه اجرایی ستاد ساماندهی سگهای بلاصاحب (شهرداری محترم بوکان)، اعضای محترم شورای شهر بوکان که همواره حامی انجمن بوده اند، جامعه پزشکان حامیان واقعی انجمن و دامپزشکی شهرستان بوکان، همچنین یاران همیشه همراهمان رسانه های پر مخاطب محلی همچون زریان و بوکان آنلاین خواستاریم به داد این بی پناهان که بدلیل دسیسه و خودخواهی و منفعت طلبی شخصی و در مقامی غیر محرز اکنون بیش از یک هفته بدون پزشک مانده اند برسند.

با سپاس

انجمن حمایت از حیوانات بی پناه زیستن (به شدار)

 

انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United States of America
|
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۰
0
8
حمایت از سگهای بی سرپرست دکان و دستگاهی که راه انداخته اند و از احساسات مردم سواستفاده میکنن یک عده دامپزشک تازه فارغ التحصیل هم یا برای کسب تجربه یا شهرت شان و منزلت کار دامپزشکی رو با مجانی کار کردن از بین بردن.اتفاقا احسنت به نظام بوکان که پیشقدم این رویه غلط در کشور شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۰
کاملا موافقم
ناشناس
|
United States of America
|
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۰
0
6
هیچ کدام از عوامل پناهگاهها نباید مجانی کار کنند،اشتباه ما همینجاست،مبخواهیم کارها را با چنگ و دندان انجام دهیم در حالیکه اگر توان مالی لازم برای حمایت از این حیوانات وجود نداشته باشد،اصلا نباید پناهگاه تاسیس کنیم،ابتدا باید منابع مالی و تعداد حیوانات بی پناه که آن پناهگاه میتواند نگهداری کند مشخص شود و بعد پناهگاه تاسیس شود که کاملا از وظایف شهرداری‌ها است،و شما انسان شریف که کارتان در حمایت از حیوانات ستودنی است آنه دارید خودتان را هم به مخاطره می اندازید و باید وظایف هر شخص و حق و حقوقش و منابع مالی آن مشخص باسد،نه اینکه یک مرکز تاسیس شود و همه از جان مایه بگذارند و متولیان اصلی در پشت پرده بنشینند و کاری نکنند و ما به جان همدیگر و به جان دامپزشکی بیفتیم
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۱۹:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۰
0
5
وقتی انجمن حمایتی بودجه مالی از طرف اعضاء موسس انجمن خودش نداره پس دقیقا از چه چیزی می خواد حمایت کنه؟ وقتی حامی پولی نداره خوب نباید حمایت کنه.
هر شخصی دوست داره کار خیر انجام بده اما وقتی توان و استطاعت مالی نداره که نمیتونه اسم خودش رو بزاره حامی یا انجمن حمایت و ... و از این طریق مبالغ کلانی از مردم کمک مالی بگیره و هر روز فاکتور خرید اسکلت مرغ و دارو و غیره در اینستا نشون بده و بعد توقع درمان رایگان از دامپزشکان هم داشته باشه بعد خودش رو حامی حیوانات یا انجمن حمایت از حیوانات معرفی بکنه. این کار بیشتر کلاهبرداری هست تا حمایت از حیوانات.
در متن بیانیه کاملا اعتراف کردن که پول تهیه غذا ندارند. وقتی این انجمن پول تهیه غذا رو هم نداره پس دقیقا چه حمایتی رو می خواد انجام بده؟
در واقع این انجمن هایی که پول ندارند یکسری حیوانات بی پناه را به اسارت گرفتند و از این حیوانات سوء استفاده می کنند برای گرفتن کمک های مالی از خیرین محترم داخل و خارج کشور. و با این کار فقط جیب خودشون رو پر می کنند.
متاسفانه برخی از دامپزشکان تازه کار برای کسب تجربه و مهارت رایگان درمان انجام میدند. بعد از مدتی که کسب تجربه کردند و حتی یک کیس هم رایگان درمان نمی کنند.
به اعتقاد من اقدام نظام دامپزشکی در ایجاد ممنوعیت برای درمان رایگان کاملا پسندیده هست. امیدوارم این اقدام شجاعانه فقط استانی نباشه و از طرف نظام مرکزی دامپزشکی هم بیانیه ای صادر بشه تا همه دامپزشکان موظف باشند حداقل به نرخ تعرفه خدمات درمانی اراءه بدهند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۱
0
5
تجربه ای که در نزدیک به 30 سال گذشته دارم نشان می دهد که اکثریت گروههای حمایت از حیوانات ، افرادی بی تجربه هستند که دنبال معروف کردن و مطرح کردن خود هستند و در آخر هم همه چیز را رها می کنند.
در این بین از دامپزشکان جوان هم مفت استفاده می کنند.

گاهاًً این گروهها ، پول خوبی هم از شهر داریها می گیرند اما چیزی به دامپزشکان نمی دهند
نظر شما
ادامه