کد خبر: ۴۸۲۵۲

رئیس اتحادیه فروشندگان دل و جگر و قلوه با بیان این‌که قیمت هر سیخ دل، جگر و قلوه ۴,۰۰۰ تومان است، گفت: خبری از دل و جگر دام‌های زنده وارداتی نیست.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «غلامحسن شیرازی»، درباره وضعیت واحدهای عرضه‌کننده جگر، دل و قلوه گفت: در روزهای پایانی سال گذشته تعداد قابل‌توجهی دام زنده وارد شد اما تا به امروز دل و جگر و قلوه این دام‌ها به بازار و اتحادیه داده نشده است و حتی اتحادیه عرضه‌کننده گوشت گوسفند و گوساله نیز برای توزیع دامی دریافت نکرده‌اند.

رئیس اتحادیه فروشندگان دل و جگر و قلوه با بیان این‌که خروج دام زنده از ایران همچنان بر بازار فروش دل و جگر تأثیر قابل‌توجهی دارد، یادآور شد: نیاز بازار از شهرستان‌های مختلف تأمین می‌شود که محصولات قیمت قابل‌توجهی به خود گرفته و برای تهیه هر کیلو جگر گوسفندی همراه با دل و قلوه باید در حدود ۹۰ هزار تومان پرداخت کرد.

وی تأکید کرد: اتحادیه با توجه به افزایش قیمت مواد مصرفی نرخ جدیدی برای عرضه اعلام نکرده و تنها طبق قانون نظام صنفی قیمت فروش بر پایه قیمت خرید به همراه سود ۱۰ تا ۲۰ درصدی تعیین خواهد شد.

شیرازی درباره فعالیت جگرکی‌های سیار در سطح شهر گفت: فعالیت جگرکی‌های سیار که تنها با یک منقل فعال هستند، مجوزی از اتحادیه و اتاق اصناف ندارند و در کنار آن اداره بهداشت نظارتی بر فعالیت آن‌ها ندارند و فعالیت آن‌ها به گونه‌ای است که بر فعالیت واحدهای مجاز تأثیر گذاشته است.

رئیس اتحادیه فروشندگان دل و جگر و قلوه با تأکید بر این‌که ایام عید نوروز تأثیری بر کسب‌وکار فروشندگان مجاز نداشته است، خاطرنشان کرد: هر سیخ دل، جگر و قلوه با وزن میانگین ۲۵ گرم، ۴,۰۰۰ تومان و با افزایش هر ۵ گرم ۵۰۰ تومان بر قیمت هر سیخ افزوده می‌شود.


نظر شما
ادامه