کد خبر: ۴۸۲۶۲
 
 

رییس شبکه دامپزشکی گنبدکاووس از اجرای طرح واکسیناسیون رایگان دام های سبک و سنگین 20 روستای سیل زده این شهرستان بامشارکت هشت تیم دامپزشکی دولتی و بخش خصوصی خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «دکتر نادر گوگلانی» گفت: دام های سبک و سنگین در روستاهای سیل زده گنبدکاووس علیه دو بیماری شاربن و آبله و نیز کزاز اسبی و هاری واکسینه می شوند.

وی افزود: از زمان شروع این طرح پس از فروکش کردن سیل تاکنون 3500 راس دام سبک شامل گوسفند و بز و 120 راس گاو علیه بیماری شاربن و آبله و نیز 300 قلاده سگ علیه بیماری هاری واکسینه شدند.

دکتر گوگلانی با تاکید برضرورت همکاری صاحبان دام در روستاهای سیل زده با تیم های دامپزشکی برای واکسیناسیون دام ها، تصریح کرد: تاکنون هیچ موردی از بیماری های مشترک بین انسان و دام در منطقه مشاهده نشده است.

رییس شبکه دامپزشکی گنبدکاووس همچنین گفت: پس از فروکش کردن سیل در مناطق روستایی این شهرستان، 1180 راس دام سبک، 85 راس گاو، 35 راس اسب و 20 نفر شتر توسط تیم های دامپزشکی ویزیت رایگان شدند.

وی، ضد عفونی اماکن نگهداری دام به مساحت 10 هزار مترمربع در روستاهای سیل زده گنبد را از دیگر اقدامات دامپزشکی این شهرستان اعلام کرد و افزود: بر اثر جاری شدن سیل، 52 هزار قطعه مرغ مربوط به سه واحد صنعتی پرورش طیور تلف شدند که با همکاری صاحبان آن، به صورت بهداشتی معدوم و دفن شدند.

دکتر گوگلانی اضافه کرد: علاوه بر تلف شدن این تعداد مرغ، 100 لاشه گوسفند، 10 لاشه گاو، سه لاشه اسب و یک لاشه شتر نیز درجریان جاری شدن سیل درمنطقه توسط تیم های دامپزشکی پیدا و دفن بهداشتی شدند.

شهرستان گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.

 

نظر شما
ادامه