کد خبر: ۴۸۲۸۰
 
 

مدیرکل دفتر حیات وحش و آبزیان آب های داخلی سازمان حفاظت محیط زیست در خصوص تلفات حیات وحش در پارک ملی گلستان گفت: روزهای جمعه و شنبه نهم و دهم فروردین تعداد زیادی تلفات که عمدتاً در منطقه میرزابایلو و اطراف آن منطقه بوده، از گونه قوچ و میش در سنین مختلف دیده شده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از سازمان محیط زیست، «دکتر مجید خرازیان مقدم» افزود: به همین خاطر  بلافاصله بعد از هماهنگی که با ستاد به عمل آمد، از طریق اداره کل دامپزشکی استان های گلستان و خراسان شمالی، کارشناسانی از اداره کل حفاظت محیط زیست استان گلستان و مامورین ما در پارک ملی گلستان برای بررسی بیشتر در روز گذشته در منطقه حضور پیدا کردند.

وی ادامه داد: بررسی‌های اولیه حاکی از آن است تلفاتی که در دو روز گذشته دیده شده، بیشتر مربوط به روزهای گذشته و شاید دو هفته گذشته است؛ فیلمی که برای من فرستاده شده نشان می دهد برخی از لاشه های این حیوانات، متلاشی شده و مشخص است چند روزی از آن گذشته و دامپزشکی هر دو استان نمونه‌هایی را از چند لاشه ای که تازه تر بوده گرفتند.

 خرازیان مقدم اظهار داشت: بررسی‌های اولیه حاکی از این است که این تلفات به خاطر سرما و کولاک و برفی که در یکی دو هفته گذشته در استان و پارک ملی گلستان اتفاق افتاده صورت گرفته باشد.

 وی با اشاره به اطلاع رسانی دقیق تر در روزهای آینده تصریح کرد: تاکنون علائمی دال بر وقوع بیماری دیده نشده و هر گونه اظهار نظر قطعی، مستلزم بررسی‌های بیشتر کارشناسان خود سازمان و کارشناسان دامپزشکی استان است.

 وی افزود: به محض اینکه گزارش کتبی داشته باشیم، حتما از طریق پرتال رسمی سازمان به اطلاع عموم می رسانیم، اما آنچه که تا الان مشخص است، خوشبختانه هیچ علائمی بیماری دیده نشده و احتمال اینکه این تلفات بر اثر سرما و کولاک و برف باشد بیشتراست.

خرازیان مقدم تصریح کرد: ما برای بررسی بیشتر، کارشناسان دامپزشک را امروز  روانه استان کردیم تا بررسی های بیشتر را انجام بدهند و تاکید کردیم که لاشه هایی را که می بینند، بر اساس دستورالعمل ها، دفن بهداشتی کنند تا از عواقب سوء احتمالی جلوگیری شود.

وی ادامه داد: همچنین در پارک ملی گلستان بیش از ۱۰ گروه ۵ نفره متشکل از محیط بانان و کارشناسان استانی در پارک ملی گلستان حضور دارند تا نظارت های دقیق تری صورت بگیرد و اطلاعات تکمیلی دقیق‌تری بدست آید و حتما این اخبار  از طریق پرتال رسمی سازمان به عموم اطلاع رسانی می شود.

 

نظر شما
ادامه