کد خبر: ۴۸۲۸۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
 
 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با بیان اینکه شیوع تب برفکی در شهرستان حیات انسان را تهدید نمی‌کند، گفت: این بیماری مختص به حیوانات است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از مهر، «دکتر احسان بینش» ضمن اشاره به انتشار برخی اخبار در فضای پیرامون شیوع تب برفکی در شرق استان سمنان، با بیان اینکه تب برفکی بیماری شناخته شده دام است و دام‌ها و حیوانات وحشی را درگیر می‌کند، افزود: این بیماری در دام با علائمی نظیر تاول و زخم در مخاط دهان، دور زبان، لب، گونه، لثه و پاهای حیوان خود را نشان می‌دهد.

وی ضمن بیان اینکه از نظر علمی انتقال این بیماری به انسان بسیار نامحتمل است، افزود: این بیماری در بین دام‌ها واگیردار است.

معاون دانشگاه علوم پزشکی شاهرود بیان کرد: کنترل بیماری تب برفکی منوط به واکسیناسیون، مراقبت شدید در نقل و انتقال حیوانات، قرنطینه حیوانات مبتلا، اعمال محدودیت در خرید و فروش حیوانات است.

بینش بیان کرد: هیچ گونه نگرانی در مورد ابتلاء به این بیماری و بروز عوارض آن در انسان وجود ندارد.

روز گذشته در فضای مجازی خبر شیوع شدید بیماری تب برفکی منتشر شد که موجبات نگرانی برخی مردم را فراهم آورده است.
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
Vet.
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۳
0
0
با نظر آقای دکتر بینش کاملا موافقم. بیماری تب برفکی ،بیماری زئونوز نمی باشد. مع‌الوصف چندی پیش در خبر نامه شماره ۴۸۱۰۰ از این بیماری بعنوان مهمترین بیماری زئونوز نام برده شد و تاکید بر این بود که به جدیت سلامتی انسان را این بیماری تهدید میکند . یاد آوری میگردد بیماری تب برفکی مختص حیوانات بوده و هیچ گونه اشتراکی با سلامتی انسان ،ندارد .
نظر شما
ادامه