کد خبر: ۴۸۳۰۷
 
 

 «دکتر مصطفی کنارکوهی» مدیرکل دامپزشکی استان خوزستان در روز ۱۳ فروردین از مناطق سیل زده و در معرض سیل شهرستان های شوشتر، باوی و اهواز بازدید کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خوزستان، در این بازدید آخرین وضعیت دامداری ها و دام های در معرض خطر سیل، مورد بررسی و پایش قرار گرفتند و با دامداران مناطق سیل زده در شهرستان های شوشتر، باوی و اهواز ملاقات و گفتگو گردید.

در این بازدید، نیازهای دامداران در حوزه دامپزشکی مورد بررسی و سنجش قرار گرفت و در خصوص اقدامات پیشگیرانه و کنترلی بیماریهای دام و طیور و چگونگی جلوگیری از تلفات احتمالی در دام، طیور و آبزیان دستورات لازم از سوی مدیرکل دامپزشکی ابلاغ گردید.

در حال حاضر تمام مجموعه دامپزشکی استان در آماده باش کامل و ۲۴ ساعته به سر می برند و تا لحظه تنظیم خبر بیش از 14250 مترمربع اماکن دامی و 1530 راس دام مورد سمپاشی و ضدعفونی قرار گرفتند و 430  مورد عملیات پایش و بررسی بیماریها و تعداد 820 دام تحت درمان رایگان قرار گرفتند.

از دیگر اقدامات صورت گرفته، واکسیناسیون بر علیه بیماریهای شاربن علامتی، لمپی اسکین، آنتروتوکسمی در دام های مناطق سیل زده و در معرض سیل می باشد.

نظر شما
ادامه