کد خبر: ۴۸۳۱۵


عضو مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی خواستار دستور استاندار نسبت به پیگیری حادثه جان باختن کودک ۳ ساله قشمی در پی حمله سگ‌های ولگرد در قشم و شناسایی مقصرین این حادثه شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «احمد مرادی»، با  ابراز همدردی با خانواده این کودک سه‌ساله، افزود: موضوع پرسه سگ‌های ولگرد در خیابان و کوچه‌های استان هرمزگان در سایه بی‌توجهی مسئولان دیگر به امری عادی تبدیل‌شده است.

وی با بیان اینکه در جزیره‌ای همچون قشم که منطقه‌ای محصور است عدم کنترل پرسه سگ‌های ولگرد امری نابخشودنی است، اظهار کرد: متأسفانه این موضوع در اکثر روستاها و خود شهر قشم با توجه به ظرفیت گردشگری بالا نیز به‌وفور مشاهده‌شده و به‌هیچ‌وجه زیبنده این شهر به‌عنوان مقصد گردشگری نیست.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه منطقه آزاد قشم و فرمانداری قشم به‌عنوان نهادهای نظارتی و حاکمیتی در جزیره قشم در این موضوع کوتاهی کرده و باید پاسخگو باشند، اضافه کرد: کمیسیونی با محوریت رعایت مسائل بهداشتی و مبارزه با بیماری‌های ناقل نیز در فرمانداری‌ها وجود دارد و اینکه چرا با وجود مصوبه‌هایی در ساماندهی حضور سگ‌های ولگرد بازهم شاهد وقوع چنین حادثه دلخراشی بوده‌ایم، گناهی نابخشودنی و به عدم نظارت مسئولان در اجرای مصوبات برمی‌گردد.

مرادی با بیان اینکه هرچه سریع‌تر باید استاندار هرمزگان نسبت به رسیدگی به موضوع رخ‌داده در قشم دستور بررسی صادر کند، عنوان کرد: بنده به‌عنوان نماینده مردم حوزه قشم در مجلس نیز به‌طور حتم این موضوع را از طریق وزارت کشور پیگیری و امیدوارم دستگاه قضایی جدی‌تر به این موضوع ورود کرده و مقصران این موضوع را شناسایی و مورد برخورد جدی قرار دهد.

وی خاطرنشان کرد: دوستداران محیط‌زیست نیز باید در این موضوع پیشگام شده و در کنار مسئولین نسبت به ساماندهی حضور سگ‌های ولگرد همچون سایر استان‌ها بپردازند که البته این امر نیز نیاز به اقدام مؤثر مسئولان استان دارد.

به گزارش ایسنا، ساعت ۱۵ دوازدهم فروردین ماه سالجاری، در محله مسجد بلال روستای رمکان شش قلاده سگ ولگرد  به یک کودک سه ساله حمله کردند که  این کودک بر اثر جراحات وارده در ساعات اولیه جان باخت.

 
نظر شما
ادامه