کد خبر: ۴۸۳۷۳
تعداد نظرات: ۱ نظر

مدیرکل دامپزشکی مازندران با بیان اینکه تمام توان شهرستان‌ها را برای کنترل بیماری‌های احتمالی دام پس از سیل گذاشتیم، گفت: احتمال دارد پس از وقوع سیل برخی از بیماری‌های مشترک و واگیردار خودش را نشان دهد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، «دکتر سیدحسین رضوانی» امروز در شهرستان ساری با بیان اینکه معمولا در فروردین ماه قبل از کوچ دام بحث واکسیناسیون را در دستور داشتیم که امسال با توجه به بحث سیل و احتمال بروز و شیوع برخی بیماری‌ها ضرورت دارد دامداران در واکسیناسیون شاربن، آبله و لمپی‌اسکین دام‌ها تسریع کنند، اظهار کرد: با توجه به بروز سیل باید جلوی بیماری احتمالی بعدی گرفته شود چرا که احتمال دارد عامل بیماری وجود داشته باشد.

وی افزود: همچنین با توجه به حضور خزندگان بحث سم‌پاشی محوطه دامداری‌های سطح استان نیز در دستور کار قرار گرفت.

مدیرکل دامپزشکی مازندران با بیان اینکه تمام توان شهرستان‌ها را برای کنترل بیماری‌های احتمالی پس از سیل گذاشتیم، اضافه کرد: احتمال دارد پس از وقوع سیل برخی از بیماری‌های مشترک و واگیردار خودش را نشان دهد.

این مسؤول تصریح کرد: از 28 اسفند ماه سال گذشته همکاران دامپزشکی مازندران برای پوشش ایمنی دام در سطح استان بسیج شدند تا دام‌ها درگیر نشوند.

رضوانی ادامه داد: همچنین طی این ایام هماهنگی‌های لازم صورت گرفته تا ویزیت رایگان از واحدهای دامداری و توزیع داروها و مکمل‌ها برای تقویت دام‌ها را داشته باشیم ؛ چراکه الان بهترین زمان است تا بتوانیم تمام دامداران را تحت پوشش ببریم.

وی بیان کرد: توصیه ما به دامداران چه در حوزه سیل و غیرسیل این است با اکیپ‌های دامپزشکی همکاری لازم را در بحث واکسیناسیون آبله، شاربن و لمپی‌اسکین داشته باشند.

مدیرکل دامپزشکی مازندران در بخشی دیگری از سخنان خود درباره نگهداری ماهی قرمز در برخی از منازل، اظهار کرد: نگهداری ماهی قرمز از نظر علمی مشکلی ایجاد نمی‌کند ولی توصیه این است دو هفته بعد از نوروز در اماکن عمومی و داخل پارک‌ها رهاسازی شود تا مدت ماندگاری بیشتری داشته باشد ولی در هر حال در صورت ماهی قرمز در منازل بیماری خاصی مطرح نیست.

 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۲۳:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۸
0
0
باید تعرفه های واکسیناسیون بره بالا تا واکسیناتور ها رقبت کنن که برن واکسن بزنن اینجوری به نفع همس
نظر شما
ادامه