کد خبر: ۴۸۳۸۷
 
 

یک سازمان بین المللی چهل راس از حیوانات باغ وحش غزه را به دلایل ناشی از پیامدهای محاصره اقتصادی از سوی رژیم صهیونیستی به مکانی امن منتقل کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، وخامت شرایط اقتصادی ناشی از محاصره نوار غزه از سوی رژیم صهیونیستی سبب شده است گروهی از دامپزشکان و داوطلبان سازمان بین المللی فور پاز "Four Paws" چهل راس از حیوانات باغ وحش غزه را به اردن و آفریقای جنوبی منتقل کنند.

«دکتر امیر خلیل» دامپزشک این سازمان بین المللی مستقر در وین گفت: بی ثباتی های سیاسی و اقتصادی سالهای اخیر سبب ایجاد وضعیت نامناسب در این باغ وحش شده است به گونه ای که اکثر حیوانات آزار و اذیت شده اند.

دامپزشکان این سازمان بین المللی در چهارمین و آخرین عملیات امدادرسانی در شهرک جنوبی رفح در غزه قصد دارند از طریق رژیم صهیونیستی چهل عدد شیر، گرگ، میمون، پلیکان ، روباه و شترمرغ را به اماکن نگهداری امن در اردن و آفریقای جنوبی انتقال دهند.

بسیاری از اینگونه حیوانات از طریق تونل های مرز جنوبی همجوار با مصر، که از زمان به قدرت رسیدن حماس در 2007 تاکنون در محاصره رژیم صهیونیستی قرار دارند به غزه منتقل شده اند.

با توجه به شرایط بی ثبات و نامساعد اقتصادی و اجتماعی غزه، حیواناتی که در این باغ وحش نگهداری می شدند نیز مورد بی توجهی دست اندرکاران قرار می گرفتند و همچنین در شرایط نبود منابع کافی به سر می بردند.

از اینرو، در حالی که شماری از حیوانات در جنگ 50 روزه 2014 تلف شدند مسئولان باغ وحش به دلیل سرما و گرسنگی قادر به نگهداری از آنان نبوده اند.

ماه ژانویه گذشته، چهار توله شیر در باغ وحش رفح تلف شدند.

سازمان بین المللی فور پاز ضمن اجرای چهار عملیات امدادرسانی، تاکنون محموله های زیادی دارو و کمک های اولیه برای درمان حیوانات و پرندگان به غزه ارسال کرده است.

از زمانی که این سازمان حیوانات را تخلیه کرده است دو باغ وحش در غزه تعطیل شدند و هنوز سه باغ وحش دیگر در شرایط نامساعد فعالیت می کنند.

اگرچه تازه ترین عملیات تخلیه حیوانات قرار بود ماه گذشته انجام شود اما تشدید درگیری ها بین رژیم صهیونیستی و غزه سبب شد این سازمان تصمیمات خود را با تاخیر انجام دهد.

منبع: آسوشیتدپرس

 

نظر شما
ادامه