کد خبر: ۴۸۳۸۸
 
 

مدیرکل دامپزشکی استان گلستان گفت: مردم به هیچ وجه به لاشه حیوانات تلف شده در سیل به خاطر احتمال انتقال بیماری های مشترک بین انسان و حیوان دست نزنند .

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «دکتر غلامرضا محرابی» اظهار کرد: اکیپ های دامپزشکی استان تاکنون 2566 راس گوسفند و بز، 50 راس گاو،‌ شتر و اسب و 40 قلاده سگ که بر اثر سیل تلف شده بودند را به صورت بهداشتی دفن کرد.

وی بیان کرد: گزارشات تلفات دامی بیشتر از این مقدار است و ممکن است لاشه حیوانات با سیلاب جا به جا شده باشد لذا از مردم تقاضا می شود به محض مشاهده لاشه حیوانات موضوع را از طریق شماره 1512 یا ارسال پیامک به 10001512 اطلاع رسانی کنند تا اکیپ های دامپزشکی برای دفن بهداشتی لاشه در محل حاضر شوند.

مدیرکل دامپزشکی استان گلستان تاکید کرد: مردم به هیچ وجه به لاشه حیوانات تلف شده دست نزنند زیرا امکان انتقال بیماری های مشترک بین انسان و حیوان از جمله شاربن وجود دارد.

مدیرکل دامپزشکی استان گلستان در ادامه درخصوص تلفات طیور نیز اظهار کرد: در شهرستان گنبدکاووس سه واحد صنعتی با ظرفیت 52 هزار قطعه مرغ تلف شدند که همه آنها دفن بهداشتی شدند.

وی ادامه داد: در شهرستان ترکمن 30 هزار قطعه مرغ از دو واحد صنعتی دفن بهداشتی شدند. در شهرستان گمیشان 5 واحد صنعتی با ظرفیت 60 هزار قطعه تلف شدند که به دلیل آن که آب اجازه دسترسی نمی‌داد، امروز دفن بهداشتی می شوند.

محرابی خاطرنشان کرد: در شهرستان آق‌قلا پنج واحد مرغ گوشتی با ظرفیت 467 هزار قطعه و یک واحد مرغ مادر با ظرفیت 70 هزار قطعه دچار تلفات شدند که سه واحد دفن بهداشتی صورت گرفته و سه واحد دیگر بدلیل وجود آب، به سایت پسماند منتقل خواهند شد.

 

نظر شما
ادامه