کد خبر: ۴۸۴۰۳

 

محققان آمریکایی حدس می‌زنند بر اساس آمار تائید نشده سالانه ۱ میلیارد پرنده در اثر برخورد با آسمان‌خراش‌ها و نیز تیرهای چراغ‌برق مرتفع در آمریکا جان خود را از دست می‌دهند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از خبرآنلاین، دست‌کم مرگ ۱۰۰ میلیون پرنده در اثر برخورد به آسمان‌خراش و تیر چراغ‌برق در آمریکا تائید شده و محققان حدس می‌زنند که این رقم بسیار بیشتر بوده و ممکن است (آمار غیررسمی) به حدود ۱ میلیارد پرنده در سال برسد.

شیکاگو به دلیل داشتن برج‌های بلندمرتبه شیشه‌ای یکی از شلوغ‌ترین ترافیک‌های سالانه برای پرندگان را دارد و گفته می‌شود ۵ میلیون قطعه پرنده از ۲۵۰ نوع گونه مختلف در فصل پاییز و بهار از آسمان این منطقه عبور می‌کنند.

مهاجرت دوبار در سال انجام می‌شود و در بهار از جنوب به شمال رفته و اطراف دریاچه کانادا زندگی خود را سپری کرده و سپس در پاییز به جنوب و آمریکای مرکزی و جنوبی مهاجرت می‌کنند.

آسمان‌خراش‌های منهتن نیز مکانی برای مرگ پرندگان ذکرشده است که به گفته کارشناسان اغلب مهاجرت در شب به دلیل خنکی و سکوت انجام می‌شود.

هوستون و دالاس بعد از شیکاگو طبق تحقیق جدیددر رأس شهرهای «پرنده‌کُش» جای دارند و بعد از آن‌ها نیویورک، لس‌آنجلس، سنت لوئیس و آتلانتا قرار دارند.

البته محققان قصد انتقاد نداشته و می‌گویند هدفشان آگاهی بخشی در این زمینه است.

 
نظر شما
ادامه