کد خبر: ۴۸۴۰۶
تعداد نظرات: ۱ نظر



رئیس سازمان دامپزشکی از انجام واکسیناسیون دام‌ها علیه بیماری شاربن در مناطق سیل‌زده کشور خبر داد و گفت: نهاده‌های دامپزشکی مورد نیاز به این مناطق ارسال می‌شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از مهر، «دکتر علیرضا رفیعی پور» در جریان دیدار با موسی خادمی استاندار لرستان، برای اعزام نیروهای واکنش سریع دامپزشکی از پنج منطقه کشور اعلام آمادگی کرد و اظهار داشت: اکیپ‌های عملیاتی دامپزشکی مورد نیاز از سایر استان‌ها به منطقه آسیب دیده اعزام خواهند شد.

وی با بیان اینکه تجهیزات، سم، دارو و سایر نهاده‌های دامپزشکی مورد نیاز به این منطقه ارسال و پرداخت غرامت به دامداران خسارت دیده نیز از امروز شروع خواهد شد، تصریح کرد: وزیر جهاد کشاورزی دستور پرداخت غرامت را صادر کرده است.

رئیس سازمان دامپزشکی ادامه داد: در هر منطقه هر گونه تلفاتی برای دام و طیور اتفاق افتاده، سریعاً عملیات بهداشتی دامپزشکی در آنجا شروع شده است چرا که هرگونه تعلل در این مورد می‌تواند بهداشت انسانی را به جدیت تهدید کند.

رفیعی پور هشدار داد: بعد از فروکش کردن این بحران، احتمال شیوع بیماری شاربن در منطقه نیز به دلیل فراهم شدن شرایط زندگی برای باکتری عامل این بیماری وجود دارد. بعلت اینکه باکتری شاربن که در شرایط سخت چندین سال به صورت اسپور یا شکل مقاوم باقی می‌ماند در صورت فراهم شدن شرایط از جمله جابجایی خاک در حوادثی همانند سیل شروع به تکثیر و شیوع بیماری می‌کند و بر این اساس واکسیناسیون علیه این بیماری در استان‌های درگیر سیل در حال انجام است.

وی با بیان اینکه هر جا امکان دسترسی بوده و همکاران ما اطلاع یابند و یا مردم به همکاران ما اطلاع دهند، بلافاصله همکاران ما عملیات بهداشتی را انجام خواهند داد، افزود: پیش‌بینی به موقع و عملکرد سریع و گسترده همکاران ما در امر واکسیناسیون و سم پاشی و ضدعفونی مناطق درگیر تلفات دامی و مدیریت بیماری‌های دامی، به پیشگیری از بروز بحران و جلوگیری از اشاعه انواع بیماری‌ها تا این لحظه کمک مؤثری کرده است.
 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United States of America
|
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۹
0
0
مراکز واکسیناسیون بسیار مهم و حیاتی اند و باید حدود اختیاراتشون بیشتر شه
نظر شما
ادامه