کد خبر: ۴۸۴۱۴
 
 

نماینده مردم سراب در مجلس شورای اسلامی نسبت به شیوع بیماری در مناطق سیل زده گفت: احتمال انتقال بیماری به مردم مناطق سیل زده که با گل و لای درگیر هستند وجود دارد و از الان باید برای پیشگیری و جلوپگیری از شیوع این بیماری ها فکری کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از شفقنا، «دکتر یوسف داودی» در رابطه با بیماری های احتمالی بعد از سیل، گفت: سیل اخیر خسارت های زیربنایی زیادی به همراه داشت و خانه، مدارس و زمین های بسیاری را از بین برد که مهم است اما متاسفانه به مشکلات بهداشتی و بیماری هایی که ممکن است این سیل به بار بیاورد، کمتر توجه می شود.

او در ادامه به لاشه حیوانات  اشاره کرد و گفت: علاوه بر خسارات مالی بسیار سنگین زیربنایی، این سیل همراه خودش احتمال دارد اجساد حیوانات و همچنان اجساد گورستان ها و کشته های انسان ها را حمل کند؛ علاوه بر آن حیوانات مختلف مثل موش و مار را با خود به داخل شهرها انتقال داده که موجب انتشار آلودگی می‌شود و برای پیشگیری از این آلودگی‌ها باید فکری کرد.

داودی بیان کرد: احتمال انتقال بیماری به مردم مناطق سیل زده که الان با گل و لای درگیر هستند وجود دارد و از الان باید برای بیماری های بعد از طغیان سیل و آب گرفتگی مناطق مختلف فکری کرد و از شیوع آن جلوگیری کرد.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس تصریح کرد: دولت در سال های گدشته به آبخیزداری و آبخوان‌داری توجه نداشت و همچنین لایروبی پشت سدها و رودخانه ها انجام نشده است؛ حتی ۸۰ متر از ارتفاع ۱۲۰ متری بعضی از سدها را گل و لای گرفته است. به همین دلیل قانونا باید وزارت نیرو هر ۱۰ سال یکبار سدها را لایروبی می‌کرد که انجام نشده است، به همین دلیل با کوچکترین اتفاق در کشور حوادث بزرگی به بار می آید.
 
نظر شما
ادامه