کد خبر: ۴۸۴۳۵
تعداد نظرات: ۱ نظر

«دولت آبادی» ضمن عرض تسلیت به خانواده‌های سیل زده گفت: کار‌های خوبی انجام شد و ما هم از همکاران خود و هم مردم تشکر می‌کنیم.

به گزارش حکیم مهر به نقل از 24 آنلاین نیوز، وی در پاسخ به اقدامات و الزامات قضایی در تولید ملی و شعار سال نیز اظهار داشت: مقام معظم رهبری امسال را به همین مبنا نامگذاری کردند، بیشترین تحرکات ما باید در سیستم اجرایی رخ دهد، اما دستگاه‌های تقنینی و قضایی باید حمایت بیشتری از دستگاه‌های اجرایی کنند.

دادستان تهران افزود: به دلیل مشکلات در حوزه ارز و تحریم‌های رخ داده خود به خود مشکلاتی در حوزه تولید رخ داده است، به همین دلیل بانک‌ها و سیستم اجرایی کشور باید بروکراسی موجود را کاهش دهند.

جعفری دولت آبادی خاطرنشان کرد: در دستگاه قضایی ۲ مورد پرونده اقتصادی داشتیم که باید تلاش می‌شد که همزمان با رسیدگی به آن پرونده از توقف فعالیت آن جلوگیری نشود.

وی گفت: یکی از این پرونده‌ها نیشکر هفت تپه بود که به دلیل اینکه تولید نخوابد باید همه تلاشمان را مضاعف می‌کردیم.

دادستان تهران افزود: در برخی از پرونده‌ها گفتیم که ما مشکلی با افتتاح کارخانه‌ها نداریم. در مریوان و شهرهای کردستان مشغول کار هستند، بنابراین سیاست دستگاه قضایی کمک به ادامه تولید و اشتغال و حفظ کارگران در محیط کاری است.

جعفری دولت آبادی اظهار داشت: ما در جلسه یک سوال اساسی از مسئول سازمان حمایت کردیم و گفتیم مرغ را دولت چند قیمت گذاری کرده، گفتند ۱۱ هزار و ۵۰۰، گفتیم چند می‌خرند، گفتند ۷ هزار و ۲۰۰، اما متاسفانه عده‌ای سودجو در میدان بهمن مرغ را ۱۷ هزار تومان هم فروختند.

وی ادامه داد: نامه کتبی برای ما نوشتند که قیمت مرغ ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان است و ما نیرو‌های خود را در میدان بهمن مستقر کردیم. به ما گلایه کردند که چرا قیمت می‌گذارید؟ ما گفتیم دولت قیمت داده و ما از حقوق عمومی حمایت می‌کنیم. به چه دلیلی مرغ را ۱۷، ۱۴، ۱۶ و ۱۸ هزار تومان می‌فروشند؟

دادستان تهران گفت: ۳۰ نفر از خلافکارانی که در افزایش قیمت دخیل بودند و عامل تحریک بازار بودند را دستگیر کردیم و این فتنه خوابید، چون این‌ها بودند که مرغ را به کشتارگاه می‌بردند و آنجا ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان می‌دادند.

وی ادامه داد: آن‌ها می‌خواستند با قیمت بالای مرغ بگویند که دادستان برای خودش گفته، دولت هم همکاری کرد. من دیروز گزارشی دیدم که مرغ روی دست این‌ها باد کرده و نمی‌توانند گرانتر از ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان بفروشند. البته یک روابطی هم در بین این‌ها بوده و گزارشی که از میدان بهمن گرفتیم گفتند در تهران دیروز ۱۰۰۰ تن مرغ توزیع شده و مرغ الان اضافه آمده است.

جعفری دولت آبادی تصریح کرد: عده‌ای رانت خوار میدان بهمن را الگویی برای احتکار و گرانفروشی تبدیل کرده بودند و ما گفتیم اگر تمکین نکنید از ما، در میدان بهمن را می‌بندیم و مردم بدانند ما اگر قیمت دادیم قیمت دادستانی نبوده و قیمت دولت بوده، ما به دولت گفتیم یا قیمت ندهید یا روی آن قیمت بیاستید.

وی گفت: در برخی استان‌ها من خبر گرفتم گفتند ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان نیست و گران‌تر فروخته‌اند من تأکید می‌کنم این قیمت دادستانی نیست و قیمتی است که دولت تعیین کرده است. ما براساس تصمیم دولت حمایت می‌کنیم. باید در کشور یک قیمت حاکم باشد. امیدوارم دادستان‌های سایر مراکز هم هماهنگی‌های لازم را انجام دهند. دولت اگر پای حرفش نایستد دادستانی چه کار می‌تواند بکند؟!

دادستان تهران ادامه داد: مسئولان دولتی کار خوبی کردند و همین جا تشکر می‌کنم، از قیمت ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان مرغ حمایت کردند، بعضی مرغداران می‌گفتند که ما ۱۴ هزار تومان می‌خریم، اما اینطور نبود. اگر سازمان حمایت، وزارت صمت، پشتیبانی دام و وزارت جهاد هماهنگ باشند و در کشور یک نرخ باشد ما تضمین می‌دهیم که در کشور مشکلی نداریم.

وی در مورد قیمت گوشت نیز گفت: دام در خوزستان و شهر‌های دیگر وارد شده و در حال کشتار است و در حال حل کردن مشکل گرانی قیمت گوشت هستیم.


انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۰
1
1
دولت داره در سال رونق تولید، تولید رو تخریب میکنه و کار دادستانی چیزی جز حمایت از تخریب تولید نیست چه رسد به حمایت از عموم مردم. سویا در بازار کیلویی ۵۰۰۰ تومان است اما دولت قیمت مرغ رو چطور محاسبه کرده است؟ به شما قول میدم ارزونی مرغ نهایتا یک ماه طول خواهد کشید و سپس بایستی ب قیمت بسیار بالاتر وارد کنند چون تولید کننده دیگر زیر بار پرورش نخواهد رفت و نمیرود همانطور ک قیمت جوجه از ۴۵۰۰ رسیده به ۱۵۰۰ و این نشانگر کاهش شدید جوجه ریزی و متعاقبا کمبود گوشت خواهد بود و آسیب جدی به تولید و بیکاری بیش از پیش و افزایش مجدد قیمت گوشت طی یکی دو ماه آینده به بیش از کیلویی ۲۰هزار تومان خواهد بود.
نظر شما
ادامه